Linnie Skrevet 10. oktober 2002 #1 Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har så innmari dårlig ånde for tiden... og når jeg leger merke til det selv, hva må andre elgge merke til da????? :o :o :o Jeg pusser tennene 2 gagner om dagen, tungen også, men det hjelper ikke...og noen ganger fler... Drikker masse vann på jobben hver dag, spiser med jevne mellom rom.. Helt vanlig mat, ikke noe rart og utenom, tror jeg! Er det noen som har noen råd? Jeg kan jo ikke gå å spise tyggis hele tiden heller!!! HJELP!!!!
anett2 Skrevet 10. oktober 2002 #2 Skrevet 10. oktober 2002 Hei Hva med å tygge tyggegummi? Extra i sterk variant? Eller Fisherman friends ? Er dette langvarig så har jeg hørt at det finnes små piller man kan få kjøpt på apoteket. Kanskje holde seg unna krydder eller mat med spes luft en periode?
Gjest Cruella Skrevet 10. oktober 2002 #3 Skrevet 10. oktober 2002 Zinkoral sugetabletter fra apoteket er kjempeeffektive.
Midnattsol Skrevet 10. oktober 2002 #4 Skrevet 10. oktober 2002 Men Zinkoral er jo litt...blæh...synes jeg da. Ble fort lei..og litt kvalm faktisk. Men det er jo forskjellig fra person til person, man må vel bare prøve selv.
xeyes Skrevet 10. oktober 2002 #5 Skrevet 10. oktober 2002 Har den dårlige ånden bare kommet plutselig? Det kan være at du en nerve i en tann har dødd. Det gir dålig ånde uten å helt vite hvor det kommer fra. Man behøver nødvendigvis ha vondt i tannen. Har du prøvd å munnskyllevann med fluorid? Det pleier også å helpe! -x
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2002 #6 Skrevet 10. oktober 2002 Hei, Sjekk visdoms tennene dine. Har du hatt dem lenge og kanskje de har begynt å råtne. Mine lå veldig vanskelig til slik at jeg ikke fikk pusset dem ordentlig. De trakk alle fire,og nå lukter det ikke lenger av munnen min :-) Silje
Gjest Starya Skrevet 10. oktober 2002 #7 Skrevet 10. oktober 2002 Jeg har en mandel med en grop på, den blir ofte småbetent og det samler seg gulhvite klumper i gropen (som er DYP!). Dette lukter død og gargos! Jeg hiver innpå store mengder Frisk når ungen skal ha leksehjelp...
Litago Skrevet 11. oktober 2002 #9 Skrevet 11. oktober 2002 Så mange fine tips du har fått! Her er to fra meg: 1) Bruk tanntråd etterhvert måltid! Det er utrolig hva som samler seg mellom tennene selv om du pusser dem. 2) Neste gang du er hos tannlegen, fortell han om problemet. Tannleger har masse kompetanse på området. Lykke til! :D
Hedda-78 Skrevet 12. oktober 2002 #10 Skrevet 12. oktober 2002 Har opplevd å få dårlig smak og lukt av munnene når eg er småforkjøla eller etterpå, fordi det samlar seg opp "gugg" i bihulene og halsen. Skyll nasa/bihulene med saltvatn, så løyser "gugget" seg opp. Verdt et forsøk?
Gjest Starya Skrevet 12. oktober 2002 #11 Skrevet 12. oktober 2002 Skylling kan bedre situasjonen, ja. Jeg prøver å få kjørt litt saltvann gjennom hver dag, men har lett for å glemme av det...
Gjest katti Skrevet 25. november 2003 #12 Skrevet 25. november 2003 Jeg har så innmari dårlig ånde for tiden... og når jeg leger merke til det selv, hva må andre elgge merke til da????? :o :o :o Jeg pusser tennene 2 gagner om dagen, tungen også, men det hjelper ikke...og noen ganger fler... Drikker masse vann på jobben hver dag, spiser med jevne mellom rom.. Helt vanlig mat, ikke noe rart og utenom, tror jeg! Er det noen som har noen råd? Jeg kan jo ikke gå å spise tyggis hele tiden heller!!! HJELP!!!! det kan være matrester som sitter fast i hudfoldene i halsen som gjør at du har dårlig ånde..det skal vist hjelpe md vademecum o.l
Pusekatt Skrevet 25. november 2003 #13 Skrevet 25. november 2003 Er det lenge siden du har vært hos tannlegen? Det kan også føre til dårlig ånde, at du har bakterier og andre uhumskheter i/rundt tennene (som du ikke får pusset bort). Ellers har det hjulpet meg å fjerne mandlene. På apoteket får du også kjøpt en tungeskrape, dårlig ofte kan ofte komme av belegg på tungen.
Gjest pauline Skrevet 26. november 2003 #14 Skrevet 26. november 2003 på apoteket får du også kjøpt en munnskyllevæske som er sterkt desinfiserende, tror den het clorodyl et-eller-annet, brukes gjerne til de som har tannkjøttbetennelse el proteser, den renser godt og er skikkelig "sterk".
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2003 #16 Skrevet 26. november 2003 Ja den er sterk, og dermed burde du ikke bruke den over lang tid heller. Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om av tannlegen.
lillemor Skrevet 28. november 2003 #17 Skrevet 28. november 2003 Hei. Prøv å pusse tungen også når du tar tannpussen din! Vet det hjelper, det legger seg ofte et belegg på tungen, prøv å puss så langt bak som du klarer. Det funker......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå