AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Er det normalt at helsepersonell flørter med pasient? Ikke psykatri eller lege om det skulle ha noe å si…Men når det flørtes jevnt og trutt, vedkommende tar initativ til flørtingen hver gang - er h*n interessert tro? Kan jo ikke akkurat bare spørre om h*n det heller, som man kanskje ellers kunne gjort i andre sammenhenger.. Anonymkode: 47d0c...521
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Hen er nok bare hyggelig med alle. Anonymkode: 40b8f...8f5 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hen er nok bare hyggelig med alle. Anonymkode: 40b8f...8f5 Så flørting er normal kommunikasjon for helsepersonell i kontakt med pasient?🤔 Uansett kjønn og alder?😆 Anonymkode: 47d0c...521
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 Hva sier h*n? Anonymkode: 5fb87...f68 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så flørting er normal kommunikasjon for helsepersonell i kontakt med pasient?🤔 Uansett kjønn og alder?😆 Anonymkode: 47d0c...521 Hva er det vedkommende sier og gjør, siden du er så overbevist om at det er flørting? Det har jo faktisk forekommet at det én oppfatter som flørting eller uttrykk for dyp interesse på et personlig plan, absolutt ikke er ment som det fra avsenders side. Anonymkode: 179a1...6c0 10
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 Det er selvsagt ikke innafor å flørte med en pasient. Men veldig ofte blir «hyggelig» og «omtenksom» forvekslet med flørt av pasienter. Det er jobben deres å få en til å føle seg bra, bli sett og hjulpet. De lytter og vil du skal stole på dem. Det kan lett misforstås, særlig av noen i en sårbar situasjon. Jeg er ikke helsepersonell, men også jeg har opplevd at helt normal hyggelig oppførsel blir tolket som flørt. Handler kanskje mer om ønsketenkning og den gode følelsen man får når noen ser deg og er snill med deg. Selv er jeg litt i motsatt kategori. Jeg tror aldri noen flørter med meg. Tenker alltid at «han var nok bare hyggelig» 😅 Anonymkode: f54b3...fc6 8
Gjest Alterego666 Skrevet 2. desember 2021 #7 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så flørting er normal kommunikasjon for helsepersonell i kontakt med pasient?🤔 Uansett kjønn og alder?😆 Anonymkode: 47d0c...521 Uskyldig flørt er hyggelig og fullstendig harmløst, og for en pasient må det jo være helt herlig. Siden helsepersonell kan miste autorisasjonen ved å innlede forhold til en pasient bør du nok gå ut fra at dette kun er en vennlig flørt som ikke kommer til å lede til noe.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #8 Skrevet 2. desember 2021 Hva er det vedkommende sier da? Ofte forveksles varme og omsorg med flørt av pasienter, så her er det greit å vite hva hn har sagt før man gir deg råd. Anonymkode: 93e2d...4eb 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #9 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så flørting er normal kommunikasjon for helsepersonell i kontakt med pasient?🤔 Uansett kjønn og alder?😆 Anonymkode: 47d0c...521 Du overtolker En gang jeg lå på sykehus med sånn intravenøs tube som gikk gjennom hånda så pleide en nattevakt å sjekke hånda mi hver natt mens jeg sov. Jeg våknet som regel av at han på en måte strøk meg litt ekstra lenge på hånden og når jeg viste at jeg var våken hvisket han til meg og sa han bare skulle sjekke at jeg hadde det bra. Etter noen netter begynte jeg å føle at han prøvde å skape en connection her men når det kom ny nattevakt så gjorde hun det samme og jeg fant ut at det de gjorde var å stryke på blodåren min for å sjekke at det ikke var noen stoppelser der ila natta siden veneflonen satt der 😅 Anonymkode: dfd5b...eff 14
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #10 Skrevet 2. desember 2021 Husk at sykepleiere og helsepersonell har valgt den jobben fordi de elsker å jobbe med mennesker. De er blide, hyggelige og omsorgsfulle mot alle og det menes ikke som flørt Anonymkode: dfd5b...eff 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #11 Skrevet 2. desember 2021 Tja, kan hende vedkommende bare er hyggelig, og mulig du trenger å muntre opp litt ekstra. Jeg har jobbet i butikk og fått det spm flere ganger fordi jeg var så blid 😳 Det er jo det jeg er betalt for, å være hyggelig med kundene. Og regner med de fleste ikke har så lyst til å handle av surpomper. En gang ble ei lesbisk dame krakilsk, fordi jeg var butikk hyggelig med dama hennes. Så måtte be henne ror seg ned, fordi jeg var 100% hetro og gift med en mann. Og var ikke mer enn normalt godt humør. Så tenker i bunn og grunn får folk lære seg forskjell på flørting godt humør og tøysing. Anonymkode: be03f...f33 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #12 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er det vedkommende sier da? Ofte forveksles varme og omsorg med flørt av pasienter, så her er det greit å vite hva hn har sagt før man gir deg råd. Anonymkode: 93e2d...4eb Det er komplimenter både til personlighet & utseende, og enkelte ting som har blitt sagt tørr jeg ikke si til venninner engang. Hen lyser opp når jeg kommer inn døren. Det er erting, i form av kroppskontakt, klemmer, vedkommende vil ikke at jeg skal dra (når timen er over). Bare noen eksempler. Ts Anonymkode: 47d0c...521
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #13 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du overtolker En gang jeg lå på sykehus med sånn intravenøs tube som gikk gjennom hånda så pleide en nattevakt å sjekke hånda mi hver natt mens jeg sov. Jeg våknet som regel av at han på en måte strøk meg litt ekstra lenge på hånden og når jeg viste at jeg var våken hvisket han til meg og sa han bare skulle sjekke at jeg hadde det bra. Etter noen netter begynte jeg å føle at han prøvde å skape en connection her men når det kom ny nattevakt så gjorde hun det samme og jeg fant ut at det de gjorde var å stryke på blodåren min for å sjekke at det ikke var noen stoppelser der ila natta siden veneflonen satt der 😅 Anonymkode: dfd5b...eff Haha 😅 2 ganger har jeg fått høre at hen kunne jo komme hjem til meg, tydelig at hen ville det hvertfall..🙊 Så vet ikke hvordan jeg skal overtolke den 🤪 Anonymkode: 47d0c...521
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #14 Skrevet 2. desember 2021 Om helsearbeideren det er snakk om er en mann hadde jeg tatt dette videre i systemet. Om helsearbeideren er en kvinne så kan du ta det med ro. Alle overgrep som har skjedd i helsesystemet er begått av mannlige ansatte. Anonymkode: 670c4...224
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #15 Skrevet 2. desember 2021 Om en mann får et smil fra en kvinnes tror han hun vil knulle. Så rare er menn Anonymkode: 8ccc5...fdd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #16 Skrevet 2. desember 2021 Jeg er en slags helsepersonell, og jeg har på en måte en flørtete personlighet. Men det er samme for meg om det er Alfred på 90 eller Lisa på 50 år som er klienten min. Jeg er like blid og legger en hånd på skuldren. Men i ditt tilfelle så kan det jo høres ut som det er litt mer. Anonymkode: 4c67a...67c 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #17 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Husk at sykepleiere og helsepersonell har valgt den jobben fordi de elsker å jobbe med mennesker. De er blide, hyggelige og omsorgsfulle mot alle og det menes ikke som flørt Anonymkode: dfd5b...eff Ja skjønner det, er blid og hyggelig av natur selv jeg. Jeg er også blid og hyggelig på jobb. Men det er jo forskjell på blid og hyggelig, og flørt på hver time, med komplimenter, alt for å være nære meg, vil ikke at jeg skal dra, klemmer, og ja, tørr ikke å skrive det jeg har fått høre av hen her egentlig Anonymkode: 47d0c...521
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #18 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er en slags helsepersonell, og jeg har på en måte en flørtete personlighet. Men det er samme for meg om det er Alfred på 90 eller Lisa på 50 år som er klienten min. Jeg er like blid og legger en hånd på skuldren. Men i ditt tilfelle så kan det jo høres ut som det er litt mer. Anonymkode: 4c67a...67c Ikke sant, men det er nok ikke alle som tar det sånn. Hva er det som gjør at du tror det er noe mer i mitt tilfelle? Anonymkode: 47d0c...521
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #19 Skrevet 2. desember 2021 Alterego666 skrev (2 timer siden): Uskyldig flørt er hyggelig og fullstendig harmløst, og for en pasient må det jo være helt herlig. Siden helsepersonell kan miste autorisasjonen ved å innlede forhold til en pasient bør du nok gå ut fra at dette kun er en vennlig flørt som ikke kommer til å lede til noe. Ja syns det er gøy jeg. Vennlig flørt?😅 Nja når vedkommende snakker om besøk hjemme, så spørs det hva hen tenker da 🤷🏼♀️ Anonymkode: 47d0c...521
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #20 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er komplimenter både til personlighet & utseende, og enkelte ting som har blitt sagt tørr jeg ikke si til venninner engang. Hen lyser opp når jeg kommer inn døren. Det er erting, i form av kroppskontakt, klemmer, vedkommende vil ikke at jeg skal dra (når timen er over). Bare noen eksempler. Ts Anonymkode: 47d0c...521 Æsj. Jeg hadde byttet lege på flekken. Anonymkode: 6a61f...25c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå