NorthernLight Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 EU-kommisjonens president Ursula von der Leyen mener det er på tide å diskutere vaksineplikt for europeiske borgere. Sitat Nå som land i Europa er på full fart inn i en ny smittebølge, kommer det signaler fra EU-kommisjonens president som tolkes til et ja til vaksineplikt. – Jeg mener det er forståelig og riktig å ta denne diskusjonen nå, sier presidenten i EU-kommisjonen. https://www.nrk.no/urix/eu-sjef-positiv-til-vaksineplikt-1.15753964 Dette liker vel ikke antivaksine folka.... 4
Jajajane Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Dette sa de i USA også, og fikk nettopp blankt nei, da det strider i mot menneskerettigheter. Så nei... 25
zemer Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 De vet jo ikke engang pm vaksinen virker mot den nye varianten. Ei heller hvor syk en blir av den. På tide å våkne litt nå? 22
Tussa84 Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 Ursula Von Leyen ønsker å diskutere vaksineplikt i EU. Nå har Hellas begynt å bøtelegge uvaksinerte eldre. Det er greit myndighetene tar deler av inntekten i skatter og avgifter, men har de rett til å utføre tvangsinjeksjoner? 4
Nikitaspin Skrevet 2. desember 2021 #5 Skrevet 2. desember 2021 Det er ingen som snakker om tvangsinjeksjoner. Det fins selvsagt ikke grunnlag for det. Muligens bøter, at man må betale corona-sykdom selv ol. 1
Tussa84 Skrevet 2. desember 2021 #6 Skrevet 2. desember 2021 NorthernLight skrev (6 timer siden): EU-kommisjonens president Ursula von der Leyen mener det er på tide å diskutere vaksineplikt for europeiske borgere. https://www.nrk.no/urix/eu-sjef-positiv-til-vaksineplikt-1.15753964 Dette liker vel ikke antivaksine folka.... Ikke noe oppegående menneske ville vel like å miste selvbestemmelsesrett over egen kropp. Dersom du ønsker dette velkommen sier dette ganske mye om deg. 18
Callisto83 Skrevet 2. desember 2021 #7 Skrevet 2. desember 2021 I Hellas må uvaksinerte fra januar betale en månedlig bot på rundt 1000 kroner. 3
Nikitaspin Skrevet 2. desember 2021 #8 Skrevet 2. desember 2021 Jajajane skrev (6 timer siden): Dette sa de i USA også, og fikk nettopp blankt nei, da det strider i mot menneskerettigheter. Så nei... Tvang er mot menneskrettigheter, ikke bøter og sanksjoner som feks at de som havner på sykehus pga korona må betale selv. 2
Tussa84 Skrevet 2. desember 2021 #9 Skrevet 2. desember 2021 Nikitaspin skrev (6 minutter siden): Det er ingen som snakker om tvangsinjeksjoner. Det fins selvsagt ikke grunnlag for det. Muligens bøter, at man må betale corona-sykdom selv ol. Dette er tvang, du må gjerne pynte på det. Obligatorisk/påkrevd/vaksineplikt. Bøter tilsier at man har gjort noe ulovlig, du imøtekommer tvang som noe positivt istedet for hva det er; pulverisering av menneskerettigheter. 12
Tussa84 Skrevet 2. desember 2021 #10 Skrevet 2. desember 2021 Nikitaspin skrev (Akkurat nå): Tvang er mot menneskrettigheter, ikke bøter og sanksjoner som feks at de som havner på sykehus pga korona må betale selv. Så dersom du er feit og røyker skal vi nekte deg behandling på sykehus? Kanskje vi bare skal slutte å betale skatt til drifting av helsevesen alle sammen. Finansiering av sykehus bør gå igjennom forsikringsselskap, slik at prising blir riktig i forhold til din risiko og helsestatus. Da kan man jo ta høyde for om du er vaksinert/uvaksinert, født i utlandet, alder og mange andre risikofaktorer. 15
Gjest Embryo Skrevet 2. desember 2021 #11 Skrevet 2. desember 2021 Nikitaspin skrev (3 minutter siden): Tvang er mot menneskrettigheter, ikke bøter og sanksjoner som feks at de som havner på sykehus pga korona må betale selv. Tror du oppriktig at det er en god idé? Hva tror du at uvaksinerte og smittede som ikke har råd til behandling kan finne på å gjøre, etter å ha betalt 1/3 av inntekten sin til fellesskapet hele livet?
Example Skrevet 2. desember 2021 #12 Skrevet 2. desember 2021 I løpet av 2022 tror jeg de fleste som sitter her inne og sprer sin vaksinemotstand også vil ha et par doser i armen. Det er nok sånn dette utvikler seg. 5
Tussa84 Skrevet 2. desember 2021 #13 Skrevet 2. desember 2021 Example skrev (Akkurat nå): I løpet av 2022 tror jeg de fleste som sitter her inne og sprer sin vaksinemotstand også vil ha et par doser i armen. Det er nok sånn dette utvikler seg. Bare hvis vi blir tvangsvaksinert. Det er en del som leder med 3 doser allerede. Vi må regne med å se at disse får "knekk" i knærne snart. 7
Nikitaspin Skrevet 2. desember 2021 #14 Skrevet 2. desember 2021 Embryo skrev (22 minutter siden): Tror du oppriktig at det er en god idé? Hva tror du at uvaksinerte og smittede som ikke har råd til behandling kan finne på å gjøre, etter å ha betalt 1/3 av inntekten sin til fellesskapet hele livet? Nå er situasjonen i EU ganske annerledes enn i Norge. I Tyskland er sykehusene så fulle av uvaksinerte på intensiven at alle operasjoner ol er satt på vent. Man får jo uansett behandling for andre ting, og så lenge uvaksinerte mener korona er ufarlig så burde det jo ikke være noe problem. 4
Gjest Embryo Skrevet 2. desember 2021 #15 Skrevet 2. desember 2021 Nikitaspin skrev (Akkurat nå): Nå er situasjonen i EU ganske annerledes enn i Norge. I Tyskland er sykehusene så fulle av uvaksinerte på intensiven at alle operasjoner ol er satt på vent. Man får jo uansett behandling for andre ting, og så lenge uvaksinerte mener korona er ufarlig så burde det jo ikke være noe problem. Vennligst ikke siter meg hvis du ikke skal svare på spørsmålet mitt, vil ikke ha varsler om generell og malplassert idiotforklaring.
Nikitaspin Skrevet 2. desember 2021 #16 Skrevet 2. desember 2021 Tussa84 skrev (26 minutter siden): Så dersom du er feit og røyker skal vi nekte deg behandling på sykehus? Kanskje vi bare skal slutte å betale skatt til drifting av helsevesen alle sammen. Finansiering av sykehus bør gå igjennom forsikringsselskap, slik at prising blir riktig i forhold til din risiko og helsestatus. Da kan man jo ta høyde for om du er vaksinert/uvaksinert, født i utlandet, alder og mange andre risikofaktorer. Røykere og feite fyller ikke opp intensiven på en måte at andre behandlinger må stoppes. Sykehus i Tyskland går på nødbluss pga uvaksinerte (90%) på intensiven. De utgjør et mye større problem enn en og annen røyker med kreft eller kols. Målet er jo uansett å få vaksinkvoten opp på et anstendig nivå, ca 85 % 5
Nikitaspin Skrevet 2. desember 2021 #17 Skrevet 2. desember 2021 Embryo skrev (1 minutt siden): Vennligst ikke siter meg hvis du ikke skal svare på spørsmålet mitt, vil ikke ha varsler om generell og malplassert idiotforklaring. Hva vil du ha svar på? Hva de kommer til å gjøre dersom de havner på intensiven og ikke kan betale? Det vet vel ikke jeg, men de er et sterkt mindretall så om de vil gjøre opprør så får de gjøre det. 1
NorthernLight Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #18 Skrevet 2. desember 2021 Tussa84 skrev (50 minutter siden): Ikke noe oppegående menneske ville vel like å miste selvbestemmelsesrett over egen kropp. Dersom du ønsker dette velkommen sier dette ganske mye om deg. Jeg skjønner at de vurderer dette i land hvor kapasiteten på intensiven er truet pga uvaksinerte. Det er andre folk som trenger behandling på sykehusene også. 4
infectedsopp Skrevet 2. desember 2021 #19 Skrevet 2. desember 2021 Det jeg lurer på er hvordan kan koronavaksine i det hele tatt kan bli obligatorisk før den er fullt godkjent (altså ikke bare betinget godkjent) - det er for meg et under. Som f.eks i Østerrike som innfører tvang februar 2022. Det kan ikke være lov? 18
velociraptor Skrevet 2. desember 2021 #20 Skrevet 2. desember 2021 Tussa84 skrev (35 minutter siden): Så dersom du er feit og røyker skal vi nekte deg behandling på sykehus? Kanskje vi bare skal slutte å betale skatt til drifting av helsevesen alle sammen. Finansiering av sykehus bør gå igjennom forsikringsselskap, slik at prising blir riktig i forhold til din risiko og helsestatus. Da kan man jo ta høyde for om du er vaksinert/uvaksinert, født i utlandet, alder og mange andre risikofaktorer. Ikke sant - instinktivt tenker jeg at å si fra seg retten til sykehusplass om man ikke vil ha vaksine er en god og enkel løsning, men da må jo det også gjelde alle andre som kunne gjort mer for å unngå sykdommen eller skaden sin. Og da kan vi nesten droppe å ha sykehus, det er jo nesten kun delvis selvforskyldt, med noen unntak selvsagt. Nikitaspin skrev (9 minutter siden): Nå er situasjonen i EU ganske annerledes enn i Norge. I Tyskland er sykehusene så fulle av uvaksinerte på intensiven at alle operasjoner ol er satt på vent. Man får jo uansett behandling for andre ting, og så lenge uvaksinerte mener korona er ufarlig så burde det jo ikke være noe problem. Man kunne jo bare bestemme seg for at covid-19 pasienter ikke lenger skal bli prioritert foran alle andre - vaksinerte eller ei. Det synes jeg er en mye mer logisk løsning. Nikitaspin skrev (6 minutter siden): Røykere og feite fyller ikke opp intensiven på en måte at andre behandlinger må stoppes. Sykehus i Tyskland går på nødbluss pga uvaksinerte (90%) på intensiven. De utgjør et mye større problem enn en og annen røyker med kreft eller kols. Målet er jo uansett å få vaksinkvoten opp på et anstendig nivå, ca 85 % Kanskje ikke, men røykere og feite fyller opp lungemedisinsk og hjerte-avdelingene, de fyller opp endokrinologiske avdelinger, jeg er sikker på at livsstilssykdommer utgjør minst 75-80 % av det totale sykehusbelegget i landet. Hvor mange prosent av det totale belegget utgjør covid-19 pasienter? 11
Anbefalte innlegg