AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 I år blir første jul for min del hvor mange venner plutselig har fått barn. Har selv ikke barn ennå. Jeg lurer på om det er vanlig å gi julegave til disse barna. Jeg er fadder til ett av dem, så han skal jo få gave, men det er et par til som jeg egentlig er like nær/glad i men som jeg ikke er fadder til. Vi venninnene har aldri hatt for vane å gi hverandre julegaver, så jeg kan heller ikke bruke det som veiledning (type gi gave til barnet dersom jeg gir gave til mamma også). Hva gjør dere/ville dere gjort? Anonymkode: e5f9e...57a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Jeg gir til venninner og et par år ga vi til barna også, men så bestemte vi oss for at det ble for dyrt, at det tross alt var vi som er venninner, og at barna fikk nok gaver uansett, og droppet det. Nå har de fleste barna blitt voksne og ingen av oss har særlig nært forhold til barna til venninner, vi er på hils. Så for vår del var det rett valg. Ga til han jeg var fadder for til han var 18 år, samme som min venninne som var fadder gjorde til min venninne. Det kan iallefall være lurt å bli enige innad i gjengen, hvis ikke kan det bli mye gaver etterhvert. Anonymkode: 916a2...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Gir til en venninnes barn, så gir hun til vårt 😊 Vi kuttet ut oss voksne i samme slengen, det finnes liksom nok håndkremer og div. julepynt i husene våre for tiden, og vi gir jo gave ved bursdag 😊 Anonymkode: 9ceab...980
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 Kommer litt an på tenker jeg. Jeg har kun én venninne, og jeg har blitt en slags tante til barna hennes. Hun har ikke familie i Norge, og jeg har ikke (og vil aldri få) biologiske tantebarn, så jeg håper å få være "tante" hele oppveksten deres. Og gir dem selvsagt gaver. Men er man en større vennegjeng og gjerne har mye familie i tillegg, så kan det bli litt mye. Og det kan være vanskelig å slutte å gi gaver når man først har begynt... Anonymkode: e33c8...a31
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Tja…spørs vel kanskje på hvor stor familie du og venninne har og hvor nær du er barna. Jeg begynte å gi til venninners barn, men så fikk jo disse venninnene etterhvert flere barn, og flere venninner fikk barn, og da ble det egentlig litt stress. I tillegg møttes vi gjerne stortsett uten barna tilstede, så jeg kjente ikke barna så godt og de ante vel knapt nok hvem jeg var, så det føltes litt meningsløst og mer som et pliktløp. Tror det var sånn den andre veien også (jeg har også barn). Jeg vet at disse barna har stor familie på begge sider, så disse smågavene fra meg, forsvant likesom i mengden av gaver. Tok derfor mot til meg og foreslo at vi bare kunne gi gaver til de barna vi er faddere til. Det ble tatt veldig godt imot, så for oss ble det riktig løsning. Gir fortsatt til venninnene mine, da. Anonymkode: a89c3...803
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 Vi gjør ikke det i våres vennegjeng. Tror alle har nok gaver å handle og barna får som regel enorme mengder gaver. Anonymkode: 6a2f7...7de
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #7 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I år blir første jul for min del hvor mange venner plutselig har fått barn. Har selv ikke barn ennå. Jeg lurer på om det er vanlig å gi julegave til disse barna. Jeg er fadder til ett av dem, så han skal jo få gave, men det er et par til som jeg egentlig er like nær/glad i men som jeg ikke er fadder til. Vi venninnene har aldri hatt for vane å gi hverandre julegaver, så jeg kan heller ikke bruke det som veiledning (type gi gave til barnet dersom jeg gir gave til mamma også). Hva gjør dere/ville dere gjort? Anonymkode: e5f9e...57a Gir kun til Bestevenninne sine barn. Anonymkode: 803b7...daf
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #8 Skrevet 2. desember 2021 Gir kun til barna, ikke til venninne lengre. Vi er enige om det Ingen har mer enn en enda da, kan hende det endres om noen får en flokk. Jeg har ikke barn selv, og pleier å få gave av venninnene med barn. Anonymkode: f920c...6a3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #9 Skrevet 2. desember 2021 Gir bare til barna til bestevenninna mi. Ellers kun barselgave. Anonymkode: 9cff4...b2d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #10 Skrevet 2. desember 2021 Hadde kun gitt til fadderbarnet av barna, og det barnet sin mamma (mtp de voksne i den gjengen). Anonymkode: 8c3cd...716
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #11 Skrevet 2. desember 2021 Vi gir ikke til barna. Men vi venninne gir til hverandre. Barna får som regel så mye uansett, mens vi voksne får færre. Anonymkode: 76ee7...12b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #12 Skrevet 2. desember 2021 Mine to venninner som har barn har veldig lite familie, så de har ønsket seg gaver til ungene heller enn seg selv. Familier er ikke like, og ingen automatikk i at alle barn får så mye gaver. De barna er jeg også nære, og fungerer som tante for, så det føles naturlig. Anonymkode: d3ec4...aa2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #13 Skrevet 3. desember 2021 Kun til en veninne sine barn, fordi jeg er fadder til et av hennes barn, og hun til mitt. Anonymkode: 93998...c8c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #14 Skrevet 3. desember 2021 Jeg gir verken til venninner eller deres barn. Barn får mer enn nok, og voksne trenger ikke mer ting. Anonymkode: c6786...4a7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #15 Skrevet 3. desember 2021 Vi har aldri gitt til venners barn. Vi gir kun til familie. Vi har en flokk nieser og nevøer, søsken, besteforeldre og egne barn. Det holder Anonymkode: cee66...fc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå