Gå til innhold

Samboeren ville gi meg til en annen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_undrende_*
Skrevet

Har en samboer og vi har vært sammen i 15 år. Det skjedde noe som jeg ikke kan glemme.. Han var villig til å gå til side så en annen kunne sleppe til, hvis dere skjønner? Da lurer jeg på hvor glad han er i meg. Andre ville klort øyene ut på andre beilere?

Vi har det veldig bra nå på en måte men av og til blir jeg usikker på om han er glad i meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:overrasket: Gi han en slik :blaaveis: og pakk sakene dine :sinna:
Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Kanskje han tenner på at du er med en annen?

Hvem vet...? :klø: Men vet det er enkelte menn som tenner på å se/tenke på kjæresten med en annen mann..

Er det andre grunner til at du er usikker på at han er glad i deg? Hvis ikke så tror jeg det nok "bare" er det at han tenner på det? Men jeg kan jo ikke si for sikkert..

Skrevet

"Han var villig til å gå til side så en annen kunne sleppe til, hvis dere skjønner? Da lurer jeg på hvor glad han er i meg. Andre ville klort øyene ut på andre beilere?"

Kanskje han ville teste hvor glad DU var i han?

;)

Skrevet

Kanskje han elsker deg høyt nok til å slippe deg uten bråk hvis han mente det kunne gjøre deg lykkeligere ;)

Skrevet

Skulle han 'gi' deg til en kompis eller noe sånt, eller er det at han har gitt deg frie tøyler til å gjøre som du vil, om du treffer noen du har lyst på?

Jeg ville blitt forbannet (noe veldig) om det første hadde vært tilfelle, og mest forundret om jeg hadde fått frie tøyler til å ligge med andre. Da ville jeg lurt på om han er ute etter å få lov til det samme.

Gjest sexysadie
Skrevet

Hvis det der kom totalt overraskende så vil jeg anbefale deg å pakke sammen sakene dine.

Skrevet
Da lurer jeg på hvor glad han er i meg. Andre ville klort øyene ut på andre beilere?

Hvis dette var en test for å se hvor glad han var i deg så synes jeg den var rimelig usmakelig. Hvorfor i alle dager skulle han klort øynene ut av beilere ? Hadde han kommet bedre ut av å bruke vold ? Neppe !. Jeg synes det høres ut som han gjorde det mest fornuftige han kunne i en slik situasjon. Ved å bli kompis med beilieren dobler han tross alt sjansen for at en av dere har fornuft/moral til ikke å dra det videre...

Skrevet

Nå skjønner jeg ikke forhistorien til at han ville "gi deg til noen andre"..

Var det ute på byen, flørtet du med andre? Kanskje han ble såret og derfor tro litt tilbake?

Sa han at han var villig til å la andre slippe til? Kanskje han sa det for at du skulle si at du ikke ville ha noen andre..

Mange mulige årsaker. Ikke alle ting som skjer betyr at menn er dritt og ikke respekterer kvinner ;)

Gjest Gjest_undrende_*
Skrevet

Han var villig til å forlate meg, sånn at en som likte meg kunne slippe til, det til tross for samliv på over 15 år. Det er knalltøft for jeg elsker denne mannen over alt på jord han har gitt meg uendelig mye. Men jeg klarer ikke helt å forstå at han inviterer beilere og er villig til å trekke seg. Er denne mannen glad i meg. Han sier han er glad i meg men jeg tviler innimellom. Etter at han forsto at jeg ikke hadde interesse av denne andre mannen så har vi fortsatt som før. Så jeg skjønner meg ikke helt på samboeren min.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Kanskje han trodde at du ikke var lykkelig med han..?

Skrevet

Hvis han trodde du var interessert i noe med denne andre mannen, så var det vel heller storhjertet å trekke seg tilbake? :klø:

Med mindre han så det som en lett utvei for seg selv. Men du sier dere har fortsatt sammen etterpå, så.. ;)

Men snakk sammen da! Har dere en åpen, grei kommunikasjon? Fortell han hva du føler rundt dette, og at du har kommet til å tvile på følelsene hans på grunn av denne hendelsen.. :)

Skrevet

Det kan hende at mannen din ikke har så stor tro på seg selv. Når han oppdaget at andre var interessert i deg, kan det hende at han trakk seg unna fordi han rett og slett ikke trodde han kunne vinne "kampen" mot den andre beileren?

Kanskje han tok det som en test av deg? dersom hun får frie tøyler, elsker hun meg nok til å bli?

Eller kanskje han ikke steppet til side i det hele tatt, men trakk seg tilbake fordi han var deprimert over situasjonen og rett og slett ikke klarte å håndtere den da? Og hvertfall ikke på den måten du forventet at han skulle gjøre det?

Det kan være hundre grunner til at han gikk til siden da, men du vil andri få vite den egentlige ved å gjette her inne. Det beste du kan gjøre, er å ta en god, lang prat med samboeren din ;)

Skrevet
Er denne mannen glad i meg. Han sier han er glad i meg men jeg tviler innimellom. Etter at han forsto at jeg ikke hadde interesse av denne andre mannen så har vi fortsatt som før. Så jeg skjønner meg ikke helt på samboeren min.

Akkurat det tror jeg ikke du trenger å være særlig bekymret for. I tillegg har han en voldsom respekt for deg.

Du spilte med åpne kort i forhold til at du hadde beiler og en litt uavklart situasjon. Du fikk den respekten du fortjente i forhold til at du var ærlig. Hadde han fremstått som "the bigger man" hvis han hadde klort ut øynene på beileren ? Neppe. Det eneste som hadde skjedd da er at han andre hadde blitt mer interresant fordi han var veldig forbuden frukt. Ved å gi deg rom til å avklare hva du ville, gjør han det hele faktisk mindre spennende. Dessuten så er det jo ikke så mye å bygge videre på før man har fått avklaringen. Man kan ikke tvinge et menneske til å elske seg...

Spør du meg gjorde han det eneste riktige. Både ut i fra respekt til deg som menneske og det taktiske i situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...