Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig fått en unge med mye hår på hodet. Har alltid vasket eldstemann sitt hår med kun vann, så det er selvrensende. Oppdaget på føden at ene pleieren vasket  den nyfødtes hår med såpe, vet ikke om det har påvirket det, men:

Håret til babyen er fett hele tiden - bare på toppen av hodet - blir fett noen timer etter vask, både med og uten såpe/sjampo. Babyen flasser litt på hodet også.

Hjelp hva gjør man? Er det vanlig med såpass fett hår på babyer under 1,5 måned?

Anonymkode: cded9...7dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har nylig fått en unge med mye hår på hodet. Har alltid vasket eldstemann sitt hår med kun vann, så det er selvrensende. Oppdaget på føden at ene pleieren vasket  den nyfødtes hår med såpe, vet ikke om det har påvirket det, men:

Håret til babyen er fett hele tiden - bare på toppen av hodet - blir fett noen timer etter vask, både med og uten såpe/sjampo. Babyen flasser litt på hodet også.

Hjelp hva gjør man? Er det vanlig med såpass fett hår på babyer under 1,5 måned?

Dette Skurv er rikelig med fet flass som kan komme i hodebunnen på spedbarn,

Anonymkode: 6cb40...fdf

Skrevet

Du trenger ikke bale med å få det ut, jeg tenker at det beskytter nok hodebunnen. Det er disse væskene fra livmoren som henger igjen tenker jeg. Ikke noe farlig. Ville ikke tulla med det så tidlig.

Anonymkode: 6cb40...fdf

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Åh! Jeg trodde skurv bare var tjukke gule flak. 

Takk for svar, dere! 
Må dessverre vaske litt fordi det lukter, men da unngår vi såpe

Bruk bare litt rent vann ikke noe annet. Innen en mnds tid så skal du se at det går bort. La det være naturlig. Det er det beste for babyen din 👍🙂

Anonymkode: 739d4...650

Skrevet

Takk for svar, dere! Dere har virkelig reddet meg, hadde aldri trodd at skurv kunne se slik ut. (Som vanlig flass og fett hår. Forrige hadde tjukke gule skurv-flak!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...