Gå til innhold

Jonas Gahr Støre er en udugelig leder.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Logikken til denne mannen og de rundt han er ikke til å fatte. Her står vi i en situasjon hvor viruset har mutert til en ny variant som potensielt sett kan være langt mer skadelig enn den vi har nå.

Vi snakker om at vaksinens effekt muligens ikke er like god lenger.

Vi snakker også om et virus som sprer seg langt hissigere enn tidligere varianter.Det jobbes på spreng for å finne ut hva denne varianten kan medføre av konsekvenser og svarene kommer snart.I stede for å være føre var, sørger Gahr Støre og co for at vi mest sannsynlig har en hissig spredning når svaret om skadeomfanget kommer. Helsetjenesten har sagt klart i fra, vi er på bristepunktet.

Hvis denne varianten da tar rotta på vaksinene våre, har Gahr Støre og co sørget for et mulig scenario hvor kanskje folk ikke får helsehjelpen de trenger, da det vil eksplodere i innleggelser.Dette er fordi Gahr-Støre er mer opptatt av at folk skal dra på julebord. Og at folk skal få fly i øst og vest og hente inn mer smitte til landet. Testen folk skal ta innen 24 timer ved ankomst til Norge er helt på eget ansvar. 

Får håpe for hans del at viruset er av det mer uskyldige slaget. Jeg vil uansett huske Gahr-Støre som en leder som sjanser med folks liv og helse. Totalt uansvarlig og udugelig i sin stilling. Vi kunne stengt ned totalt til svaret på hva denne varianten vil medføre av konsekvenser. Han risikerer nå at vi må stenge i månedsvis, han sørger for at det får spre seg riktig godt før svaret kommer. 

Er dere enige?? 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vel innsett at det er lite som hjelper mot covid-19. 

• Liker 10
Skrevet
Møkkalei skrev (5 minutter siden):

Logikken til denne mannen og de rundt han er ikke til å fatte. Her står vi i en situasjon hvor viruset har mutert til en ny variant som potensielt sett kan være langt mer skadelig enn den vi har nå.

Vi snakker også om et virus som sprer seg langt hissigere enn tidligere varianter.Det jobbes på spreng for å finne ut hva denne varianten kan medføre av konsekvenser og svarene kommer snart.I stede for å være føre var, sørger Gahr Støre og co for at vi mest sannsynlig har en hissig spredning når svaret om skadeomfanget kommer. Helsetjenesten har sagt klart i fra, vi er på bristepunktet.

Hvis denne varianten da tar rotta på vaksinene våre, har Gahr Støre og co sørget for et mulig scenario hvor kanskje folk ikke får helsehjelpen de trenger, da det vil eksplodere i innleggelser.Dette er fordi Gahr-Støre er mer opptatt av at folk skal dra på julebord. Og at folk skal få fly i øst og vest og hente inn mer smitte til landet. Testen folk skal ta innen 24 timer ved ankomst til Norge er helt på eget ansvar. 

For en lite intelligent mann. Får håpe for hans del at viruset er av det mer uskyldige slaget. Jeg vil uansett huske Gahr-Støre som en leder som sjanser med folks liv og helse. Totalt uansvarlig og udugelig i sin stilling. Vi kunne stengt ned totalt til svaret på hva denne varianten vil medføre av konsekvenser. Han risikerer nå at vi må stenge i månedsvis, han sørger for at det får spre seg riktig godt før svaret kommer. 

Er dere enige?? 

Dere skriker høyt når ingenting blir gjort, nå blir noe gjort. Hva konkret mener du kan gjøres mer av nå?Veldig nysgjerrig. Skal alle sitte inne i stuene våre fram til sommeren?Ærlig talt. 

• Liker 28
Skrevet

Synes Støre har baller. Enkleste i verden å stenge ned, men det får også konsekvenser som vi allerede ser. Igjen: alt handler ikke om den forbannede coronaen. Svært få blir syke! Føre var-tenkning fungerer heller ikke. Oppfordring: dere som setter livet på vent i nok et par år: hold dere hjemme. Imens får vi andre leve livet som best vi kan. 

• Liker 31
Skrevet (endret)
Møkkalei skrev (22 minutter siden):

For en lite intelligent mann. Får håpe for hans del at viruset er av det mer uskyldige slaget. Jeg vil uansett huske Gahr-Støre som en leder som sjanser med folks liv og helse. Totalt uansvarlig og udugelig i sin stilling. Vi kunne stengt ned totalt til svaret på hva denne varianten vil medføre av konsekvenser. Han risikerer nå at vi må stenge i månedsvis, han sørger for at det får spre seg riktig godt før svaret kommer. 

Er dere enige?? 

Støre regjeringen og FHI har gjort en meget dårlig jobb dessverre. Man skulle innført TISK som det var for lenge siden, massetesting, tiltak mot luftsmitte og obligatorisk testing på grensen. Da hadde smittenivået vært betydelig mindre i Norge.

Endret av NorthernLight
  • Liker 10
Skrevet
Sgirl skrev (2 minutter siden):

Synes Støre har baller. Enkleste i verden å stenge ned, men det får også konsekvenser som vi allerede ser. Igjen: alt handler ikke om den forbannede coronaen. Svært få blir syke! Føre var-tenkning fungerer heller ikke. Oppfordring: dere som setter livet på vent i nok et par år: hold dere hjemme. Imens får vi andre leve livet som best vi kan. 

Dette! Hundre ganger dette!

De som liker nedstenging får si opp jobben og bure seg inn hjemme, og ta på maske når de skal hente posten; så får vi andre få leve livene våre i fred.

• Liker 21
Skrevet
Entern skrev (1 minutt siden):

Dette! Hundre ganger dette!

De som liker nedstenging får si opp jobben og bure seg inn hjemme, og ta på maske når de skal hente posten; så får vi andre få leve livene våre i fred.

At mange ikke skjønner at man må ha tiltak for å hindre at kapasiteten på sykehusene går over styr er rimelig spesielt. Helse er viktigst. 

• Liker 13
Skrevet
Sgirl skrev (9 minutter siden):

Det er jo ingen som ber om nedstening. Tvert i mot, det er de som mener det ikke skal innføres tiltak som ber om nedstening. Til slutt er det uunngåelig sånn som det utvikler seg. Er det så jævla vanskelig å påby arbeidsgivere å innføre hjemmekontor, og 1 avstand der man er avhengig av oppmøte?

• Liker 9
Skrevet
Møkkalei skrev (23 minutter siden):

Testen folk skal ta innen 24 timer ved ankomst til Norge er helt på eget ansvar. 

Akkurat den der skjønte ikke jeg helt, da de skrev det. EN person kan rekke å spre forferdelig mye smitte rundt i det norske samfunnet på 24 timer! Skal folk bare få renne rundt og spre smitten sin så lenge før de må ta denne testen, er det jo nesten bortkastet!

Det burde vært pålagt å teste seg før du fikk forlate flyplassen eller grenseovergangen....

• Liker 10
Skrevet
NorthernLight skrev (2 minutter siden):

At mange ikke skjønner at man må ha tiltak for å hindre at kapasiteten på sykehusene går over styr er rimelig spesielt. Helse er viktigst. 

Jeg forstår forsåvidt ditt perspektiv, men vi kan ikke vræke hele samfunnet. Vi har faktisk ikke råd.

Dersom alternativene blir å sprenge sykehuskapasiteten eller sprenge NAV-kapasiteten...

Virkelig, mange, mange led forferdelig under forrige runde nedstengning.

• Liker 6
Skrevet

Støre har vært en dårlig partileder fra starten av, det er jeg enig i.

Nå må det sies at alternativene har ikke vært altfor gode heller da.

• Liker 1
Skrevet

Det beste hadde vært om alt i hele samfunnet stengte i 2-3 uker. I hele verden. Aboslutt alt. Men det er utopi. 

Per nå virker ikke omikron noe farligere enn en snue, og det nest beste er kanskje om alle bare blir smitta, sånn litt etter litt, slik at vi blir immune. 

Covid-19 vil nok alltid være her, og jeg tror vi bare må lære oss å leve med det. Nytter ikke med masse tiltak og nedstenginger nå før vi faktisk vet om Omikron er farlig. Data viser at det er milde symtomer. 

Folk vil alltid være misfornøyde med politikere. 

• Liker 3
Skrevet
Entern skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår forsåvidt ditt perspektiv, men vi kan ikke vræke hele samfunnet. Vi har faktisk ikke råd.

Dersom alternativene blir å sprenge sykehuskapasiteten eller sprenge NAV-kapasiteten...

Virkelig, mange, mange led forferdelig under forrige runde nedstengning.

Enig i dette. Man kan fortsette med nedstengning hver vinter fremover, men da er det ikke nok skatteinngang til å finansiere et offentlig helsevesen for eksempel. Så det betyr at folk eksempelvis må kjøpe forsikringer selv (Noe som koster ca 70-100K i året hvis man skal ha en god nok forsikring som dekker det meste). 

• Liker 4
Skrevet (endret)
NorthernLight skrev (18 minutter siden):

Akkurat når sånn ca forventer du at kapasiteten går over styr, etter din mening?Har du ikke påstått det der i lange tider nå?Og kanskje er det greit at det blir en prioritering innen helsevesenet snart for å være litt naturalistisk i tankegangen. Vi kan ikke forvente at alle syke 80 og 90 åringer skal overleve alt for alltid. Eller hva?Det er ihvertfall verken realistisk eller bærekraftig over flere år vil jeg tro.

Endret av Selena81
  • Liker 3
Skrevet

Med de helt sinnsyke smittetallene som har vært den siste tiden og så tett opp mot jul syns jeg de er ganske modige🤭 hadde sett for meg at tiltakene ville bli enda strengere igjen😷

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet

Det blir gjort alt for lite. Skulle nesten tro det er om å gjøre å få mest mulig smittespredning i hele Norge først, så kraftig smitte at man tilslutt ikke har noe valg enn å stenge ned alt. Hvorfor ikke bare gjøre alt for å få smitten til å synke og ikke bare la den øke? Så vi kan unngå nedstengning? 

Det hjelper ikke å komme med anbefalinger. Folk driter i anbefalinger. Det tror jeg de fleste har sett lenge nok nå. Jeg stoler i alle fall ikke på folk mer. Det må påbud og forbud til. Ikke minst bot til de som bryter reglene. Da hadde folk følgt det på grunn av da er de redd for pengene sine. Å komme med kun anbefalinger er som å la smitten få spre seg fritt og så mye at jeg frykter for hvordan det blir på sykehusene i jula og etter nyttår. Dette kommer nok til å ende med full nedstengning til slutt. Det er jeg helt sikker på. 

Skrevet
NorthernLight skrev (21 minutter siden):

Her burde de folkestyrte ha opprustet sykehusene siden krigens dager. Ikke rive det ned.

Andre land som Kina og Japan kan bygge sykehus på dagen til flere tusen mennesker. De har i tusner av mennesker på sine sykehus. De har kapasitet og de taklet dette fordi de nettopp har planer for sånne katastrofer.

Så har vi Norge. Hele helsetjenesten knekker sammen fordi vi har under 500 innlagt i hele landet 🤣

• Liker 8
Skrevet (endret)
Warrior skrev (11 minutter siden):

Det blir gjort alt for lite. Skulle nesten tro det er om å gjøre å få mest mulig smittespredning i hele Norge først, så kraftig smitte at man tilslutt ikke har noe valg enn å stenge ned alt. Hvorfor ikke bare gjøre alt for å få smitten til å synke og ikke bare la den øke? Så vi kan unngå nedstengning? 

Det hjelper ikke å komme med anbefalinger. Folk driter i anbefalinger. Det tror jeg de fleste har sett lenge nok nå. Jeg stoler i alle fall ikke på folk mer. Det må påbud og forbud til. Ikke minst bot til de som bryter reglene. Da hadde folk følgt det på grunn av da er de redd for pengene sine. Å komme med kun anbefalinger er som å la smitten få spre seg fritt og så mye at jeg frykter for hvordan det blir på sykehusene i jula og etter nyttår. Dette kommer nok til å ende med full nedstengning til slutt. Det er jeg helt sikker på. 

Anbefalinger kan følges som om det er er et påbud eller ei av den enkelte. Regjeringen syns vel ikke det er forholdsmessig å innføre påbud av ulik sort i hele landet, noe det sikkert ikke er. Er bare sentrale østlandet som skal leve med det, om det er hensiktsmessig eller ei. Men vi lever vel det greit med det å. Var sånn hele forrige vinter det. Forøvrig tror jeg neppe folk ligger strødd som fluer i gatene rundt omkring rundt juletider.

Endret av Selena81
  • Liker 5
Skrevet
Møkkalei skrev (1 time siden):

Er dere enige?? 

100% enig...

• Liker 2
Skrevet
Sgirl skrev (52 minutter siden):

Enig!

De som blir helt hysteriske av økning i smitte skjønner jo ikke poenget! 

• Liker 11
  • Opprett ny...