Gå til innhold

Uvaksinert med korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vedder på at tråden blir sletta, men dette er ikke for å spre frykt eller være antivaxer..

Nå har jeg hatt korona i litt over ei uke. Jeg har fått mindre smakssans, ja. Tørrhoste er dødsirriterende. Er forkjøla. Trodde jeg skulle ligge langflat med masse feber, nesten ikke få puste osv. 

Det positive med dette er at jeg bare trenger en dose, maks to nå. Ikke 3,4 osv 

Hva er deres erfaring? :)

Anonymkode: 5275e...3d3

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaksineringen er frivillig, og det betyr at du trenger ingen doser. Om du trenger på vaksinesertifikat og reiserestriksjoner, så er det fremdeles noen land som krever 2 doser selvom du har gjennomgått sykdommen.

Anonymkode: 0fdd5...f76

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Får håpe for din skyld at du ikke får langvarig sykdom og skader av det! Og god bedring!

https://www.abc.net.au/news/2021-12-01/long-covid-study-findings-published-in-medical-journal/100649414

Anonymkode: 61f13...474

Nei vet du hva! Når koronaen kom så sa de jo at friske mennesker kom til å tåle dette. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg er så redd for å bli så syk at jeg må legges i respirator 😕 legges ikke man først i narkose da? God bedring, ts! Så bra at du ikke er innlagt og kjempe syk.

Anonymkode: f70f6...2a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei vet du hva! Når koronaen kom så sa de jo at friske mennesker kom til å tåle dette. 

Det er en stund siden. Nå vet man at det finnes mange tilfeller av long covid. Og det er hos de uvaksinerte. De vaksinerte kommer mye lettere ut av sykdommen.

Anonymkode: 9d08a...8b4

• Liker 6
Skrevet

Nei. De fleste friske mennesker.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Har du virkelig ikke hørt eller lest om friske personer som har fått long-Covid? Det kommer jo opp historier om det «hele tiden»! Personlig så kjenner jeg to personer, som begge var i 40-årene, uten underliggende sykdommer, slanke og i god form, som fortsatt sliter med long-Covid et halvt og ett år etter at de ble smittet. Begge var uvaksinerte.

Endret av Hulderen
  • Liker 8
Skrevet
Hulderen skrev (4 timer siden):

Har du virkelig ikke hørt eller lest om friske personer som har fått long-Covid? Det kommer jo opp historier om det «hele tiden»! Personlig så kjenner jeg to personer, som begge var i 40-årene, uten underliggende sykdommer, slanke og i god form, som fortsatt sliter med long-Covid et halvt og ett år etter at de ble smittet. Begge var uvaksinerte.

Fint hvis du skriver i avsnitt. 

Personlig så kjenner jeg en to stykk som ble alvorlig syke av vaksinen. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fint hvis du skriver i avsnitt. 

Personlig så kjenner jeg en to stykk som ble alvorlig syke av vaksinen. 

"Alvorlig syk" av vaksinen er alle som må legges inn på sykehus. Det betyr f.eks de som får diaré og blir litt dehydrert og må ha seg en liter væske før de kvikner til og blir skrevet ut igjen. 

Det er slik i de aller aller fleste tilfeller av de som blir det som kalles "alvorlig syk" av vaksinen. De kvikner til etter svært kort tid på sykehuset og blir helt fin igjen. Det er noe ganske annet enn de som får long-covid.. 

Anonymkode: 85a44...8ad

• Liker 6
Skrevet

Det er påvist i vitenskapelige studier at sinkmangel fører til redusert lukt og smak, eller anosmi, som det heter på medisinsk.

Det kan bety at det er lurt å investere i en boks sinktilskudd hvis du vil ha tilbake lukt og smak litt raskere.

https://www.researchgate.net/publication/349454396_Proposed_mechanism_for_anosmia_during_COVID-19_The_role_of_local_zinc_distribution

Anonymkode: 8334d...340

• Liker 4
Skrevet

Det var dette med anekdotisk bevis, for ikke å snakke om den andre blemma en del går i her - de tror alle er som dem.

