lil Skrevet 11. oktober 2005 #1 Skrevet 11. oktober 2005 Vi har nylig kjøpt et hus, hvor det er gulvvarme på badet. Problemet er at det er ikke varme der hvor vi står (foran speilet), kun under skapet og der hvor skittenkurven står. Vi har sendt en mail til megleren, men han har ikke svart.. Typisk. Hva kan vi gjøre? Dette er jo ikke noe vi kunne sett ved overtagelsen, og det er jo egentlig ikke så mye vits i gulvvarme hvis gulvet er kaldt der hvor vi bruker det??? Kan forresten nevne at selv om det står på max, så klarer det ikke å varme opp badet alene. Men det er visst tregulv under, og da er det noe med at det ikke kan være så varmt. Men allikevel.. Har vi noen rettigheter? Burde selgeren opplyst oss om dette, eller er det å anse som en liten filleting? (en dyyyr filleting å fixe opp i isåfall )
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #2 Skrevet 11. oktober 2005 Heisann. du/ dere må se i tillstands raporten, står det noe om det der,?? hvis det står at det er varme kabler på deler av badet. så har dem sitt på det tørre. står det derimot at det er varme kabler på bad, så har dere en sak. hadde jeg hvert dere, hadde jeg troppet opp på megler kontoret, om man ikke får svar, hadde blitt rååå forbannet. Hilsen også en ny hus eier,
Gjest frysepinnen Skrevet 11. oktober 2005 #3 Skrevet 11. oktober 2005 Det kan være så uskyldig som at termostaten har gått, da blir det ikke jevn varme og varmen må skrus opp. Uansett er det dårlig av selger å ikke opplyse om dette eller at de ikke skiftet den før de solgte. Jeg håper for deres skyld at det er noe så enkelt.
lil Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2005 Skal hjem og sjekke i tilstandsrapporten, men jeg er 99% sikker på at det ikke står "deler av badet", det hadde vi garantert lagt merke til! Termostaten funker helt fint, vi har sjekket med leverandøren av denne.. Desverre. Det var det første som slo oss også. Men hva kan vi kreve da?? Kompensasjon?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #5 Skrevet 11. oktober 2005 Er ikke dette noe som strengt tatt kan sjekkes av kjøper? Det er bare å ta hånden på gulvet og kjenne det. Det gjør jeg når jeg er på visninger.
lil Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2005 Varmen sto ikke på når vi var på visning. Og på overtagelsen sto den på, men helt svakt. Tok et døgn å få opp guffen på den
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #7 Skrevet 12. oktober 2005 Skikkelige luringer med andre ord, vanlige folk lar vel varmekablene være slått på under visning for å vise folk hvor godt og varmt det er på badet.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #8 Skrevet 12. oktober 2005 Varmen sto ikke på når vi var på visning. Og på overtagelsen sto den på, men helt svakt. Tok et døgn å få opp guffen på den ← Spurte dere om varmekablene da dere var på visning da? Jeg vet ikke om dere kan få noen form for kompensasjon, det er vel ofte slik at det kun skjer om dette er en mangel kjøper umulig kunne ha oppdaget og det er det jo strengt tatt ikke i dette tilfellet.
lil Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter #9 Skrevet 12. oktober 2005 De var på ferie under visningen, og på overtagellsen hadde de flyttet ut for en stund siden... Så derfor var ikke varmen på Og ja, vi burde ha bedt om at varmekablene skulle skrus på, slik at vi fikk sjekke, men forsent nå.. Jeg har spurt om varmekablene, men jeg husker ikke om det var på visning eller overtagelse. Men jeg spurte "funker dette", og fikk til svar "JA!". Men som sagt, det hjelper jo ikke meg når jeg ikke engang husker hvem jeg spurte.
Gjest Turi Skrevet 12. oktober 2005 #10 Skrevet 12. oktober 2005 Sannsynligvis har en av flere sløyfer av varmekablene gått føyka. Mange varmekabler er lagt som sløyfer, der en av dem virker på "1", to på "2" og alle på "3" f.eks. Høres ut som om en av dem enten er gått eller at kontakten inn til termostaten er gått føyka. Uansett - dersom dere må slå opp fliser for å ordne dette, ville jeg ringt eierskifteselskapet til selgeren og spurt om råd. Er det en skade under f.eks. linoleum, kommer oppretting sannsynligvis så "rimelig" ut (under 5/10 000) at dere må regne med å bekoste det selv. Når man kjøper et brukt hus, er ikke alt som nytt. Derfor må "småmangler" rettes selv. Og at megleren ikke er tilgjengelig er ikke noe problem, ring oppgjørsavdelingen, eller aller helst - spør etter daglig leder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå