AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #1 Skrevet 2. desember 2021 Vi har nylig flyttet inn i nytt hjem, hvor vi skal slå oss til ro de beste mange årene. I den forbindelse ønsker mine foreldre å forære oss et kunstverk i prisklasse 5000-10000 kroner, og det er jo veldig generøst, men problemet er at vi finnes ikke kunstinteresserte noen av oss. Det vil si, vi vet hva vi liker når vi ser det, og har mye forskjellig på veggene, men om det kan kalles ‘kunst’ vet jeg ikke. De har nå bedt oss finne et egnet kunstverk, og vi aner ikke hvor vi skal starte. Vi har tre barn under tre år, så det å komme seg på et galleri virker helt usannsynlig i disse tider. Tips til nettsteder hvor man kan bla gjennom litt forskjellig? Anonymkode: f8e75...f89
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #2 Skrevet 2. desember 2021 Fineart Kunstverket Artgate Anonymkode: 350e3...5a4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #3 Skrevet 2. desember 2021 Du kan kanskje forsøke å tenke farger først, liker du sterke farger, eller mer dempet? Selv liker jeg grafiske motiver, ganske enkle. Ikke sterke farger, men det må være noe farger, vil ikke ha svart-hvitt. Du kan også sortere på str, kanskje lettere for dere å begynne med noe litt mindre? Lenkene over har mye fint. Anonymkode: e5851...53c 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 Hva liker dere av farger og former? Hvor skal kunsten plasseres? Skal den f.eks. passe inn i interiøret i stua? Jeg har jobbet litt med kunst tidligere, og min erfaring er at mange "ikke-kunstinteresserte" liker grafikken av f.eks. Anne Kristine Thorsby. https://www.fineart.no/galleri?kunstner=1788&pager_start=0 Anonymkode: bb78a...241
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2021 #5 Skrevet 3. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Fineart Kunstverket Artgate Anonymkode: 350e3...5a4 Takk for tips! Skal jeg sjekke ut. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva liker dere av farger og former? Hvor skal kunsten plasseres? Skal den f.eks. passe inn i interiøret i stua? Jeg har jobbet litt med kunst tidligere, og min erfaring er at mange "ikke-kunstinteresserte" liker grafikken av f.eks. Anne Kristine Thorsby. https://www.fineart.no/galleri?kunstner=1788&pager_start=0 Anonymkode: bb78a...241 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du kan kanskje forsøke å tenke farger først, liker du sterke farger, eller mer dempet? Selv liker jeg grafiske motiver, ganske enkle. Ikke sterke farger, men det må være noe farger, vil ikke ha svart-hvitt. Du kan også sortere på str, kanskje lettere for dere å begynne med noe litt mindre? Lenkene over har mye fint. Anonymkode: e5851...53c Nei altså, hjemmet vårt er fargesatt av KOI fargestudio, så her er det MYE farger😅 Jeg vil fortsatt ha farger på bildet vi skal få, men det må jo nødvendigvis harmonere med fargene på vegg og tak. Stuen er grønn (Vert de Terre fra Farrow&Ball), og det er her det er mest aktuelt å henge det. Det trenger ikke nødvendigvis passe inn med resten av interiøret (mye treverk og natur), men jeg liker linjer og har et geometrisk forhold til innredning. Torsby hadde mye fint, men det var ikke helt det jeg er ute etter - jeg liker det litt enklere på et vis! Kom gjerne med flere tips Anonymkode: f8e75...f89
Ingebjørg Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 Bor dere i nærheten av Oslo, bille jeg tatt en runde på gallerier. Snakk med de som jobber der om hva dere liker, så guider de dere. Husk at de har mye mer enn det som henger på veggene. Gode gallerier: D40, Galleri briskeby, Kunstverket. Jeg får et fantastisk globe-trykk av Frank Brunner til jul, gleder meg til å få det opp på veggen 😊
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Takk for tips! Skal jeg sjekke ut. Nei altså, hjemmet vårt er fargesatt av KOI fargestudio, så her er det MYE farger😅 Jeg vil fortsatt ha farger på bildet vi skal få, men det må jo nødvendigvis harmonere med fargene på vegg og tak. Stuen er grønn (Vert de Terre fra Farrow&Ball), og det er her det er mest aktuelt å henge det. Det trenger ikke nødvendigvis passe inn med resten av interiøret (mye treverk og natur), men jeg liker linjer og har et geometrisk forhold til innredning. Torsby hadde mye fint, men det var ikke helt det jeg er ute etter - jeg liker det litt enklere på et vis! Kom gjerne med flere tips Anonymkode: f8e75...f89 Trine Lindheim har mye fint. http://www.trinelindheim.no/Tresnitt.htm# Anonymkode: bb78a...241
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #8 Skrevet 4. desember 2021 On 12/3/2021 at 8:34 AM, AnonymBruker said: Takk for tips! Skal jeg sjekke ut. Nei altså, hjemmet vårt er fargesatt av KOI fargestudio, så her er det MYE farger😅 Jeg vil fortsatt ha farger på bildet vi skal få, men det må jo nødvendigvis harmonere med fargene på vegg og tak. Stuen er grønn (Vert de Terre fra Farrow&Ball), og det er her det er mest aktuelt å henge det. Det trenger ikke nødvendigvis passe inn med resten av interiøret (mye treverk og natur), men jeg liker linjer og har et geometrisk forhold til innredning. Torsby hadde mye fint, men det var ikke helt det jeg er ute etter - jeg liker det litt enklere på et vis! Kom gjerne med flere tips Anonymkode: f8e75...f89 Så gøy dere har fargerikt hjem! Hvis stua er grønn er det fint med gult/oransje, men kan også kanskje være fint med litt mer dempet hvis grønnfargen er intens. Kanskje grafiske motiver er veien å gå? https://www.norske-grafikere.no/ (her kan du sortere alt fra pris, til farger) Anonymkode: e5851...53c
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #9 Skrevet 9. desember 2021 Her finner dere kunst fra veldig mange ulike kunstnere: https://atelier.as Anonymkode: b5f8f...cb3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #10 Skrevet 9. desember 2021 Har dere sett på grafikken til Elling Reitan? Den er fargesterk. Anonymkode: b5f8f...cb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå