Gå til innhold

Hva er disse smertene? Mage, siste trimester.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sviende/brennende følelse langs magen, midt mellom navlen og trusekanten. Gikk over, men var brått bekymret for morkakeløsning 😆 Er det babyen som er veldig stor og strekker skikkelig, lager seg mer plass? 

Uke 32 for øvrig. 

I går fikk jeg brått en skikkelig ekkel følelse i siden av magen, til venstre for navlen, som om noen stakk en svær, kjukk nål, saaaaakte. Smerten var konstant i noen minutter. 

Samme smerten opplevde jeg i dag, samme område og side - bare i ryggen, og den kom tre korte ganger i stedet for en lang. 

Aldri opplevd slikt før. Har opplevd ligamentsnerter i bøtter og spann, samt menssmerter der menssmerter pleier å være, men ikke disse rare tingene. Dette er mitt andre svangerskap, trodde alt skulle oppleves som litt enklere denne gangen siden jeg har vært gjennom det før, men det stemmer visst ikke 🙃 Alt er tyngre og vondere. 

Jeg er ikke bekymret, barnet beveger seg som normalt, jeg er bare nysgjerrig. Og kanskje litt stresset for at jeg kanskje bærer en større baby denne gangen og at fødsel også vil bli verre enn første, som i seg selv var ille. 

Anonymkode: 97b0a...55a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var i uke 35 så hadde jeg knivene smerter hver eneste gang babyen beveget seg. Det viste seg at morkaken sluttet å produsere mer fostervann. Jeg lakk ikke, det kom bare ikke nytt. Jeg ble sjekket flere ganger ukentlig etter det og i uke 38 var det helt tomt. De verste smertene da det var tomt, verre enn selve fødselen. Jeg ble satt igang og 2 dager senere kom babyen ut tørr. Likevel hel og fin. 

Anonymkode: 50b4a...c40

Skrevet

Kan også være ligamenter osv som settes i spenn. Sykt vondt. Ungen som strekker på de under treningsøktene inne der eller ligger "feil". Ble mye rare smerter tilslutt, tross helt normal svangerskap. Utrolig at vi henger sammen etterpå har jeg tenkt noen ganger.

Anonymkode: 55c53...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...