Gjest tranedatter Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Dere som faktisk gått ned i vekt ved kaloritelling, hvordan får dere det til å fungere i hverdagen? Middagsmat med familien? Ferdigmat? Har forsøkt lavkarbo men fungerer ikke helt akkurat nå for meg. Og kaloritelling faller jeg av etter bare noen dager fordi det er så kranglete!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Åh, det lurer jeg også på. Skjønner ikke hvordan folk får det til i en travel hverdag med unger og styr. Anonymkode: 042e9...88f
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Gjør det så lett som mulig. Mindre pålegg eller en brødskive mindre til lunsj, fyll opp middagstallerken med mest grønnsaker. Eller en salat til. Ikke drikk noe annet enn vann og sort kaffe/te gjennom dagen. Begrens godteri til en dag i uken. Ellers spiser du det samme som familien, bare litt mindre. Anonymkode: cbaea...5f2 1
Wit Skrevet 3. desember 2021 #4 Skrevet 3. desember 2021 Bytt ut til magrere ferdigprodukter der det er mulig (f. eks. kyllingpølse istedenfor kjøttpølse, magre karbonader, kyllingkjøttdeig osv). Spis mindre porsjoner og fyll heller på med grønnsaker. Spis knekkebrød istedenfor brød, spis salat til lunsj eller en omelett uten brød til. Ikke drikk juice og andre ting. Jeg gjør dette, og da går ikke mitt kosthold ut over familien. Blir lite fokus på vekt og slanking i hverdagen. Og jeg har gått ned mange kilo ved hjelp av dette. I starten fant jeg også ut hvor mange kalorier de forskjellige tingene innehold (veide i starten for å få kontroll), og kan nå spise uten å fokusere for mye på at alt må veies og telles. Har et ca. regnskap i hodet.
Bokdamen Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 Jeg har gått ned 20 kg med telling og det har vært forholdsvis uproblematisk. Har veid alt av frokost og kvelds. Lunsj er på jobb, så der har jeg måtte ta det på øyemål. Spiser det samme til lunsj hver dag, noe som gjør det enkelt. Har «heldigvis» unger som ikke er så begeistret for at ting er blandet, og det gjør det lettere å beregne middag. Har lært meg hvor mange skjeer av eks ris som utgjør en porsjon, og logger før eller etter middag. Har noen ganger logget den neste dagen om kvelden, da har jeg en spiseplan å følge som har gjort det enklere. Har telt alt siden i sommer og fått inn gode rutiner. Nå har jeg droppet appen ut året og ser an i januar og jeg skal finne den frem igjen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #7 Skrevet 3. desember 2021 Hvis du legger opp maten til alle på kjøkkenbenken, kan du veie opp din del på en kjøkkenvekt uten at barna ser det. ☺️ Vi har aldri gryter på bordet. Anonymkode: 7ab9f...ea2
flusa Skrevet 3. desember 2021 #8 Skrevet 3. desember 2021 tranedatter skrev (På 12/2/2021 den 8.24): Dere som faktisk gått ned i vekt ved kaloritelling, hvordan får dere det til å fungere i hverdagen? Middagsmat med familien? Ferdigmat? Har forsøkt lavkarbo men fungerer ikke helt akkurat nå for meg. Og kaloritelling faller jeg av etter bare noen dager fordi det er så kranglete! Jeg har samsung tlf,og bruker samsung health til å føre inn måltidene. Det kommer opp kalorier,så den er veldig kjekk
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #9 Skrevet 3. desember 2021 Spiser vanlig mat, men mindre karbohydrater. Bruker Lifesum app, der finner du det meste så er bare å scanne inn varen. Anonymkode: 10889...e8f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #10 Skrevet 3. desember 2021 En enkel start er jo rett og slett å kutte ut all småspising, og ved måltider spise ca 1/3 mindre (unntak: grønnsaker). Da slipper du stresset i familiesituasjoner, og hvis du etter noen uker trenger å telle mer nøyaktig kan du begynne med det da. De aller fleste klarer fint å gå ned i vekt med porsjonskontroll og ved å velge sunne alternativer (frukt i stede for godteri om man må kose seg på kvelden f.eks.). Anonymkode: 86f54...f2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå