Gå til innhold

Ungdomsbursdag hjemme. Hva skal vi finne på?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Holder med ca 2timer. Dere er de voksne og dere bestemmer! Du kan si til henne at 4-5 timer blir lenge og mange kanskje vil kjede seg. Bedre med korte bursdag som er gøy?

Tid til litt mat og en film må være greit! Quiz og sånt når de er 11år blir kleint for en del?

Anonymkode: 54a3a...db7

Og som det er sagt, de fleste tenåringer sier det garantert til foreldrene sine at andre er kulere enn deg/dere! Det gjelder alle "tenåring".

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Holder med ca 2timer. Dere er de voksne og dere bestemmer! Du kan si til henne at 4-5 timer blir lenge og mange kanskje vil kjede seg. Bedre med korte bursdag som er gøy?

Tid til litt mat og en film må være greit! Quiz og sånt når de er 11år blir kleint for en del?

Bare to timer for en liten gjeng tenåringsjenter som skal spise, feire bursdag og skravle om gutter, interesser, skolen, rykter, fester (de ikke er bedt på)osv? Høres lite ut

Anonymkode: cb203...a75

• Liker 3
Skrevet

Har en datter som ble 13 for ikke så lengesiden, hun fikk ha hjemmealene selskap, laget taco og gjorde klar, kjøpte inn chips, snop og snacks og brus :=) etterpå satt de og spilte PS 5 på rundgang før de så en god film på Netflix, hun fikk feire fra 18-21:)   Må si jeg ble gledelig overrasket når jeg kom hjem , skitne fat etc var satt i oppvaskemaskinen, alt søppelet i en svart sekk ved døren,  og skålene med snacksen stod på kjøkkenbenken pent, samt tacorestene var satt i kjøleskapet:)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hehe, nei. Med mindre du mener reell spakveld, så er det ikke det 15åringer gjør lengre. 

Japp. 

Lol. "sendt feil" 

Anonymkode: 77719...a89

Eh jo 15 åringer gjør det også

Anonymkode: 5bcef...df0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eh ingen 15 åringer har 2 t bursdagen 

Anonymkode: 5bcef...df0

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 2 tvillinger som blir 15 i desember, gutt og ei jente, i fjor ba de gjengen sin, de er 8 stk, de spiste sushi, så på japanske tegnefilmer, og de sov over, akkurat dette er jo typisk gjengen deres som elsker japansk, men mat og film er jo allti en slager.

i år er de 15, og skal ha klassefest i et lokal med begge klassene, så de blir vel 50 stk ( hvis det fortsatt er lov når den tiden kommer da, det vet man jo aldri i denne tiden, de har bursdag den 19 og feirer da

Anonymkode: 15330...fbb

• Liker 1
Skrevet

To timer??? Det er 15 åringer, ikke 5 åringer. Har du glemt hvordan det er å være tenåring?? 

Anonymkode: 7a700...930

• Liker 3
Skrevet

Haha, herregud. Du er jo helt ute 😂 To timers bursdagsfest for en tenåring? De rekker jo ikke se en film engang. Så stusselig.

Husker godt bursdagene fra jeg var på den alderen - det gikk i god middag, film og skravling i timesvis. Tenker at så lenge dere tilrettelegger for det, og at hun får velge en kul film hun tror blir populær (evt. kjøp/lei en nyutgivelse), så kommer det til å bli kjempesuksess. Så lenge de har nok mat og snacks, og foreldrene holder seg unna, blir det sikkert en super kveld 😄 

Ett minne jeg har fra en bursdag på ungdomsskolen, er at de hadde kjøpt inn alkoholfrie bobler. Det så helt ut som ekte champagne (syntes jeg da, hehe), og de serverte det i ordentlige vinglass med et jordbær på kanten. Føltes veeeldig voksent - kanskje det kunne være noe? 

Anonymkode: 7df3e...5fc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

To timer??? Det er 15 åringer, ikke 5 åringer. Har du glemt hvordan det er å være tenåring?? 

Anonymkode: 7a700...930

Hun ville egentlig fra 17-22, men jeg syns at 22 ble litt sent, spesielt når det ikke er overnatting. Så det blir 16.30-21.00. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😄

Ett minne jeg har fra en bursdag på ungdomsskolen, er at de hadde kjøpt inn alkoholfrie bobler. Det så helt ut som ekte champagne (syntes jeg da, hehe), og de serverte det i ordentlige vinglass med et jordbær på kanten. Føltes veeeldig voksent - kanskje det kunne være noe? 

Det var fint du minte meg på det. Hadde helt glemt at vi gjorde det samme med eldstemann, til 15 el 16 årsdagen hennes. Kjøpte eple nektar på Europris, på den store grønne flasken. Servert i champagne glass. 

Så på bildene etter bursdagen. De så veldig "voksne" ut på bilde og holdt hver sine glass på en voksen måte. 

Så da blir det det som velkomstdrink 🍾 med annen brus til maten etterpå. 

Så "aktiviteter" er mest prat og film og sånt. Noen som kjenner til annen "ungsdomsaktivitet"? 

TS her. 

Anonymkode: 04d15...f45

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare to timer for en liten gjeng tenåringsjenter som skal spise, feire bursdag og skravle om gutter, interesser, skolen, rykter, fester (de ikke er bedt på)osv? Høres lite ut

Anonymkode: cb203...a75

3 timer da. Poenget var vel at 4-5timer var litt vel lenge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Haha, herregud. Du er jo helt ute 😂 To timers bursdagsfest for en tenåring? De rekker jo ikke se en film engang. Så stusselig.

Husker godt bursdagene fra jeg var på den alderen - det gikk i god middag, film og skravling i timesvis. Tenker at så lenge dere tilrettelegger for det, og at hun får velge en kul film hun tror blir populær (evt. kjøp/lei en nyutgivelse), så kommer det til å bli kjempesuksess. Så lenge de har nok mat og snacks, og foreldrene holder seg unna, blir det sikkert en super kveld 😄 

For voksent for små? Bobler? Lære de å drikke da?

Skrevet

Film, pizza, potetgull og godteri bør vel funke bra? Kanskje noe brettspill eller gaming også? La de få holde på så lenge de orker :) Ikke lag en spesifikk "leggetid", sånn som enkelte andre i denne tråden har foreslått. La de få leve livet! 

Da jeg var 15 år var alle sammen ute på offentlige bygdefester, drakk seg stupfulle og var rundt overalt til langt på natt. Mange foreldre kjøpte faktisk alkohol til sine mindreårige barn. #Fosenhalvøya 

Men tidene forandrer vel seg 😛 

Anonymkode: b2880...3c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...