Gå til innhold

Hvordan freshe opp veggfliser på kjøkken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et litt gammelt og kjedelig kjøkken som jeg har lyst til å freshe opp litt, og har ulike ideer. MEN, lurte på om det er noen som har noen tips til hvordan jeg kan freshe opp de kjedelige terracottafargede veggflisene uten at det koster altfor mye. Dvs jeg tenker ikke å fjerne dem og legge noe nytt, for jeg har veldig begrenset budsjett. Det er snakk om ca 50 cm x to meter totalt, det er bak vask og komfyr etc. Jeg har vurdert microsement, det er dødsfint, men sikkert dyrt. noen som har noen ide om hva det ville koste?

Hva med å male over? Finnes det maling for sånt som blir bra?

Hva med sånne feike fliser som man bare limer rett på, holder det? Ser det veldig billig ut?

Noen som har andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Du kan male med Bengalac eller Trestjerner gulvmaling, men det blir strengt tatt ikke så veldig fint.

IKEA selger ferdigkappede veggplater i rustfritt stål som er ganske rimelige og passer i mange kjøkken.

Du får også kjøpt OK fliser til en rimelig kvadratmeterpris, og det er ganske enkelt å banke ned de gamle og lime opp nye.

Skrevet

Ikke bruk bengalack. Den blir matt og stygg etter kort tid.

Ville gått for 3 stjerner 😊

Anonymkode: 11ac6...45f

• Liker 1
Skrevet

Jeg malte mine med gulvmaling, det ble veldig fint hos meg! Jeg har flytta, så dessverre ikke noen bilder. Men hadde hvite fliser med sånne "bildefliser" innimellom, med bilde av ei tekanne og noe frukt 😅 Var helt grusomt. Ettersom jeg malte i en farge som var litt lik fugemassen så vistes det ikke godt at det var malt. 

Anonymkode: 210e1...8c4

Skrevet

Vi vasket godt og limte på plater fra Berry alloc. Ble skikkelig bra og kostet vel under 2000kr for alt :) 

Anonymkode: e83a1...270

Skrevet

Maling, plater eller mikrosement. Spørs jo hva budsjettet ditt er på. Jeg har prøvd alle tre gjennom årene.

Anonymkode: 50c1a...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...