Gå til innhold

Jul i Vinterland sine matboder. Synes du maten er god?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.godt.no/anmeldelser/tester/i/Xqa0EB/jul-i-vinterland-test-av-maten-bod-for-bod

Ble litt inspirert av denne anmeldelsen :) 

Jeg var det forrige helg, men fikk ikke spist noe særlig. Fikk anbefalt frisene av en venninne og de var helt greie. Smakte som ovnsbakte potetbåter med litt ekstra olje, men de var gode og varme. Porsjonen var stor nok til at jeg og kjæresten spiste oss mette, vi orker ikke så mye mer så det var sånn sett økonomisk. 

Vi kjøpte en pose smultringer på veien for å ta med hjem. Synes at de var gode jeg, men jeg vet ikke ellers hvor det er å oppdrive ferske smultringer i Oslo sentrum 

Synes ellers at det var litt mye u-julete mat, candy apples overalt, og skulle gjerne likt litt mer eksperimentell norsk festivalmat (som ikke er kebab og pasta)

Anonymkode: 0e3c9...13e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

https://www.godt.no/anmeldelser/tester/i/Xqa0EB/jul-i-vinterland-test-av-maten-bod-for-bod

Ble litt inspirert av denne anmeldelsen :) 

Jeg var det forrige helg, men fikk ikke spist noe særlig. Fikk anbefalt frisene av en venninne og de var helt greie. Smakte som ovnsbakte potetbåter med litt ekstra olje, men de var gode og varme. Porsjonen var stor nok til at jeg og kjæresten spiste oss mette, vi orker ikke så mye mer så det var sånn sett økonomisk. 

Vi kjøpte en pose smultringer på veien for å ta med hjem. Synes at de var gode jeg, men jeg vet ikke ellers hvor det er å oppdrive ferske smultringer i Oslo sentrum 

Synes ellers at det var litt mye u-julete mat, candy apples overalt, og skulle gjerne likt litt mer eksperimentell norsk festivalmat (som ikke er kebab og pasta)

Jeg leste også anmeldelsen, og reagerte mest på at det var 99% utenlandske retter. Jeg har overhodet ikke noe i mot utenlandsk mat, men synes det blir litt merkelig å være på julemarked i vinterlandet Norge og finne at 99% av matbodene har utenlandske navn og serverer utenlandske retter. 

Det virker rett og slett litt stusselig. Jeg har tidligere vært på noen av de store julemarkedene i Tyskland, og der bugnet matbodene av tradisjonsrik tysk street-food og lokale spesialiteter. 

Anonymkode: 9d38b...bae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg leste også anmeldelsen, og reagerte mest på at det var 99% utenlandske retter. Jeg har overhodet ikke noe i mot utenlandsk mat, men synes det blir litt merkelig å være på julemarked i vinterlandet Norge og finne at 99% av matbodene har utenlandske navn og serverer utenlandske retter. 

Det virker rett og slett litt stusselig. Jeg har tidligere vært på noen av de store julemarkedene i Tyskland, og der bugnet matbodene av tradisjonsrik tysk street-food og lokale spesialiteter. 

Anonymkode: 9d38b...bae

Ja, jeg synes at det var litt rart at mat fra f.eks. Peppern Gror var der. Jeg har bodd i Oslo i noen år og har gått forbi en god del Bondens Marked, men dette var altså første året mitt i Jul i Vinterland. Hvorfor har ikke bodene fra Bondens Marked plass i Jul i Vinterland? 🤔 Er bodleien for dyr for små aktører? Jeg så i alle fall ikke en eneste vaffel eller lappe. 

Norge har ikke noe særlig street food, men det hadde vært gøy om det ble mer eksperimentert med norske råvarer og mattradisjoner. Poteten kan jo brukes til masse rart. Kunne bakt potet med diverse toppinger vært noe? Grillet mais med masse smør? Ostesmørbrød? Diverse supper i kopp? 

• Liker 4
Skrevet

.

Anonymkode: c0bbd...b45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...