AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Og hvor mye har du igjen selv? Jeg tenker «fellesutgifter» som mat, regninger og evnt. sparing. Dere tre her ikke skrive alle utgiftsposter, men eks; Jeg har 31000 utbetalt og 27000 av se går til regninger, mat og sparing til meg og ungene + ferie. ( 1750,- er sparing måned). Det blir sikkert mer penger ut nå med denne hersens strømøkningen! Anonymkode: da564...723
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Sorry dårlig autokorrekt! * av se = av de * Dere tre her = dere trenger ikke ts Anonymkode: da564...723 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Jeg beholder hele min lønn selv, mannen min betaler alt av regninger! Høres kanskje rart ut, men han tjener veldig mye mer enn meg, og jeg jobbet deltid da barna var yngre, så nå sparer jeg store deler av inntekten min i fond! Anonymkode: bcef8...79b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 Rundt 20K går til felleskostnader - rundt 8K til mat. Så da sitter jeg igjen med 33K til meg selv. Utbetalt rundt 61-62K. Anonymkode: 5b08d...d5d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Vi betaler begge 20K til felleskontoen som dekker alt av lån, regninger og mat. Så betaler vi i tillegg 5K hver på felles sparekonto. da sitter jeg igjen med 10k selv og 1900,- går til Lånekassen, ca 500,- til trening. Ingen faste utgifter utenom det. Vi har ikke barn enda, men påvei. Så da må vi sikkert øke fellesen litt etterhvert. Anonymkode: 944a1...0fe
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 Har ca 60 utbetalt og setter inn halvparten til fellesutgiftene. Mannen min setter inn en del mindre, så vi har ikke 60 000 kr i faste utgifter. Kanskje 40. I tillegg tar jeg ut utbytte, ofte bruker jeg pengene på huset og større kostnader på det. Blir liksom ikke ferdig med stort hus og stor tomt av en eller annen grunn, alltid noe jeg har lyst på. Anonymkode: 0e3f0...87c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #7 Skrevet 2. desember 2021 Jeg har 31.000 utbetalt i måneden, han 12000. To barn under 5 år. Jeg betaler ca 25.000 i måneden for boliglån, forsikringer for oss begge, bil, internett/TV, mobiler, drivstoff, barnehageplasser, studielån (mitt) + strøm. Ellers betaler den som handler for mat (nesten alltid han), og jeg kjøper som regel alt av klær og utstyr til hele familien. Sparer ca 7000 per måned. Tannlege, bil (verksted, dekkbytte), dyrlege, vedlikehold på huset osv kommer utenom. Vi har hver vår konto, men vi har felles hobby og interesser, så om vi kjøper inn noe til oss selv kommer det begge til gode. For oss fungerer dette godt. Vi sparer i fond til barna, og har en buffer på ca 120.000 fordelt på hver vår konto. Anonymkode: 1a119...eae
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #8 Skrevet 2. desember 2021 Jeg har ubetalt ca 32 000. Har igjen ca 8000 på brukskonto etter at penger er flyttet på til regningskonto, matkonto, felles sparing osv. Mye av de 8000 går uansett til fellesskapet som fritidsaktiviteter, klær til barna, mat ute og slike ting. Anonymkode: b3b4a...b8d
kri.star Skrevet 2. desember 2021 #9 Skrevet 2. desember 2021 Det kommer litt an på hva du mener med sitter igjen med. Alt av inntekt går inn på felles konto, men så blir de fordelt til titalls underkonti. Flere av disse er jo mine, i form av at det er mine aksjesparkonti, min IPS-konto osv. Vi har ca 80k utbetalt i mnd, og av det sparer (kort- og langstidssparing, samt sparing til datteren i huset) ca 50%. Når det gjelder personlig forbruk har jeg ett budsjett på 250,- i uken. Det skal dekke f.eks en pepsi i kantina, en kaffe på kjøpesenteret o.l.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #10 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): bJeg beholder hele min lønn selv, mannen min betaler alt av regninger! Høres kanskje rart ut, men han tjener veldig mye mer enn meg, og jeg jobbet deltid da barna var yngre, så nå sparer jeg store deler av inntekten min i fond! Anonymkode: bcef8...79b Lurt 👏👏👏👏 Å spare i fond altså. Fin måte å sikre seg på når man har gått glipp av inntekt før til fordel for ulønnet arbeid :) For oss: Har alltid hatt felles økonomi. I 20 årene byttet vi litt på å være studenter samtidig, og på å jobbe fullt mens den andre studerte. Når vi har jobber har jeg tjent noe mer enn han, type 100.000 mer i noen år. Fortsatt felles økonomi. Nå er jeg på AAP, og med forsikringer får jeg omtrent lik utbetaling som før. Nå har han økt litt mer enn meg i lønn, og vil jo fortsette med det. Jeg tror aldri jeg får full arbeidsevne tilbake eller mulighet for lønnsøkning. Men felles økonomi fortsetter vi med. Min sykdom kom som konsekvens av mislykket forsøk på flere barn - så.....tja. Tar det som en selvfølge at vi skal ha felles økonomi så lenge vi er sammen uansett hva som skjer. Anonymkode: 40721...4c1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #11 Skrevet 2. desember 2021 Har ca 39 000 utbetalt, ca 25 000 går til felles utgifter som huslån, fellesutgifter borettslag, felles mat, felles forsikringer etc. Så har jeg resterende til meg selv og mine særkullsbarn. Anonymkode: 3016d...e5d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #12 Skrevet 2. desember 2021 Vi har 100% felles økonomi og mannen min har et ekstremt lavt forbruk så da er det mer på meg 🤪 Anonymkode: 7165f...1d1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #13 Skrevet 2. desember 2021 30-40% går til faste utgifter (mat, transport, bolig, renter på lån, fritidsaktiviteter, forsikringer). 10% til bistand. 10-20% til moro og ferier. 40% til sparing og avdrag på lån. Utbetalt 23.000 i måneden. Omtrent 7-9.000 går til faste utgifter. Mannen setter inn det samme. Anonymkode: 6d8e6...cef
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #14 Skrevet 2. desember 2021 25% faste utgifter (mat, bolig, forsikringer, strøm, strømmetjenester) 50% til diverse sinking funds 25% til sparing Jeg har ingen frie penger som jeg kan tulle bort. Jeg liker fine ting og de sparer jeg til. Min mann setter av 2000,- til tull, som brus, snus, vin, spill, gebyrer og purringer. Han liker å sløse, så da er det greit for oss begge. Anonymkode: a4777...3f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå