Gå til innhold

Hvordan stoppe menighetsblad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utmeldt av statskirken. Jeg har nei takk til uadressert reklame-skilt på postkassa. Og likevel dumper det lokale menighetsbladet i postkassa hver måned. Jeg har prøvd å ringe de, de sier de skal ta det med distribusjon, ingenting endrer seg. Hva mer kan jeg gjøre for å bli kvitt det? 

Joda, sikkert en filleting å irritere seg over, men jeg er så motstander av organisert religion og vil ikke ha det makkverket presset på meg. Også er det skikkelig unødvendig papirsøppel! 

Anonymkode: 27b37...8b9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

de sier de skal ta det med distribusjon, ingenting endrer seg. Hva mer kan jeg gjøre for å bli kvitt det? 

Send det i retur til de?

Anonymkode: e8dc7...7a8

Skrevet

Ta vare på et, tusj en djevel på, teip til postkassen når det nærmer seg ny leveringstid?

Anonymkode: 75685...e83

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta vare på et, tusj en djevel på, teip til postkassen når det nærmer seg ny leveringstid?

Funker vel bare hvis noen fra kirken leverer. Hvis det bare er postbudet så er det ikke noe vits, da. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg sender mitt konsekvent i retur. Forsøkte med en lapp på postkassa med NEI TAKK TIL MENIGHETSBLAD!  Det virket ikke.

Meld deg inn i en Satanist menighet, få dem til å skremme vettet av den lokale presten og menighetsråd kanskje?

Eller meld deg inn i HumanEtisk Forbund, som jobber med denne type saker 😄  Gratis å bli medlem der nå!

Anonymkode: 0e37d...69e

• Liker 1
Skrevet

Jeg sirkler inn returadressen med en penn, og dropper det i nærmeste røde postkasse. Da må de i det minste betale returporto+gebyr.

Anonymkode: 74bc2...762

• Liker 4
Skrevet

Hehe har ingen råd, men det minnet meg om en litt morsom historie. I fjor skjønte Jehovas vitner at de ikke lenger kunne gå fra dør til dør, så de sendte adressert brev istedet. 3 srk fikk jeg. Dette vil jeg ikke ha tenkte jeg, og sendte en hyggelig melding til oppgitt nummer at de kunne spare regnskogen og la vær å sende meg flere brev. Så hadde de oppgitt feil nummer, og stakkaren som svarte skjønte ingenting. 

Det viser seg altså å være helt sant som de sier, det er umulig å bli kvitt Jehovas vitner 😂

Anonymkode: de96d...cd8

• Liker 2
Skrevet

Takk for seriøse og mindre seriøse råd, setter pris på dere alle 😆

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hehe har ingen råd, men det minnet meg om en litt morsom historie. I fjor skjønte Jehovas vitner at de ikke lenger kunne gå fra dør til dør, så de sendte adressert brev istedet. 3 srk fikk jeg. Dette vil jeg ikke ha tenkte jeg, og sendte en hyggelig melding til oppgitt nummer at de kunne spare regnskogen og la vær å sende meg flere brev. Så hadde de oppgitt feil nummer, og stakkaren som svarte skjønte ingenting. 

Det viser seg altså å være helt sant som de sier, det er umulig å bli kvitt Jehovas vitner 😂

Anonymkode: de96d...cd8

Ja fy faen! Jeg fikk både håndskrevne brev og sms-er 😳brevene ble slengt i ovnen, smsene fikk så mange kreative banneord jeg kunne komme på 😅

Anonymkode: 27b37...8b9

Skrevet

Hvem sier nei takk til gratis opptenningspapir til peisen da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 0.43):

nei takk til uadressert reklame-skilt på postkassa

Du må ha det klistremerket for nei til gratisaviser. 

Anonymkode: 8b19d...2ad

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde samme "problemet". Nei til reklame på postkassa hjalp ikke, så jeg ringte til utgiverne og sa at jeg ikke ville ha bladet. Det fortsatte å komme. Jeg ringte igjen, de unnskyldte og sa at de skulle snakke med den som delte ut. Noen ganger til fikk jeg det, jeg RINGTE! :raven: ...og så skjedde det videunderlige; utdeleren husket at jeg ikke ville ha det og SÅ levde jeg lykkelig til mine dagers....ja, de har jo ikke endt ennå, men jeg har stort håp om at jeg er svartelistet herfra til evigheten. :hoppe: Bare ta tak i saken, ts. Det nytter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...