Gå til innhold

Når er barna for store til å gå med balaclava synes du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forvirret ... Hvorfor i alle dager skulle man være for gammel til å gå med balaklava? Er ikke det lue og hals som henger sammen? Bruker det selv jeg, synes det er praktisk. 

Anonymkode: eea81...1df

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Øh. Har du bodd på et sted med vinter på -20 noengang?

Anonymkode: 0a9e3...938

Ja ?

Anonymkode: 4d54f...2f9

Skrevet

3-4 år

Anonymkode: 4d54f...2f9

• 9 måneder senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 7.03):

Reima har opp til str. 54 (omkrets), det er stort nok til å passe mange voksne. De største størrelsene finner man sjelden i butikken, men de kan bestilles på nett.

Anonymkode: 287cf...712

Kivat har balaclava både i størrelse 4 (10-12 år) og størrelse 5 (voksen):

https://kivatshop.com/en/collections/aikuiselle

Anonymkode: 287cf...712

Skrevet

Husker selv jeg brukte det langt oppi skolealder. Til det ikke fantes min størrelse lenger. Husker at jeg ble lei meg da for jeg elsket de luene! 

mine skal få bruke det til de ikke vil lenger. Jeg håper på lengst mulig fordi det gir god beskyttelse rundt hele hode og nakke og hals. 

Anonymkode: 64fda...e24

• Liker 1
Skrevet

Når de ikke vil gå med det selv. Jeg ville ikke tvunget en fireåring til å gå med balaklava hvis h*n nekter og jeg ville aldri reagert på en 10-åring som går med det fordi h*n har lyst. Man er aldri for gammel til å gå kledd slik man selv vil. 

Skrevet

Jeg bruker det og er voksen. Det er godt å gå med! 

• Liker 1
Skrevet

Vi har brukt det ut tiden de har i barnehage. Etter det får de velge selv

Skrevet

Så lenge de selv vil. Min 6-åring synes plagget er superpraktisk, og antagelig fordi det faktisk er skikkelig digg med lue og hals i ett. Hun velger den selv fremfor å styre med lue og skjerf eller hals. Iaf når det er skikkelig kaldt. Har strikket meg en selv jeg 😄 

Anonymkode: dcac7...919

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper iallefall de minste kan få slippe å bruke de dyre til kivat. De ser så utrolig komiske ut. Det ser ut som de har en stor tissebleie på hodet, det er jo nesten plass til et hode til på toppen, og den store ballen driver å detter ned i øynene på ungene. De klarer ikke snu hodet ordentlig til siden for da kikker de inn i lua.. Nei stakkars 🤭 kjøp nå i det minste noe som passer. Tror 60-70% av barna hadde akkurat denne lua i barnehagen til sønnen min 

Anonymkode: dcd20...f45

Skrevet

Jeg har aldri gått med balaklava.

Anonymkode: ba5ac...c3a

Skrevet

Eh - aldri? Er voksen og går med balaklava. Ikke ofte, men når det er ti minus. Visste ikke at det er barnslig?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eh - aldri? Er voksen og går med balaklava. Ikke ofte, men når det er ti minus. Visste ikke at det er barnslig?

Jeg tenkte det samme. «Å nei, jeg må inn og lese her, for jeg er jo et voksent menneske» :P 

Anonymkode: a1c68...f27

Skrevet

Mine syntes tidlig det ble for trangt ved haka  å bruke balaklava, så de foretrakk lang hals som de har under pannebåndet- det bruker de fortsatt som tenåringer når de trener ute på vinteren (3-4 dager i uka) 

Anonymkode: cfebb...b54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...