AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Del Skrevet 1. desember 2021 Ser på udir.no at gjeldende fagkode er: Matematikk R1 (REA3022), hvor det står at siste eksamen avholdes høsten 2022. Men så ser jeg også at R1 skal erstattes av en ny fagkode: Matematikk R1 (REA3056).Og der står det at første eksamen avholdes våren 2022. Syns det er veldig forvirrende. Jeg vil selvfølgelig aller helst ha eksamen i R1 fra den gamle læreplanen og ikke den "nye". Hvordan vet jeg hvilken fagkode jeg skal ha eksamen i? Anonymkode: f278e...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Del Skrevet 1. desember 2021 Skal ta R1 eksamen som privatist. -TS Anonymkode: f278e...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Del Skrevet 1. desember 2021 Mener alle privatister skal ha eksamen utifra den GAMLE læreplanen, ikke den nye. Det ville være svært urettferdig for dere privatister å ha eksamen av den NYE læreplanen, da dere ikke går på skole og får undervisning i det. Alle privatister vil ha R1 eksamen av fagkoden REA3022, mens alle på vgs vil ha eksamen av den nye fagkoden REA3056. Dere privatister slipper altså unna den nye fagkoden. Iallfall det jeg har hørt, men er ikke helt sikker. Anonymkode: 66bec...dd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Del Skrevet 1. desember 2021 Da kan du velge fritt om du vil ta eksamen etter ny eller gammel læreplan! Det vil si at R1 etter gammel læreplan avholdes både vår 2022 og høst 2022, og at høst 2022 er siste sjanse. Eksamen etter ny læreplan avholdes for første gang vår 2022 og vil fortsette i alle terminer også etter at R1 etter gammel læreplan går ut. Lykke til!! Anonymkode: be356...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #5 Del Skrevet 1. desember 2021 + Og: Som anonym over her igjen skriver, så må alle elever på VGS ha eksamen etter ny læreplan. Men; privatister kan altså velge. Når du melder deg opp på privatistweb (eller hvilken ordning ditt fylke bruker) kan du velge en av fagkodene AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da kan du velge fritt om du vil ta eksamen etter ny eller gammel læreplan! Det vil si at R1 etter gammel læreplan avholdes både vår 2022 og høst 2022, og at høst 2022 er siste sjanse. Eksamen etter ny læreplan avholdes for første gang vår 2022 og vil fortsette i alle terminer også etter at R1 etter gammel læreplan går ut. Lykke til!! Anonymkode: be356...bdb Anonymkode: be356...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Del Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da kan du velge fritt om du vil ta eksamen etter ny eller gammel læreplan! Det vil si at R1 etter gammel læreplan avholdes både vår 2022 og høst 2022, og at høst 2022 er siste sjanse. Eksamen etter ny læreplan avholdes for første gang vår 2022 og vil fortsette i alle terminer også etter at R1 etter gammel læreplan går ut. Lykke til!! Anonymkode: be356...bdb Dersom du kan velge så anbefaler jeg deg den gamle, i så fall. Jeg har R1 etter nye nå, og programmeringa har blitt veldig omfattende, og det er det som tar knekken på meg personlig, i alle fall. Anonymkode: 80cf3...186 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Del Skrevet 1. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: + Og: Som anonym over her igjen skriver, så må alle elever på VGS ha eksamen etter ny læreplan. Men; privatister kan altså velge. Når du melder deg opp på privatistweb (eller hvilken ordning ditt fylke bruker) kan du velge en av fagkodene Anonymkode: be356...bdb 3 minutter siden, AnonymBruker said: Da kan du velge fritt om du vil ta eksamen etter ny eller gammel læreplan! Det vil si at R1 etter gammel læreplan avholdes både vår 2022 og høst 2022, og at høst 2022 er siste sjanse. Eksamen etter ny læreplan avholdes for første gang vår 2022 og vil fortsette i alle terminer også etter at R1 etter gammel læreplan går ut. Lykke til!! Anonymkode: be356...bdb Tusen takk for svar! Nå ble jeg oppriktig glad! Skal begynne å lese på R1 fra og med i morgen til eksamen! Har hørt ryker om at den nye læreplanen inneholder masse programmering osv, noe som jeg ikke er så veldig flink til..😅 Igjen, tusen takk for svar! Anonymkode: f278e...f07 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå