AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Jeg har to tette i bhg-alder. Når den ene er syk, pleier jeg å holde begge hjemme. Både for at de skal få selskap for hverandre, og med tanke på smitte til barnehagen, og fordi jeg leverer og henter alene, er så kjedelig å dra med seg et sykt barn for å levere eller hente det andre barnet, spesielt siden jeg ikke har bil nå. Blir ikke sånn når en eller begge begynner på skolen selvfølgelig, men dere andre med to tette bhg-barn, hvordan pleier dere å gjøre det når deres uansett må være hjemme fra jobb med et sykt barn? Anonymkode: 0f727...ea7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Den som ikke er hjemme med det syke barnet, leverer det friske barnet. Vi har ikke begge hjemme Anonymkode: 6c51e...f64 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Den som er frisk leveres i barnehagen. Det barnet som er syk skal få ro hjemme. Anonymkode: ae547...228 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to tette i bhg-alder. Når den ene er syk, pleier jeg å holde begge hjemme. Både for at de skal få selskap for hverandre, og med tanke på smitte til barnehagen, og fordi jeg leverer og henter alene, er så kjedelig å dra med seg et sykt barn for å levere eller hente det andre barnet, spesielt siden jeg ikke har bil nå. Blir ikke sånn når en eller begge begynner på skolen selvfølgelig, men dere andre med to tette bhg-barn, hvordan pleier dere å gjøre det når deres uansett må være hjemme fra jobb med et sykt barn? Anonymkode: 0f727...ea7 Høres ut som barbefar ikke er tilstede? For er han så leverer han og henter. Du drar ikke ned deg ett sykt barn. Går det ikke har du bare begge hjemme. Er jo ikke noe p gjøre med det. Anonymkode: 5623d...86a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Da vi hadde to i barnehage, hadde vi begge hjemme hvis den ene var syk, med mindre den syke var helt nedsylta eller kastet opp. De hadde selskap i hverandre. Har 3 år mellom mine to, så eldste var jo 4-5 år da minste begynte i barnehage, og det var i så måte ikke noe ekstra styr å ha den andre hjemme i tillegg til den syke. Anonymkode: 774c2...ccc
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som barbefar ikke er tilstede? For er han så leverer han og henter. Du drar ikke ned deg ett sykt barn. Går det ikke har du bare begge hjemme. Er jo ikke noe p gjøre med det. Anonymkode: 5623d...86a Arbeidstiden hans er 0645-15 eller 9-1715, og bhg er åpen fra 7-17, så det er alltid en kabal. Gjør ikke meg noe å ha begge hjemme, såfremt ikke den ene er skikkelig alvorlig syk og trenger mye oppmerksomhet og lite mas. Bare lurer på hva andre gjør og hva som er vanlig, for jeg synes de "hei, lillesøster får fri fra barnehagen i dag fordi storesøster er syk" meldingene er litt rare å sende avgårde 😜 Anonymkode: 0f727...ea7
Ulrikke Skrevet 2. desember 2021 #7 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Arbeidstiden hans er 0645-15 eller 9-1715, og bhg er åpen fra 7-17, så det er alltid en kabal. Gjør ikke meg noe å ha begge hjemme, såfremt ikke den ene er skikkelig alvorlig syk og trenger mye oppmerksomhet og lite mas. Bare lurer på hva andre gjør og hva som er vanlig, for jeg synes de "hei, lillesøster får fri fra barnehagen i dag fordi storesøster er syk" meldingene er litt rare å sende avgårde 😜 Anonymkode: 0f727...ea7 Fra en barnehageansatt kan jeg bare si at sånne meldinger får vi ganske ofte. Noen gjør det konsekvent, andre sender alltid søsken i bhg. Men at dere velger å gjøre det sånn er helt ok! 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #8 Skrevet 2. desember 2021 Ulrikke skrev (2 minutter siden): Fra en barnehageansatt kan jeg bare si at sånne meldinger får vi ganske ofte. Noen gjør det konsekvent, andre sender alltid søsken i bhg. Men at dere velger å gjøre det sånn er helt ok! Takk 😊 Anonymkode: 0f727...ea7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #9 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Arbeidstiden hans er 0645-15 eller 9-1715, og bhg er åpen fra 7-17, så det er alltid en kabal. Gjør ikke meg noe å ha begge hjemme, såfremt ikke den ene er skikkelig alvorlig syk og trenger mye oppmerksomhet og lite mas. Bare lurer på hva andre gjør og hva som er vanlig, for jeg synes de "hei, lillesøster får fri fra barnehagen i dag fordi storesøster er syk" meldingene er litt rare å sende avgårde 😜 Anonymkode: 0f727...ea7 Ikke tenk på det. Mange alenemødre der ute og som hadde gjort eller gjør det samme i en sånn situasjon. Eller så har du de som sleper med seg det syke barnet for å levere det friske og så hjem igjen. Det er ikke bra. Tror bhg hadde reagert mer på det! Anonymkode: 5623d...86a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #10 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har to tette i bhg-alder. Når den ene er syk, pleier jeg å holde begge hjemme. Både for at de skal få selskap for hverandre, og med tanke på smitte til barnehagen, og fordi jeg leverer og henter alene, er så kjedelig å dra med seg et sykt barn for å levere eller hente det andre barnet, spesielt siden jeg ikke har bil nå. Blir ikke sånn når en eller begge begynner på skolen selvfølgelig, men dere andre med to tette bhg-barn, hvordan pleier dere å gjøre det når deres uansett må være hjemme fra jobb med et sykt barn? Anonymkode: 0f727...ea7 har en på snart 6, en på snart 5 og tvillinger på snart 1 år. Jeg holder aldri de hjemme alle sammen hvis en er syk, kun tvillingene for de trives ikke i bhg hvis ikke den andre er der,men er de 2 største blir alltid sendt hvis en av de er syke eller tvilligene Anonymkode: 0a87e...6b0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #11 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): har en på snart 6, en på snart 5 og tvillinger på snart 1 år. Jeg holder aldri de hjemme alle sammen hvis en er syk, kun tvillingene for de trives ikke i bhg hvis ikke den andre er der,men er de 2 største blir alltid sendt hvis en av de er syke eller tvilligene Anonymkode: 0a87e...6b0 Drar du med deg de syke barna dine ut i vinterkulden no for å levere friske barn? Eller har du noen som leverer og henter de for deg? TS må jo det derfor ville hun holde de hjemme begge. Anonymkode: 5623d...86a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #12 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Drar du med deg de syke barna dine ut i vinterkulden no for å levere friske barn? Eller har du noen som leverer og henter de for deg? TS må jo det derfor ville hun holde de hjemme begge. Anonymkode: 5623d...86a Nei de er hjemme når de er syke, tar bare friske barn til bhg, har eldre barn også som passer de som evt er syke før de går på skolen Anonymkode: 0a87e...6b0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #13 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Arbeidstiden hans er 0645-15 eller 9-1715, og bhg er åpen fra 7-17, så det er alltid en kabal. Gjør ikke meg noe å ha begge hjemme, såfremt ikke den ene er skikkelig alvorlig syk og trenger mye oppmerksomhet og lite mas. Bare lurer på hva andre gjør og hva som er vanlig, for jeg synes de "hei, lillesøster får fri fra barnehagen i dag fordi storesøster er syk" meldingene er litt rare å sende avgårde 😜 Anonymkode: 0f727...ea7 Du er en god mamma ❤️ Anonymkode: 59bf3...54d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #14 Skrevet 2. desember 2021 Spørst kva som skjer i barnehagen. Er det noko veldig spennande som skjer sender eg barnet som er friskt. Anonymkode: bdda9...0e9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #15 Skrevet 2. desember 2021 Vi har to med 1,5 år imellom, en går på småbarnsavdeling, den andre på storbarnsavdeling. Og det varierer litt hva vi gjør. Men jeg har sendt slike meldinger flere ganger. Her er også mannen til tider bortreist på jobb, så jeg får ikke levert og hentet uten å dra med det syke barnet. Og da lar jeg det oftest være. Nå sist holdt jeg også den eldste hjemme for å unngå smitte fordi jeg visste at det gikk RS-virus på avdelingen til den yngste, og hun fikk hoste og høy feber. To dager etter hadde eldste også hoste og høy feber, så da var jeg glad for det. Når den syke har god allmenntilstand, kan de ha det gøy sammen hjemme og da tar den friske gjerne en fridag. Men når mamma må stelle med og kanskje dra til legen med den som er syk, og den andre gleder seg til noe de skal gjøre i barnehagen, leverer jeg som regel. Hvis jeg ikke frykter at det er stor fare for at den friske brygger på det og smitter andre da. Noen ganger syns jeg det er litt vanskelig å avgjøre, egentlig. Anonymkode: 139a4...467
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #16 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei de er hjemme når de er syke, tar bare friske barn til bhg, har eldre barn også som passer de som evt er syke før de går på skolen Anonymkode: 0a87e...6b0 For de som ikke har eldre søsken som kan passe da som i dette tilfellet? Anonymkode: 5623d...86a
Arkana Skrevet 3. desember 2021 #17 Skrevet 3. desember 2021 Det kom an på årsaken til sykdom, men jeg synes det friske barnet skal få velge selv hvor det vil være. Jeg ville ikke holdt hjemme et barn som helst vil i barnehagen bare fordi jeg tror det syke barnet trenger selskap. I ditt tilfelle forstår jeg imidlertid at du velger annerledes fordi det er praktisk vanskelig å måtte ta med seg det syke barnet på levering og henting.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #18 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For de som ikke har eldre søsken som kan passe da som i dette tilfellet? Anonymkode: 5623d...86a Det må vel de svare for, den du siterer forteller hva hun gjør. For øvrig er ikke kulde farlig. Kle på barnet. Anonymkode: 6c51e...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå