Gå til innhold

EU-sjef: – Riktig å diskutere vaksineplikt nå

Anbefalte innlegg

Skrevet
NorthernLight skrev (13 timer siden):

Det burde være vaksineplikt for helsearbeidere som er i kontakt med pasienter. At jonas nekter er ikke overraskende. Han kjører jo svenskestrategi om dagen og bryr seg tydeligvis ikke mye om kapasiteten på sykehusene eller om folk blir syke. 

Eller kanskje han bryr seg om alle de som blir psykisk syke av nedstengning, permitteringer, konkurser, arbeidsledighet etc, i stedet for å KUN bry seg om de tross alt veldig få som må på intensiv eller som dør av corona…

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan takke de som har vaksinert seg for at samfunnet ikke er nedstengt nå pga smitten. Helt utrolig at folk ikke gidder å ta vaksine i en pandemi. (snakker ikke om de som har medisinsk grunn til å ikke ta den selvfølgelig.)

Går det egentlig an å få med seg såpass lite? 

• Liker 6
Skrevet (endret)
Tussa84 skrev (9 timer siden):

Hadde aldri trodd jeg skulle bli lettet over å få Erna erstattet av Jonas. Jeg er der nå.

Den lettelsen blir nok relativt kortvarig. Det er naivt å tro at Støre ikke stenger ned Norge hvis det blir prekært. Det er regelmessige møter med kommuner, statsforvaltere , sykehus, H. Dir der situasjonen følges. Der Erna hadde hadde fulgt faglige anbefalinger fra starten, venter Støre til det er prekært men han kommer ikke til å sitte på gjerdet og se på at folk 0-100 år ikke lenger kan få akutt helsehjelp.  Dessuten for  hver person som kommer på intensiv skyves mange andre ut i helsekøer. Det etterslepet vil til slutt også å bli umulig å ta igjen og smitten må ned på et tidspunkt. 

Endret av J.E
  • Liker 3
Skrevet
Lovis Fenja skrev (17 minutter siden):

Går det egentlig an å få med seg såpass lite? 

Hvem har fått med seg lite??? Høres ut som det er motsatt spør du meg. Hadde ingen vaksinert seg så hadde Norge vært nedstengt nå med det smittenivået vi har hatt i flere uker og det hadde vært utrolig mange innlagt på sykehus.

• Liker 4
Skrevet
Anonio skrev (14 timer siden):

Om du er født i 1984 har du vært en del av et obligatorisk vaksineprogram i 11 år i Norge. Hele skepsisen er et nytt fenomen som fores av uetiske grupper på internett uten noen form for vitenskapelig bakgrunn for påstandene sine, slik som vi har sett her flere ganger. "Dr" Cohen, 5g og annen idioti gjør at folk leker med helsen til andre og sin egen, fyller opp sykehusene og bidrar til at folk dør.

Det vaksineprogrammet var ikke en hastefremstillt vaksine, dyrket frem på rekordtid! 90% av skeptikerne til coronavaksinen er skeptiske nettopp fordi vi vet så utrolig lite om bieffektene av denne vaksinen. Selv utviklerne av vaksinene har åpent innrømmet at de ikke vet hva fremtiden vil bringe, mtp alvorlige bivirkninger. Jeg forstår grunnen til å utvikle denne vaksinen. Vi lever i en pandemi. Men det er ikke min skyld. Det er ikke din skyld. Staten bør se at helsetilbudet bør rustes opp istede for å skylde på overfylt kapasitet.

Du tenker litt for godt om crazy konspirasjonsteoretikere. De er svært svært få og evner ikke overbevise mange.

Man kan takke de som har vaksinert seg for at samfunnet ikke er nedstengt nå pga smitten. Helt utrolig at folk ikke gidder å ta vaksine i en pandemi. (snakker ikke om de som har medisinsk grunn til å ikke ta den selvfølgelig.)

Hva om den resterende prosenten av de uvaksinerte i dette landet hadde medisinsk grunnlag for å droppe vaksinen. Hva er da argumentet ditt? Hvordan løser du det? Hvem skal du flytte skylden over på da?

• Liker 9
Skrevet
NorthernLight skrev (8 minutter siden):

Hvem har fått med seg lite??? Høres ut som det er motsatt spør du meg. Hadde ingen vaksinert seg så hadde Norge vært nedstengt nå med det smittenivået vi har hatt i flere uker og det hadde vært utrolig mange innlagt på sykehus.

Det smittenivået vi har nå skyldes ikke den knøttlille prosentandelen uvaksinerte. Det er langt mer sammensatt enn som så. Men det er enklere å ha noen å legge skylden på. Det er helt sikkert.

• Liker 11
Skrevet (endret)
Thanos skrev (14 minutter siden):

Det vaksineprogrammet var ikke en hastefremstillt vaksine, dyrket frem på rekordtid! 90% av skeptikerne til coronavaksinen er skeptiske nettopp fordi vi vet så utrolig lite om bieffektene av denne vaksinen. Selv utviklerne av vaksinene har åpent innrømmet at de ikke vet hva fremtiden vil bringe, mtp alvorlige bivirkninger. Jeg forstår grunnen til å utvikle denne vaksinen. Vi lever i en pandemi. Men det er ikke min skyld. Det er ikke din skyld. Staten bør se at helsetilbudet bør rustes opp istede for å skylde på overfylt kapasitet.

Du tenker litt for godt om crazy konspirasjonsteoretikere. De er svært svært få og evner ikke overbevise mange.

Hva om den resterende prosenten av de uvaksinerte i dette landet hadde medisinsk grunnlag for å droppe vaksinen. Hva er da argumentet ditt? Hvordan løser du det? Hvem skal du flytte skylden over på da?

Nei, folk er dumme som et brød. Bare se på "Grandiosa er det mest spiste på juleaften" kampanjen. Alle som kan vaksinere seg må vaksinere seg. De som ikke er vaksinert i Norge nå er både ufrivillig og frivillig uvaksinerte. Sistenevnte må få rompa i gir. 

Endret av ATLAS6
Skrevet

Skal helsemyndighetene i de enkelte land gi privat helseinformasjon til feks politiet slik at de uvaksinerte enten kan taues inn til vaksinasjonsstedet eller i fengsel? At det skrives ut bøter eller hva er tegninga? Da går det igjen ut over de svakeste som kanskje ikke har råd til bøter. 

• Liker 7
Skrevet
ATLAS6 skrev (18 minutter siden):

Nei, folk er dumme som et brød. Bare se på "Grandiosa er det mest spiste på juleaften" kampanjen. Alle som kan vaksinere seg må vaksinere seg. De som ikke er vaksinert i Norge nå er både ufrivillig og frivillig uvaksinerte. Sistenevnte må få rompa i gir. 

Ja mange er dumme og forstå ikke at vaksinen er frivillig, og at de ikke kan bestemme over andre 😊

• Liker 9
Skrevet
Justlooking skrev (10 minutter siden):

Skal helsemyndighetene i de enkelte land gi privat helseinformasjon til feks politiet slik at de uvaksinerte enten kan taues inn til vaksinasjonsstedet eller i fengsel? At det skrives ut bøter eller hva er tegninga? Da går det igjen ut over de svakeste som kanskje ikke har råd til bøter. 

Dette kan fint løses ved å bøtelegge etter inntekt. Kan for eksempel starte med 10 % av netto inntekt i måneden, for så å øke den videre.

Dog vil nok flate satser våre mest effektivt her. De fleste uvaksinerte er neppe veldig godt bemidlet. 

• Liker 3
Skrevet
ATLAS6 skrev (6 timer siden):

Nei, de hadde belønnet kvinner som valgte å bli gravide 👍 På samme måte som myndighetene kan belønne de vaksinerte. 

Fått med deg hva som skjer i Australia? 

• Liker 5
Skrevet

Jeg er vaksinert, fordi jeg ville, men jeg er imot vaksineplikt, eller noen form for sanksjoner mot uvaksinerte. Bare å tenke at uvaksinerte skal betale egen regning ved sykdom, er uhørt.  Det er å sette grupper opp mot hverandre. De uvaksinerte utgjør ingen fare for vaksinerte. Slik tankegang må stoppes. Det vitner om mangel på empati, forståelse og samhold i samfunnet. En skremmende utvikling.

• Liker 8
Skrevet
Callisto83 skrev (På 2.12.2021 den 7.14):

I Hellas må uvaksinerte fra januar betale en månedlig bot på rundt 1000 kroner.

Eldre over 65 år i Hellas ja. Har ikke Hellas en av de dårligste økonomiene i Europa, mye takket være høye pensjonsutbetalinger? Jeg tenker det er rørende hvordan de ønsker å beskytte sine eldre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes vaksineplikt med bøter er å dra det for langt. Tyskland sitt forlag om at det kun er vaksinerte og de som har gjennomgått infeksjon som kan gå på restaurant ol synes jeg er innafor.

Skrevet
9 hours ago, Thanos said:

Det smittenivået vi har nå skyldes ikke den knøttlille prosentandelen uvaksinerte. Det er langt mer sammensatt enn som så. Men det er enklere å ha noen å legge skylden på. Det er helt sikkert.

Dette utsagnet er jo direkte feil, og løgn. Om du hadde ganget opp insidenstallene for uvaksinerte hadde dette vært en katastrofe på nivå med det vi ser i østblokklandene nå. 

Det jeg ikke forstår er at du og flere her inne ikke klarer å ta innover dere at uvaksinerte smittes i langt høyere tempo, ligger lengre på sykehus, blir oftere lagt på respirator og dør oftere. De er også mye yngre kontra gruppen vaksinerte som innlegges.

Tror du meg ikke? Hva med denne tabellen fra FHI, og nedenfor der innleggelser per uvaksinerte og vaksinerte.

Insidens.PNG.2d9cf78a6ae93bf0b531f9c8a2dac787.PNG

Altså, 8% av befolkningen står for 30% av smitten. De smittes 4 ganger mer enn vaksinerte.

Alder.PNG.6bf36b454cc52bd86c33ca6dfde5209f.PNG

Det er forøvirig dypt uetisk å lyve om dette om og om igjen. Folk som sitter på gjerdet blir påvirket av løgner og konspirasjoner fra noen meget høylytte skeptikere.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, spekulasjoner, innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
  • Opprett ny...