AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Hei alle lesere. Det er nå gått 5 år siden jeg og den jeg trodde jeg skulle dele resten av livet mitt med gikk hver vår vei etter 6år sammen. Jeg sitter enda med samme følelsen som jeg gjorde når vi var sammen at det var oss og sånn skulle det være for alltid..men dette forholdet henger fortsatt litt over meg, noe som jeg tror ødelegger litt for at jeg får til nytt forhold. Jeg har jo prøvd meg i forhold etter bruddet, begge forholdene gikk i vasken ikke bare på grunn av at jeg kanskje sitter litt fast, litt andre årsaker også. jeg sitter enda med en følelse av at hvis jeg ser henne kommer jeg til og knekke sammen.. noe jeg syns er litt rart etter så mange år..noen andre som har opplevd det slik ? Henger jeg igjen for at jeg rett og slett har noe uoppgjort der ? jeg prøver og finne en måte å komme meg videre på.. og før noen av dere kommer med den at nå har det gått så lang tid at nå må du bare komme deg videre.. kom heller med litt mer konstruktivt.. jeg er all in for tough love, men hold dere saklige. På forhånd takk. Anonymkode: 66bc4...441 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Jeg har det litt på samme måte som deg. Her har det bare gått 3 år, vi har hatt null kontakt siste 2 årene men likevel er savner stort og jeg tenker på han hver dag og lurer på hvordan han har det. Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å komme over han -har gått til psykolog og gjør alt jeg kan for å holde meg opptatt og komme meg videre i livet. Irriterer meg at jeg ikke klarer det. Vet at alle følelser hadde blusset opp hvis jeg hadde sett han igjen. Jeg er like rådvill som deg dessverre. Det eneste som funker bittelitt for meg i allefall er å minne meg selv på at hvis han ville ha meg så hadde han tatt kontakt -og det gjør han jo ikke og derfor må jeg bare tenke at jeg jo ikke vil ha noen som ikke vil ha meg like mye. Kan jeg spørre deg hvorfor det ikke kan bli dere? Anonymkode: 353e1...b45 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 Du savner det som kunne ha vært, men aldri vil bli. Men vedkommende ville nok ikke oppfylt drømmen din om det som kunne ha vært. Så du har hengt deg oppi en drøm som kunne ha blitt. En dag finner du ei annei dame som vil oppfylle den drømmen som du engang håpte du kunne ha sammen med -x-en, men hun var feil person. Anonymkode: 0a94b...c51 3
Vino Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har det litt på samme måte som deg. Her har det bare gått 3 år, vi har hatt null kontakt siste 2 årene men likevel er savner stort og jeg tenker på han hver dag og lurer på hvordan han har det. Jeg skulle virkelig ønske at jeg klarte å komme over han -har gått til psykolog og gjør alt jeg kan for å holde meg opptatt og komme meg videre i livet. Irriterer meg at jeg ikke klarer det. Vet at alle følelser hadde blusset opp hvis jeg hadde sett han igjen. Jeg er like rådvill som deg dessverre. Det eneste som funker bittelitt for meg i allefall er å minne meg selv på at hvis han ville ha meg så hadde han tatt kontakt -og det gjør han jo ikke og derfor må jeg bare tenke at jeg jo ikke vil ha noen som ikke vil ha meg like mye. Kan jeg spørre deg hvorfor det ikke kan bli dere? Anonymkode: 353e1...b45 Godt spørsmål..jeg tror eks har gått videre, uten jeg vet det.
Vino Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du savner det som kunne ha vært, men aldri vil bli. Men vedkommende ville nok ikke oppfylt drømmen din om det som kunne ha vært. Så du har hengt deg oppi en drøm som kunne ha blitt. En dag finner du ei annei dame som vil oppfylle den drømmen som du engang håpte du kunne ha sammen med -x-en, men hun var feil person. Anonymkode: 0a94b...c51 Har vært inne på den tanken ja, det er nok en del av det ja.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 Nei, ikke alle Anonymkode: a3ddd...04f
Vino Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, ikke alle Anonymkode: a3ddd...04f ?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 Vino skrev (22 minutter siden): Har vært inne på den tanken ja, det er nok en del av det ja. Men hvorfor ble det slutt? Anonymkode: 632f8...9da
Vino Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hvorfor ble det slutt? Anonymkode: 632f8...9da Vi hadde hatt det vanskelig over en lengre periode, også tok hun sine valg i den perioden og jeg mine.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 Vino skrev (1 time siden): ? Hva? Anonymkode: a3ddd...04f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 Jeg synes det har vært vanskelig å komme over bruddet etter ene eksen min. Men samtidig har det hjulpet at jeg har følt meg svikta og vært sint. Jeg har sørga og lengta, men samtidig følt sterkt på at den jeg savner er død/aldri vil finnes mer. Og kanskje, på et vis, aldri fantes. Selv om han på et tidspunkt var veldig forelska i meg, mangla han den lojaliteten jeg ser etter i forhold. Jeg føler egentlig det har vært nyttig, jeg vet hva jeg ikke vil ha i en ny mann og har funnet en veldig annerledes mann. Anonymkode: 82508...405 2
Vino Skrevet 2. desember 2021 #12 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva? Anonymkode: a3ddd...04f Du skreiv, Nei ikke alle.. så da lurte jeg på hva du mente ?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #13 Skrevet 2. desember 2021 Dette er lenge. Har tidligere forhold gått over etter normalt kort tid? Har denne kjærlighetssorgen blitt bedre? Hvis du ikke tror dette går over av seg selv, så kanskje det finnes kjærlighetssorgterapi? Synes du fortjener et lykkelig liv. ❤️ Anonymkode: 7006a...4b7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #14 Skrevet 2. desember 2021 Det er veldig lenge å ha kjærlighetssorg. Har du like sterke følelser ennå for denne personen du ikke har kjent på fem år? Har du noen andre utfordringer i livet (psykisk) som gjør at du henger fast i dette forholdet ennå? Jeg vil ikke si det er helt normalt å tenke på det så lenge etter. Jeg hadde en ektemann som bare stakk, uten forklaring eller noe. Gifteringen og skilsmissepapirene i postkassa. Man skulle tro det er en type uoppgjort som gjorde det vanskelig å gå videre, men det gikk over lenge før det var gått ett år. Samme med mitt forrige forhold som varte i åtte år, det endte i februar og jeg sørger overhodet ikke over det lenger. Selv om vi har barn. Anonymkode: 6ba8d...82e
Vino Skrevet 2. desember 2021 #15 Skrevet 2. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er lenge. Har tidligere forhold gått over etter normalt kort tid? Har denne kjærlighetssorgen blitt bedre? Hvis du ikke tror dette går over av seg selv, så kanskje det finnes kjærlighetssorgterapi? Synes du fortjener et lykkelig liv. ❤️ Anonymkode: 7006a...4b7 Ja andre forhold har jeg kommet over etter ok tid. Det har gått maks 1år ca, så det her har jeg aldri opplevd før. Ja, altså den er på langt nær som den var, og jeg lever helt fint med den sånn utenom at jeg tror den ødelegger litt for meg i nye eventuelle forhold. Ja, jeg er i gang med og få hjelp til dette, kjenner at jeg ikke klarer og få bukt med selv. Tusen takk, man mister litt troen på det med årene, men takk det varmer❤️ Endret 2. desember 2021 av Vino 1
Vino Skrevet 2. desember 2021 #16 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er veldig lenge å ha kjærlighetssorg. Har du like sterke følelser ennå for denne personen du ikke har kjent på fem år? Har du noen andre utfordringer i livet (psykisk) som gjør at du henger fast i dette forholdet ennå? Jeg vil ikke si det er helt normalt å tenke på det så lenge etter. Jeg hadde en ektemann som bare stakk, uten forklaring eller noe. Gifteringen og skilsmissepapirene i postkassa. Man skulle tro det er en type uoppgjort som gjorde det vanskelig å gå videre, men det gikk over lenge før det var gått ett år. Samme med mitt forrige forhold som varte i åtte år, det endte i februar og jeg sørger overhodet ikke over det lenger. Selv om vi har barn. Anonymkode: 6ba8d...82e Ja det er så alt for lenge også. Ja jeg er like glad i henne som jeg var da vi var sammen. Nå er jeg litt usikker på hva du legger i det, men jeg har det fint, jobber, studerer og lever et helt ok liv. Du må gjerne utdype litt mer om det psykiske, noe spesifikt du tenker på ? Kanskje du vet noe jeg ikke har tenkt på. så godt og høre at du har kommet over din fortid. Hørtes ikke veldig hyggelig ut og bli forlatt på den måten, det gjør jo absolutt noe med en!
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #17 Skrevet 2. desember 2021 Vino skrev (22 minutter siden): Ja det er så alt for lenge også. Ja jeg er like glad i henne som jeg var da vi var sammen. Nå er jeg litt usikker på hva du legger i det, men jeg har det fint, jobber, studerer og lever et helt ok liv. Du må gjerne utdype litt mer om det psykiske, noe spesifikt du tenker på ? Kanskje du vet noe jeg ikke har tenkt på. så godt og høre at du har kommet over din fortid. Hørtes ikke veldig hyggelig ut og bli forlatt på den måten, det gjør jo absolutt noe med en! Jeg tenkte litt på angst og redsel for å bli forlatt på grunn av tidligere opplevelser, for eksempel i barndommen. Men ser du skriver at det har gått over raskere etter andre forhold, så da vil jeg tro det ikke er noe sånt som ligger til grunn. Kanskje du skulle prøvd å prate med noen, kan hende du for eksempel bare trenger noen timer hos en privat psykolog som eventuelt kan hjelpe deg å rydde litt opp i følelsene? Anonymkode: 6ba8d...82e
Vino Skrevet 2. desember 2021 #18 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg tenkte litt på angst og redsel for å bli forlatt på grunn av tidligere opplevelser, for eksempel i barndommen. Men ser du skriver at det har gått over raskere etter andre forhold, så da vil jeg tro det ikke er noe sånt som ligger til grunn. Kanskje du skulle prøvd å prate med noen, kan hende du for eksempel bare trenger noen timer hos en privat psykolog som eventuelt kan hjelpe deg å rydde litt opp i følelsene? Anonymkode: 6ba8d...82e Nei jeg vil ikke tro det, men skjønner hva du mener. Har du opplevd det ? Eller har erfaring med det ? Hvordan det påvirker en etter et brudd ? Også etter så lang tid ? ja det blir nok noen samtaler, sånn at jeg kan få det helt bort, ikke bare på avstand der det jevnlig titter innom. Tusen takk for gode råd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #19 Skrevet 2. desember 2021 Vino skrev (6 minutter siden): Nei jeg vil ikke tro det, men skjønner hva du mener. Har du opplevd det ? Eller har erfaring med det ? Hvordan det påvirker en etter et brudd ? Også etter så lang tid ? ja det blir nok noen samtaler, sånn at jeg kan få det helt bort, ikke bare på avstand der det jevnlig titter innom. Tusen takk for gode råd Ikke meg selv, men min eks sliter veldig med det, og har problemer med å komme over meg. Han har hatt en vond barndom, angst og ptsd og har alltid hatt en ekstrem frykt for å bli forlatt. Og det ble han jo, så han sliter. Var derfor jeg tenkte i de baner 😊 Anonymkode: 6ba8d...82e
VillAnna Skrevet 2. desember 2021 #20 Skrevet 2. desember 2021 Jeg tror rett og slett at det går an å ha så sterke følelser for noen at det aldri helt går over. Slik som annen sorg hvis man feks mister noen (dødsfall) i nær familie. Sorgen blir lettere å bære, man lærer seg å leve med det men den blir aldri helt borte og man vil alltid savne personen uansett. Jeg har et par stykker som alltid vil bo i hjertet mitt som jeg brukte mange år på å «komme over». 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå