Gå til innhold

Innafor å invitere vennegruppe på kino?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har barn i småskolealder, og under korona ble det ikke gjennomført vennegrupper.

I vårt nabolag bor de fleste ganske trangt, og de økonomiske forskjellene er store. Noen har mye, andre kan bo i kommunal bolig og ikke har råd til bursdag osv. Altså har ikke råd til å matche andres aktiviteter. 

Vi tenkte ake dersom snø, men været varierer mye her. 

Er det innafor å spandere kinobillett+litt godis på vennegruppa? 

Når andre inviterer til vennegrupper bestiller de gjerne mat som koster omtrent tilsvarende som kinobillettene.

Men jeg er usikker på om man setter lista litt «uheldig» om vi drar på kino (er i nabolaget, så ingen reising eller noe)? 

Vi betaler i så fall alt. 

Tenkte mer på om det kan bli litt sånn «standard» når ungene snakker om hva de gjorde - og det plutselig blir «kjipt» å være sammen ute istedet. 

Anonymkode: 5f5bd...585

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gidder ikke bruke kondom uansett om legen sier det.

Jeg lever mitt liv og ingen kan blande seg. Nytelse er viktig for meg. Det kommer først.

Anonymkode: 559c2...c8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg gidder ikke bruke kondom uansett om legen sier det.

Jeg lever mitt liv og ingen kan blande seg. Nytelse er viktig for meg. Det kommer først.

Anonymkode: 559c2...c8f

God dag mann økseskaft..

Anonymkode: c30c7...25e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har barn i småskolealder, og under korona ble det ikke gjennomført vennegrupper.

I vårt nabolag bor de fleste ganske trangt, og de økonomiske forskjellene er store. Noen har mye, andre kan bo i kommunal bolig og ikke har råd til bursdag osv. Altså har ikke råd til å matche andres aktiviteter. 

Vi tenkte ake dersom snø, men været varierer mye her. 

Er det innafor å spandere kinobillett+litt godis på vennegruppa? 

Når andre inviterer til vennegrupper bestiller de gjerne mat som koster omtrent tilsvarende som kinobillettene.

Men jeg er usikker på om man setter lista litt «uheldig» om vi drar på kino (er i nabolaget, så ingen reising eller noe)? 

Vi betaler i så fall alt. 

Tenkte mer på om det kan bli litt sånn «standard» når ungene snakker om hva de gjorde - og det plutselig blir «kjipt» å være sammen ute istedet. 

Anonymkode: 5f5bd...585

Det tenker jeg må være innafor å generøst gjort 😘 Det trenger ikke bli standarden fordi om . Må være opp til foreldrene hva man finner på , særlig når det ikke innebærer utgifter for de inviterte 😘

Skrevet

Jeg syns absolutt tanken er god og jeg hadde ikke brydd meg videre. Men samtidig tror jeg det vil være med på å gjøre at mange ikke ønsker å holde vennegruppe, for de føler de ikke holder mål, og skaper tydeligere skille på barna med foreldre med god økonomi 

Anonymkode: b08b0...46c

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville valgt noe som var mer lavterskel, så ikke de andre foreldrene får prestasjonsangst. Meningen er vel at barna skal bli bedre kjent, og man skal jo ikke snakke sammen på kino. Hva med å bake pepperkaker? Kjøp ferdig deig og la de bake på spisebordet f.eks. Finn fram et hyggelig brettspill. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...