Gå til innhold

Brillestøtte barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet når dette blir en realitet igjen? Fikk nettopp beskjed om at 4åringen her må begynne med briller, og et prisestimat på 5000. Den svei nå før jul med strømregninger og alskens dritt. 

Anonymkode: 2e867...eee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vedtatt at det skal innføres igjen, men det er vel ikke bestemt når enda. Om alt blir gratis er jeg usikker på. 

Man får dekket noe nå også, ved enkelte tilstander, hvor mye avgjøres av styrken. Mener jeg fikk dekket 2400 kr da 3åringen har mer enn 4+. Under det tror jeg man får dekket 1200 kr.

Anonymkode: 29c0c...5cc

Skrevet

Hos oss ble abonement løsningen. Med god forsikring i prisen. Får mye mer for pengene med det enn om vi skulle fått fra nav og dekket resten selv

Anonymkode: fa7a0...20a

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er det noen som vet når dette blir en realitet igjen? Fikk nettopp beskjed om at 4åringen her må begynne med briller, og et prisestimat på 5000. Den svei nå før jul med strømregninger og alskens dritt. 

Du bør Specsavers og andre og. Fikk pris på 6000kr hos synsam. For lesebriller. Sjekket med en annen og kunne kjøpe for 59kr. De sa at de andre må ha prøvd å lure meg for det var virkelig ikke riktig. Var 2steder som bekreftet det samme. Bet for noe  gode briller 1000kr og fikk 2par på kjøpet. Tok ekstra gode glass og bet 2000 for 2 par. Veldig fornøyd. Og kan kunne kjøpe mye billigere og. De lot meg finne de vi ville ha selv uten noe mas og pristull. 

Anonymkode: 9c1d0...86f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hos oss ble abonement løsningen. Med god forsikring i prisen. Får mye mer for pengene med det enn om vi skulle fått fra nav og dekket resten selv

Anonymkode: fa7a0...20a

Abo kan og være litt riski. Om du leser alt i avtalen! 

Anonymkode: 9c1d0...86f

Skrevet

barnebarnet her fikk briller i høst og foreldrene fikk tilbakebetalt fra HELFO? 

Anonymkode: a0e2d...df6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

barnebarnet her fikk briller i høst og foreldrene fikk tilbakebetalt fra HELFO? 

mulig det var NAV - nå ble jeg usikkert, men siden jeg hjalp dem i første omgang fikk jeg pengene når de fikk tilbakebetalingen i allefall.. 

Skrevet

Gå til Specsavers. Mye billigere

Anonymkode: 7c0d9...e70

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

mulig det var NAV - nå ble jeg usikkert, men siden jeg hjalp dem i første omgang fikk jeg pengene når de fikk tilbakebetalingen i allefall.. 

Det kommer an på årsaken til brillebehovet. Noen tilstander (skjeling og skjeve hornhinner, blant annet) gir fortsatt krav på full brillestøtte. Mens «bare» nedsatt syn, er omfattet av den nye ordningen. (Vet det fordi jeg selv har brillebarn, som fikk nye briller dekket fullt ut i oktober, fordi han har skjeling i tillegg til å være svaksynt.

Anonymkode: e4822...2f8

Skrevet

Vi får dekket 1200 fra nav, men det dekker ikke mye akkurat. Er pga sjeve hornhinner.

Dyreste ble innfatningen. Hun er så smal i fjeset at så og si ingenting passet, i tillegg til at de måtte sitte godt på og tåle aktiv lek. Da ble det Lindberg (?), og det var virkelig ikke billig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...