Gå til innhold

Fattigdomsbudsjett for familie på tre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere budsjettert for en familie på 3 under fattigdomsgrensa (25 700 kr måneden)?

Anonymkode: 97512...6bc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvilke faste utgifter en har det. Bolig? Bil? Strøm? Forsikringer? Barnehage? Osv 

Anonymkode: bfc6e...51b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kommer an på hvilke faste utgifter en har det. Bolig? Bil? Strøm? Forsikringer? Barnehage? Osv 

Anonymkode: bfc6e...51b

Ikke barnehage, ikke bolig, ikke bil. Jeg lagde denne tråden mer på gøy, for synes Kirkens bymisjon la opp et så rart standardbudsjett, så ville spurt hvordan andre ville lagt det opp.

https://kampanje.kirkensbymisjon.no/fattigdom/

Anonymkode: 97512...6bc

• Liker 1
Skrevet

Den var jo... interessant? Under 3000 i måneden til mat, men jeg kan bruke nesten 1000 på tobakk og alkohol? Like mye som på mat har jeg også til kultur og fritid i følge dette. (42000 utbetalt som ble til 22900)

Anonymkode: ca8d0...936

• Liker 2
Skrevet

Vi har utbetalt ca 30000 i mnd, en inntekt, og har både huslån, bil (ikke billån) og 1 barn i barnehage... 

Anonymkode: 96954...e17

• Liker 1
Skrevet

Vi er ikke så langt unna, levde godt under for ett år siden. 
brukte ca det samme på bolig, mer på transport og mat og vesentlig mindre på alt annet. Barnet har gått gratis på svømming og fotball mot at jeg og mannen stiller med verv. Brukt lite til ingenting på klær, hotell, alkohol osv. 

Anonymkode: 9133d...8ad

• Liker 1
Skrevet

Hm, vi ville nok klart det tror jeg. Vi har faste utgifter inkl boliglånet og alt som kjøpes på matbutikk på 32.000, og vår livssituasjon gir oss 34.500/mnd på den kalkulatoren. Forsikring og bensin + busskort kommer utenom de 32.000, men vi hadde jo kun hatt en billig bil i husstanden og solgt de to store suvvene og ikke hatt månedskort x3 (jeg +2 av barna). Vi hadde nok heller ikke hatt så stor enebolig og dermed lavere utgifter til strøm, Forsikring og lån. Og mat VET jeg vi kunne spart mye på, der ser vi ikke på prisen men kjøper det vi har lyst på...

Vi bruker nok 40.000 /mnd på alt daglig nå, resten spares og gjør jo at vi har lavere utgifter til bolig på sikt feks. Så jeg skjønner jo at om du aldri er i pluss fort kommer inn i en fattigdomsspiral....

Skrevet

Synes det er festlig at jeg skal bruke like mye på kultur, som på mat. Jeg har bare 1500 kr mer enn det budsjettet. Men jeg kunne fint fjerne litt over 4000 kr fra tull. Men de hadde jo gått til bolig og mat.

Anonymkode: 14761...590

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...