Gå til innhold

Flere som ikke merker noe særlig til høyere strømpriser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en ny og moderne leilighet i Oslo, så jeg er kanskje heldig? Håper at det løser for dere andre snart. 

Anonymkode: 47574...e2c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i et hus som er over hundre år gammelt, og her merker vi det godt. Valget er å fryse eller gå sulten. Så vi går med usko og yttertøy på inne nå. Har bare på nok varme til at det er ca 14 grader her. Vi tjener "for godt" til å få bostøtte (men boutgiftene her er såpass høye at vi er på fattigdomsgrensa), så vi får ikke noe hjelp nå.

Anonymkode: d9316...d6f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg bor i en ny og moderne leilighet i Oslo, så jeg er kanskje heldig? Håper at det løser for dere andre snart. 

Anonymkode: 47574...e2c

Jaha? 

Dusjer du ikke? Lager du ikke mat hjemme? Vasker du ikke klær? Har du ikke kjøleskap? Fryser? TV? Støvsuger? Mobil? Lys på? Hårføner? Tørketrommel? Og alt mulig annet som blir en god del kroner om dagen? 

Selv jeg som bor på under 50 kvadrat med vannbåren varme i et nytt bygg merker økninga. Selv i Nord-Norge der vi ikke betaler moms. 

Så du bløffer. 

Mvh som er oppe på natta for å vaske klær. 

Anonymkode: a10ce...412

• Liker 10
Skrevet

Vi fikk strømregning nå som var på 3 700,-. Ser at strømregningene har variert mellom 3 500,- og 4 500,- det siste året, så mao helt normal 👍

• Liker 3
Skrevet

Enn så lenge merker jeg ikke noe til økte strømpriser da jeg har fastpris (får varsel 14 dager før det øker), men det kan fort snu🙈 

Anonymkode: 294bf...655

• Liker 1
Skrevet

Bor i borettslag med fjernvarme. Her avregnes mer eller mindre forbruk bare en gang i året.

Det kommer nok en megaregning utpå vårparten.

Anonymkode: 8e646...750

• Liker 2
Skrevet

Merker forskjell, men det er ikke så ille at vi ikke kan ha normal varme inne. Siste regning var på ca 1500-2000kr totalt. 

Anonymkode: 08863...379

• Liker 2
Skrevet

Du betaler kanskje ikke strømregningen selv? 

Anonymkode: c16a3...12e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Bor i borettslag med fjernvarme. Her avregnes mer eller mindre forbruk bare en gang i året.

Det kommer nok en megaregning utpå vårparten.

Anonymkode: 8e646...750

Ja, dette er stress.

Vi har fjernvarme på den vannbårne varmen og varmt vann. Men vi aner ikke hva denne varmen koster, for det står ikke noe annet sted enn regningen, når den kommer. Jeg forstår ikke at det kan være lov. Har vi har krav på å vite hva det vi kjøper koster?

Anonymkode: 30ed8...36b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enn så lenge merker jeg ikke noe til økte strømpriser da jeg har fastpris (får varsel 14 dager før det øker), men det kan fort snu🙈 

Anonymkode: 294bf...655

Jeg har heller ikke spotpris, men samme type avtale som du beskriver. (en avtale hvor jeg får varsel om økning i strømpris to uker før).
Selv om jeg ikke merker økningen like godt som de med spotpris, og selv om strømregningen ikke stter økonomien i fare, merker jeg likevel godt at strømprisene har økt sammenlignet med tidligere år.  (ca 500-1000 kr mer enn på samme tid i fjor, tross lavere forbruk)

Den siste økningen kom 1. november, der prisen gikk opp fra 157 øre kWh, til 167 øre kWh, og jeg antar at det kommer flere økninger ut over vinteren.

Anonymkode: 5449b...0e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har heller ikke spotpris, men samme type avtale som du beskriver. (en avtale hvor jeg får varsel om økning i strømpris to uker før).
Selv om jeg ikke merker økningen like godt som de med spotpris, og selv om strømregningen ikke stter økonomien i fare, merker jeg likevel godt at strømprisene har økt sammenlignet med tidligere år.  (ca 500-1000 kr mer enn på samme tid i fjor, tross lavere forbruk)

Den siste økningen kom 1. november, der prisen gikk opp fra 157 øre kWh, til 167 øre kWh, og jeg antar at det kommer flere økninger ut over vinteren.

Med den nye prisingen av nettleien som kommer fra nyttår,er det kanskje bedre med spotpris og være bevisst strømforbruk ifh til tidspunkt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med den nye prisingen av nettleien som kommer fra nyttår,er det kanskje bedre med spotpris og være bevisst strømforbruk ifh til tidspunkt. 

Det kan være, men vi har stort sett et relativt lavt, og jevnt, forbruk gjennom hele døgnet, og slik jeg har forstått det vil det ikke utgjøre store forskjellen for min del.

Skrevet

Nei, setter av til strøm hele året så om det blir dyrere noen måneder så merker jeg det ikke. 
Bruker og mindre strøm til oppvarming på vinteren enn vår til høst. Fyrer ca  ca 2,5 favn ved pr vinter, men har egen skog så det er bare en billig treningsøkt. 
Har en snitttemperatur gjennom året på 25 grader inne. 

Anonymkode: a6dc1...46a

• Liker 1
Skrevet

Spent på faktura for november, oktober var ikke så mye mer enn normalt. Men bor alene i 45kvm leilighet, varmekabler på badet, og en panelovn. Ellers "stjeler" jeg varme ved at noen bor under meg. Vasker klær kanskje 1 gang i uka. Var 1 uke på ferie i november og hadde da på lav temp inne, så får se hva det blir denne mnd. Januar i år er hittil dyreste jeg har betalt og det var 1500 kr, for oktober var det 800 kr.

Anonymkode: 7033b...224

Skrevet

Merker ja, men ubetydelig beløp for vår del. 

Vi har etterisolert huset, installert bergvarme så huset holder en fin temperatur på nærmere 30grader nå som det er kaldt, og kun sparepærer i hele huset. Vi har ikke tatt noen grep og vasker klær når vi vil og dusjer lenge om det er behov. Har en venninne med dårlig råd som kommer hit en gang iblant og tar en lang dusj. 

Anonymkode: 117ea...80f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke merket den for det er min mann som betaler den regningen. Vi har også god råd så vi er heldige som ikke bekymrer oss for denne regningen. Likevel har vi skrudd ned temperaturen med to grader og bruker tykk ullgenser og tøfler inne (og jeg vet det ikke er så voldsomt som mange andre her inne som går med ytterjakke inne).

Anonymkode: a5941...8cd

Skrevet

Bor i et gammelt rekkehus fra 60-tallet (130 m2), og regninga fra oktober var på 1200 - mot 1000 i september. Så jeg merka det ikke på oktober. Men november kan bli verre, her har det vært opptil -14. Men har jo kjøpt inn ved og fyrer hovedsakelig i peisen. Men spent på regninga ja :)

Anonymkode: e12d1...eb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jaha? 

Dusjer du ikke? Lager du ikke mat hjemme? Vasker du ikke klær? Har du ikke kjøleskap? Fryser? TV? Støvsuger? Mobil? Lys på? Hårføner? Tørketrommel? Og alt mulig annet som blir en god del kroner om dagen? 

Selv jeg som bor på under 50 kvadrat med vannbåren varme i et nytt bygg merker økninga. Selv i Nord-Norge der vi ikke betaler moms. 

Så du bløffer. 

Mvh som er oppe på natta for å vaske klær. 

Anonymkode: a10ce...412

Mja, jeg bor i leilighet i Oslo.

Vi har inkludert oppvarming og varmtvann. Bruker aldri tørketrommelen uansett (rævva kombimaskin). 

Ser sikkert en økning når jeg sjekker regningen som trekkes automatisk. Men det sier seg jo selv at med varmtvann og oppvarming inkludert på vinterstid har vi mye lavere regninger enn om vi hadde bodd i et helt ordinært rekkehus/enebolig. 

Skrevet

Vår regning var ikke så ille som jeg hadde trodd, rundt 350 kroner mer enn den var samme tid forrige år, kan ikke klage da når jeg ikke har spart på varmen, tørketrommel eller noe som helst. Men vi har et ganske bra system med tanke på fjernvarme og slikt og det er nyere bygg så vi er heldige. Blir spennende å se neste regning men jeg hadde forventet mye mer på denne regningen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...