AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Flere som har tatt dette i forbindelse med jobbintervju? (Annengangs) Jeg føler meg som en IDIOT. Skjønte ingenting. Masse ligninger hvor man skulle finne x med hoderegning på utrolig kort tid og en haug med tallrekker og bilder satt i en eller annen sammenheng som jeg ikke skjønte.... Har god tyngde i bransjen og selv om denne jobben er et steg opp utfordringsmessig så er jeg kvalifisert. Trodde jeg. Helt til jeg måtte ta denne testen. Vil noen forklare meg hva de egentlig ser etter via slike tester og om noen har hatt den samme følelsen men likevel fått jobben? Føler meg så dum nå at jeg har lyst til å grine.. Anonymkode: 261de...e99
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 De ønsker å måle din mentale kapasitet. Hvor viktig sånne tester er vil nok avhenge av hva slags type jobb det er snakk om. Det er mindre heldig å score dårlig på en slik test ifbm en ingeniørstilling enn om stillingen er "butikkselger". Anonymkode: bc211...092
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 Holder meg langt unna sånne uprofesjonelle kjeder. Om man har "høy-IQ" på sånne tester betyr det ikke at du er kvalifisert. Glad jeg har en jobb hvor autorisasjonen er nok Anonymkode: 86e03...8b1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #4 Skrevet 2. desember 2021 Har hatt det og HATER det. Gjorde det helt tragisk den første gangen jeg fikk dette i fanget, men har klart meg ok siden. Spørsmålene er veldig like. Flere bruker jo også samme test leverandør, som igjen sier noe om hvor lite skreddersydde disse testene er for de forskjellige arbeidsplassene for ikke å nevne de konkrete stillingene😆. Samboer er for øvrig også den typen som får 100% på disse, så hvis det skulle komme opp igjen i fremtiden (grøss og gru) bare videresender jeg. Personlighetstest har jeg også ekstremt negativ holdning til. Jeg fikk en gang beskjed om at resultatene mine "ikke kunne leses" og at det fikk de til å tro at jeg var en uærlig person - selv om jeg faktisk hadde svart ærlig. Men hva er feks forskjellen på en 3 og and 4 i skala 1-5 på "jeg liker å snakke med andre" 🙄 Generelt sett får jeg dårlig inntrykk av et sted når de benytter seg av sånt. Anonymkode: b337d...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå