Gå til innhold

Vedovn i både kjeller og etasjen over med kun en pipe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva må man tenke på da, og hvem kan man kontakte for å sjekke om det kommer til å fungere? Huset har 3 etasjer, og vi ønsker å sette inn en vedovn i kjelleren om det er mulig. Har nå vedovn i stua, som er i etasjen over. Kan man da fyre i begge samtidig, eller kun en om gangen?

Anonymkode: bcef4...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor mange løp det er i pipa. Hos oss var det opprinnelig vedovner i alle etasjer, så det er 3 atskilte løp i den ene pipa, og 2 i den andre.

Anonymkode: 5733c...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Kan jeg kontakte en feier/kommunen for å komme og se på dette? Eller finnes det noen andre som er bedre?

Hadde vært deilig å kunne fyre i kjelleren når det er -20 grader. Har akkurat kjøpt oss et gammelt hus og får ikke etterisolert og drenert kjelleren før til våren - så greit å kunne holde det godt og varmt.

Hadde også hørt at man kan ha flere vedovner på samme løp, men som dere sikkert skjønner har jeg veldig lite peiling på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Takk for svar! Kan jeg kontakte en feier/kommunen for å komme og se på dette? Eller finnes det noen andre som er bedre?

Hadde vært deilig å kunne fyre i kjelleren når det er -20 grader. Har akkurat kjøpt oss et gammelt hus og får ikke etterisolert og drenert kjelleren før til våren - så greit å kunne holde det godt og varmt.

Hadde også hørt at man kan ha flere vedovner på samme løp, men som dere sikkert skjønner har jeg veldig lite peiling på dette.

Her må brann og feiervesenet godkjenne alt, så start med å kontakte de du

Anonymkode: 27f29...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Her må brann og feiervesenet godkjenne alt, så start med å kontakte de du

Anonymkode: 27f29...3b2

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...