Anonymkode: 2227f...8a5

• Liker 2
Gjest Anna Liana
Skrevet

Gratulerer med å ha gått igjennom Corona med mildt sykdomsforløp. Du har nå den beste immuniteten av alle, og noen videre vaksine er fullstendig meningsløst for deg. Vaksinerte kan gå og ta seg en bolle. Mens de løper rundt og smitter folk fordi de tror de er en del av løsningen, kan du være trygg i din sak på at du faktisk er det. 

Skrevet
Anna Liana skrev (1 time siden):

Gratulerer med å ha gått igjennom Corona med mildt sykdomsforløp. Du har nå den beste immuniteten av alle, og noen videre vaksine er fullstendig meningsløst for deg. Vaksinerte kan gå og ta seg en bolle. Mens de løper rundt og smitter folk fordi de tror de er en del av løsningen, kan du være trygg i din sak på at du faktisk er det. 

Nåja, det ser ut som om den nyeste varianten smitter seg vei gjennom både vaksine og tidligere smitte...

• Liker 2
Skrevet

Unge folk blir sjeldent alvorlig syke. Er bare å se på statistikken. Det rammer eldre, folk med risikofaktorer eller fedme. Selvfølgelig kan unge også bli alvorlig syke, men det er sjeldent. 

Jeg har ikke lyst å bli smitta fordet om selv om jeg er ung. Å miste lukt og smakssans høres ut som et mareritt for meg. Får så mye glede av de sansene. Og de er nyttige å navigere i verden - røyklukt er potensiell fare for brann, smak og den gode opplevelsen av mat feks. 

Anonymkode: 9d846...96b

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde covid i april 2020. Jeg er 35, halvfeit og røyker. Mest stress var det å få noen til å handle for meg. For min del var det som en forkjølelse. Jeg føler ikke det er godt nok hvis man ikke har lagt for døden eller fått long covid eller, eller, eller. Ikke skal man skrive om dette på some før man får hets eller ja, men ja men. Man skal bare holde kjeft. Syntes det er skremmende at man skal tie så jævlig. Mye klikkbaits for avisene også mener jeg

• Liker 6
Skrevet

Jeg så nettopp en tenåring med PIMS etter en tidliger koronainfeksjon. Frisk og rask, aktiv og i god form men 7 uker etter korona ligger hen nå med store hjerneskader etter mangel på oksygen, er fullstendig ukontaktbar og kommer til å være pleietrengende resten av livet. 

Folk som ikke tror på korona eller nekter vaksinering skjønner ikke hvor syke man kan bli. De skulle blitt med på covidavdelingene under tvang for å se hvor skadelig dette er.

Anonymkode: 0f3cf...adb

• Liker 2
Skrevet

har også hatt corona, riktignok etter en dose. men hadde nesten ikke symptomer, og smak/lukt kommer gradvis tilbake. har benyttet anledningen til å gå ned i vekt, ettersom det ikke har vært noen glede ved å spise. har ellers trent som vanlig, og vært i full  jobb gjennom hele sykdomsforløpet ( hadde omsetningsrekord den måneden jeg var syk)

• Liker 4
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde covid i april 2020. Jeg er 35, halvfeit og røyker. Mest stress var det å få noen til å handle for meg. For min del var det som en forkjølelse. Jeg føler ikke det er godt nok hvis man ikke har lagt for døden eller fått long covid eller, eller, eller. Ikke skal man skrive om dette på some før man får hets eller ja, men ja men. Man skal bare holde kjeft. Syntes det er skremmende at man skal tie så jævlig. Mye klikkbaits for avisene også mener jeg

Jeg hadde også muligens Corona i april 2020 men ble ikke testet fordi jeg ikke er i risikogruppe eller jobber i helsevesenet.

Hvorfor ble du testet?

• Liker 2
  • Opprett ny...