Gå til innhold

magic loop blir for løst?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei:) Prøver å strikke ermer til en genser på magic loop, en arm om gangen. Første arm ble strikket på settpinner først, til vrangbord var ferdig, så lagt over på rundpinne. Men andre arma starta jeg med matic loop og vrangborden blir veldig løs i starten, blir altfor stort. Den andra arma er mye strammere i vrangborden så blir skikkelig forskjell..

Skjønner ingenting, mangler kun denne arma så er jeg ferdig med min første genser:)

Anonymkode: 032a7...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn som jeg har lært magic loop, så starter en med begge ermene/vrangbordene samtidig på rundpinnen. Da blir de like stramme begge to.. Tror løsninga di må bli at du strikker vrangbord nr 2 også på settepinner. Så strikker du inn begge på rundpinnen og strikker begge ferdig. Håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte settpinner i starten, før jeg ble vant til magic loop. Pleier ikke å strikke begge ermene samtidig, og vrangborden blir stram og fin. Er kanskje en vanesak

Anonymkode: ecf4d...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lurt å bruke samme metode på begge ermer, for å sikre likt resultat. 

Magic loop er supert, og kan brukes til ett eller to ermer, sokker, votter, luer osv. Men det er lurt å gjøre det likt. Jeg ville nok tatt opp igjen ermet og gjort det på ny... ;) 

Anonymkode: 36dc6...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...