Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en baby på 6 uker som er veldig urolig og liker seg bare i armene våre.  Han hater bilkjøring og vi må dessverre kjøre 20-30min for å komme oss noen steder. Baby hyler under hele turen og det hjelper ikke å stoppe heller. Baby har ingen låsning, vi er allerede melkefri fra fødsel av, fint tungebånd og baby tar ikke smokk. Vi tok dette opp med bilkjøring med helsesøster og hun mente det ikke var ok å la baby gråte i bilen, ikke i 15 minutt engang. Så hva gjør vi?  Må vi isolere oss hjemme for overskuelig fremtid?  Hva ville du gjordt? 

Anonymkode: ec697...df6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan reagerer barnet hvis den ene av dere sitter bak med barnet under kjøringen? 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke uvanlig at babyer har en periode der de ikke liker å kjøre bil. For oss hjalp det at en av oss voksne satt med babyen, evt hadde babyen i framsetet om vi kjørte alene.

Hvilken bilstol har dere og hva er hellingen på denne når den er montert i bilen?

Kan det være at det blir for varmt?

Kan det hjelpe å få baby til å sovne før dere kjører?

Anonymkode: c0630...459

Skrevet

Sitt bak med barnet. Gjorde vi. Kjøpte også et speil så han kunne se fremover.

Anonymkode: ffa42...dab

Skrevet
Doktor Dyregod skrev (7 minutter siden):

Hvordan reagerer barnet hvis den ene av dere sitter bak med barnet under kjøringen? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sitt bak med barnet. Gjorde vi. Kjøpte også et speil så han kunne se fremover.

Anonymkode: ffa42...dab

Vi sitter alltid sammen med barnet. Om jeg kjører alene så har vi setet i fremsetet, og er mannen min med sitter han ved siden av i baksetet og trøster, men det hjelper ikke.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke uvanlig at babyer har en periode der de ikke liker å kjøre bil. For oss hjalp det at en av oss voksne satt med babyen, evt hadde babyen i framsetet om vi kjørte alene.

Hvilken bilstol har dere og hva er hellingen på denne når den er montert i bilen?

Kan det være at det blir for varmt?

Kan det hjelpe å få baby til å sovne før dere kjører?

Anonymkode: c0630...459

Vi har cybex aton q, og helningen er bra. Setene våre er relativt flate. Baby våkner på sekundet vi legger han fra oss så det å sove på forhånd hjelper ikke. Han sover utelukkende på oss.

Skrevet

Sitter det vondt eller er kald. Kan det være det. 

Skrevet
coralgol skrev (3 minutter siden):

Sitter det vondt eller er kald. Kan det være det. 

Dette er en urolig baby som gråter uansett når han ikke blir holdt. Tviler på det er bilstolen som er problemet. Jeg bare lurer på om det er tilfelle det helsesøster sier at det er skadelig å gråte i bilen, for da må vi isolere oss helt. Bare å dra til helsestasjoneb tar 20 min med bil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har cybex aton q, og helningen er bra. Setene våre er relativt flate. Baby våkner på sekundet vi legger han fra oss så det å sove på forhånd hjelper ikke. Han sover utelukkende på oss.

Hva betyr bra? Hvor mye helning har stolen? 

Anonymkode: bb35e...124

• Liker 1
Skrevet

Vår eldste var slik fra 0-10 mndr, men det hjalp litt etter omkring 6 mndr hvor barnet var mye mer interessert i å dille med litt leker og sånt. Var vi to, satt en av oss med baby. Det hjalp ikke, men baby var ikke alene, og hadde noen ved seg hele tida som snakka og strøk på den. Var det bare en av oss, så fikk baby skrike i vei, mens jeg sang. Vi bodde langt på landet og MÅTTE kjøre ca 20 min til nærmeste, bittelille nærbutikk. 30 min til et lite sentrum. Noen ganger må man jo bare. Baby er jo ikke ALENE. 
Vi hadde aldri babyen fremst da vi ikke hadde mulighet til å slå av airbagen.

Jeg regner med dere har kontroll på temp, klær osv.

Anonymkode: d34d5...0d1

• Liker 1
Skrevet

Mi var sånn til hun ble 2 år. Skrek stort sett bare...

Anonymkode: 36acb...16a

Skrevet

Jeg syns det er helt utrolig at HS mener at baby ikke kan gråte i bil litt engang. Det viktige er at dere er der, at baby ikke er kald/varm/har vondt/er sulten, og gråter baby likevel, så må man bare leve med det. Unngå bilferie liksom, men nødvendige ærender må man få gjort. 

Vår sluttet med den veldige gråten da vi tok ut nyfødt-innlegget. Kan være det samme skjer for dere :)

Anonymkode: a15c8...0b6

• Liker 11
Skrevet

Sånn var det her og, baby hatet å kjøre bil. Han hatet også vogn. Trenger ikke å ha noe med at de har vondt eller noe som helst, men noen liker det bare ikke. Jeg hatet det. Min familie bodde 1 times kjøring unna da jeg fikk baby, og det var jo umulig å dra på besøk til dem. Og de kom ikke til meg. Så ble relativt isolert det første året, da flytta jeg.

Anonymkode: db1a5...cf4

Skrevet

Begge mine har vært sånn, hatet å kjøre bil og skreket hele tiden. Er ikke noe annet å gjøre enn å kjøre så lite som mulig og vente til det går over. Kan ikke la være å kjøre overhodet men det begrenser seg jo - jeg orket ikke skrikingen. Det er kjipt å bli mindre mobil men dere kan jo få besøk til dere. Og til helsestasjon og slikt må man jo. Føler med deg 💗

• Liker 1
Skrevet

kan du prøve venne barnet til bilstolen inne i korte forsøk før dere tar turen ut i bilen? 

Anonymkode: 7fb17...41f

Skrevet

Begge mine var også sånn, eldste verst. Unngikk så langt det lot seg gjøre å kjøre bil. Barnet var aldri med på handling. Besøk fikk komme til oss. Kunne vi velge annen transport - buss, tok så gjorde vi det. Gikk heldigvis over da barnet fikk småbarnsstol. 

Anonymkode: 8f954...038

Skrevet

Prøv en annen bilstol. Noen babyer trives ikke i èn stol men trives i en annen. Har du venner du kan prøvelåne stoler hos kanskje? Aton Q er ganske åpen og lite "polstring" rundt babyen, kanskje prøv en Besafe eller en annen type som er tettere? 

Anonymkode: bb35e...124

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner med dere ikke fortalte hs at dere sitter bak med barnet og trøster hn, så babyen vet den ikke er alene? Hvis ikke vet jeg ikke hvorfor hs kunne funnet å si at det ikke er ok. For babyer gråter. Og noen ganger kan man ikke gjøre noe annet enn å trøste. Som i deres tilfelle. 

Anonymkode: 0dc5a...bbd

• Liker 4
Skrevet

Da jeg kom forgrått til helsestasjonen med en baby som hadde hylskreket nesten hele veien fikk jeg beskjed av hs om at noen ganger må man bare, og da må man bare trøste og kose ekstra mye etterpå. vi hadde mye kortere vei, da. 
Det som hjalp meg/oss var å kjøre når han var våken og uthvilt. En gang jeg skulle fra helsestasjonen var det helt krise, han hylskreik med en gang han så bilsetet omtrent. Endte med at jeg gikk rundt med han i bæresele i sentrum i nesten 2 timer slik at han fikk sovet og var uthvilt før vi skulle kjøre. 

Anonymkode: dd7c7...6f7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er en urolig baby som gråter uansett når han ikke blir holdt. Tviler på det er bilstolen som er problemet. Jeg bare lurer på om det er tilfelle det helsesøster sier at det er skadelig å gråte i bilen, for da må vi isolere oss helt. Bare å dra til helsestasjoneb tar 20 min med bil.

Ikke hør på helsesøster, dere må da for pokker meg leve.

Anonymkode: a6694...fb2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...