Gå til innhold

Hvordan få tilbake penger eksen har gjemt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har over årene hatt felles økonomi, men jeg har overført min lønn til han så han kan betale regningene. Nå ved skilsmissen så er 800k av 1 mill borte. Har regnet meg til at det har vært 40k til overs etter alt er betalt pr mnd. Vet ikke hvor pengene er da alt han har er en sparekonto med 200k på etter ligning er hentet ut. Mistenker at de er overført til en konto i et annet navn. Er det mulig å bevise hvis motparten nekter å samarbeide? Hva gjøre? 

Anonymkode: 2b093...90e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjener dere ekstremt bra? Skal mye til for at det er 40' til overs hver måned. Er du helt sikker på at du har regnet med alle utgifter?

Tøff lærepenge, men vanskelig å forstå at du bare har ført over all lønn  til han.

• Liker 9
Skrevet
SS skrev (Akkurat nå):

Tjener dere ekstremt bra? Skal mye til for at det er 40' til overs hver måned. Er du helt sikker på at du har regnet med alle utgifter?

Tøff lærepenge, men vanskelig å forstå at du bare har ført over all lønn  til han.

Ja, da har jeg tatt ekstra i med utgiftene også. Så minst 40 har forsvunnet. Vi har 80 utbetalt til sammen. 

Skrevet

Du bør ta kontakt med en advokat. 

Anonymkode: 6b856...79c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bør ta kontakt med en advokat. 

Men jeg har ikke noe å betale advokaten med siden eksen har alle pengene 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, da har jeg tatt ekstra i med utgiftene også. Så minst 40 har forsvunnet. Vi har 80 utbetalt til sammen. 

Ok. Vi har ca samme utbetalt, men har dessverre tilsvarende utgifter. Usikker på hva du kan gjøre, og om det er noe å hente på å kontakte advokat. Jeg hadde nok gjort det uansett, og rett og slett rådført meg med han videre. Om du har noen sjanse å vinne frem.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han har noen dyre hobbyer du ikke vet om, har brukt penger på en hemmelig elskerinne el.l?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får du ikke lønn etterhvert? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får du ikke lønn etterhvert? 

Jo, men har så mye å betale når jeg er alene at jeg ikke har noe til overs. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo, men har så mye å betale når jeg er alene at jeg ikke har noe til overs. 

Kan du ta ut feriepengene på forskudd eller noe slikt? Jobbe noen ekstra vakter? Hvis det er sant at det er så mye penger fra deg som mangler, er det jo verdt å høre om du kan få til noe. Er dog usikker i og med at du frivillig har satt over penger til han, men jeg ville sjekket ut muligheten i hvert fall. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Advokat er ikke SÅ dyrt. 

Hva tenkte du ellers skulle gjøre? True med vold som en annen torpedo? 

Ingen av oss har noen magiske triks på lur. Så enten bruker du advokat eller så biter du deg i det. 

Anonymkode: c1899...5ee

• Liker 6
Skrevet

Du kan jo ta kontakt med skatte etaten. Ektefeller lignes sammen og du har rett til innsyn i fellesøkonomien. Da finner du i hvert fall ut om penger som sto på konto ved siste årsskifte er forsvunnet.

• Liker 7
Skrevet

Du har krav på innsyn og ligninger i perioden dere har hatt felles økonomi, bruk advokat.

Selvfølgelig galskap å føre pengene over på han, det høres helt vilt ut spør du meg når du ukritisk og bevisst overfører 40000kr for mye hver måned.

Anonymkode: ae67a...a2e

• Liker 11
Skrevet

Hvis pengene ikke kan spores på bank eller fond er de i praksis borte og ikke spart. Man kan kun kreve å få halvparten av noe som finnes.

Du skriver om en konto med 200k, da er 800k ikke spart men brukt opp.

Anonymkode: d3100...8e3

• Liker 2
Skrevet

Du har, helt frivillig, gitt ham pengene dine. Det var dumt!

Anonymkode: 225d9...9c7

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har, helt frivillig, gitt ham pengene dine. Det var dumt!

Anonymkode: 225d9...9c7

Men vi var jo gift så alt skal jo deles 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis pengene ikke kan spores på bank eller fond er de i praksis borte og ikke spart. Man kan kun kreve å få halvparten av noe som finnes.

Du skriver om en konto med 200k, da er 800k ikke spart men brukt opp.

Anonymkode: d3100...8e3

Men hvis jeg går til advokat, kan han se overføring fra konto feks? At så så mye har blitt overført til noen andres konto hver mnd? Kan advokaten få innsyn i hva som har gått ut av den andres konto uten tillatelse fra eksen? 

• Liker 1
Skrevet

Men har dere hatt noen samtaler om dette underveis? Anerkjente han at dere sparte opp penger, eller har du bare antatt det? Penger flyr, det er ikke sikkert det faktisk har vært 40' ekstra hver mnd?

Anonymkode: 82a4d...3e1

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han har et spilleproblem og har spilt bort alle pengene?

Det er ikke sikkert han har dem på konto noe sted dersom han har et problem med spilleavhengighet som han har holdt skjult for deg.

Og du... jeg må bare få si det; hvor dum er ikke du som overfører ALLE pengene dine til partneren? Kjenner du ikke skilsmissestatistikken og utroskapsstatistikken her i landet? Kjenner du ikke til begrepet "fuck you- money"?

Anonymkode: ba54d...a52

• Liker 2
Skrevet

Har du sett Sopranos? Tilgjengelig på HBO. Bra serie der man kan plukke opp mange gode tips om forhold, økonomi, barn, karriere, god mat osv.

Anonymkode: c7dd8...e0d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...