Gå til innhold

Be den ene, men ikke den andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, Kari og Anne ble kjent gjennom en hobby, møttes for å bedrive denne hobbyen og laget etter hvert en "sosial" klubb der vi møttes for å strikke, drikke vin, snakke om hobbyen vår og livet generelt. 

Så ble Kari gravid og fikk baby, og sluttet med hobbyen, men vi fortsatte å møtes for det sosiale alle tre. Merket fort at uten hobbyen vår som bindeledd så hadde Kari og jeg lite å snakke om. Anne og jeg fortsatte med hobbyen og møttes jevnlig. Med henne går praten lett uansett tema. Så flyttet Anne langt vekk. Vi tre har hatt sosialt via Zoom, og truffet hverandre når Anne har vært på disse trakter. 

Så, jeg skal gifte meg. Jeg har lyst å be Anne i bryllupet, men føler ikke så mye for å be Kari. Ikke fordi det er noe galt med henne, vi bare klaffer ikke så bra utenom denne hobbyen. Samtidig har jeg ikke lyst å lage dårlig stemning ved å ikke be henne. Vi var jo en trio. Noen tanker om dette?

Anonymkode: 9daa1...962

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor stort problem er det med en til rundt bordet? Kari kan jo holde Anne med selskap, i selskapet, siden du er midtpunktet 

Anonymkode: 1ffb7...058

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville invitert begge. 

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Hva hadde du tenkt om Kari giftet seg og inviterte kun Anne og ikke deg? 

Skrevet

Hvis det er mange år siden du og Kari mistet kontakten så syns jeg det er innafor å bare be Anne. Men ikke hvis det er ganske nylig 

Anonymkode: 252e1...da6

Skrevet

Inviter akkurat dem du vil, ikke bry deg om den norske sosiale kontrollen som blant annet kommer til uttrykk i svarene over her.

Anonymkode: e1576...bc1

Skrevet

Bedre å be én for mye enn én for lite. 

Når jeg hadde rundt-tall-bursdag så ba jeg bl. a. ei som hører til en venninnegjeng jeg er med i, men jeg har aldri noe med henne å gjøre utover felles treff. Ei annen venninne av meg fra en annen jentegruppa, lot vær å be ei felles venninne, da venninna mi mente at de to ikke så hverandre noe utenom felles treff. Den eneste hun unnlot å be. Dette synes jeg var veldig rart, og det la en demper på treff med alle i flere år, for hun som ikke ble bedt ble veldig lei seg og såret, også fordi hun var den eneste av denne gruppa som ikke var bedt. Jeg er veldig glad jeg ba én for mye hvertfall. 

Anonymkode: 2434a...854

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...