AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Min personlige mening er at de bør slutte når de kommer på skole. Hva synes du? Anonymkode: a3024...ac3 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Når de blånekter? Jeg tror mine sluttet med det før skolealder, men litt usikker. Tror det var like mye fordi det ble vanskeligere og vanskeligere å finne rett størrelse også. (har unger med store hoder). Men tror til godt oppi barneskolen kunne jeg tredd det på de, uten at de hadde protestert. Jeg har innmari enkle unger når det kommer til påkledning, så lenge de får beskjed, tar de det på. Anonymkode: 70e26...1dd 15
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 Etter 3-4 års alderen sluttet mine, og heller brukte lue og bøff. Anonymkode: 93800...eed 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 Håper aldri🤣 altså med en unge som kronisk ikke har kontroll på tingene sine, så er det en stor fordel med skjerf og lue i ett. Han er 4, 5 nå og jeg ser jo at det blir vanskeligere og vanskeligere å finne størrelsen. Anonymkode: d6afe...6d2 14
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 Altså nå er det jo moderne for voksne også 🤣 Anonymkode: eed94...4a9 17
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 Rundt 1./ 2.klasse er vanlig her, men noen før og noen etter. Anonymkode: 3d546...f77
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 Jobber på skole, her har omtrent samtlige i småtrinnet balaklava. Minker veldig fra 4.klasse. Min nektet i 3.klasse mener jeg. Anonymkode: e4532...23a 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 Hvorfor skal de bli for store til det? Jeg ser ingen alder hvor de er «for store» 😛 Bruker det selv hvis det er skikkelig kaldt. Anonymkode: d7593...9bb 14
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 Jeg syns de skal bruke det så lenge de ønsker, men minst til de er ferdige i barnehagen. Buff gjør ikke halvparten av nytten til en god halslue en gang. Hals kan erstatte, men så er det det å få det på barna igjen. Jeg har jobbet i barnehage og grøsser over hvor naken de gikk i halsen, fordi de fleste ikke hadde halslue, de som hadde hals ville ikke bruke den og buffen ligger bare så vidt rundt kragebeina. Luen faller lett av, blir utvidet i bruk og glir ned i øynene slik at barna driver å river de av og gjemmer de, og så videre. Mitt barn skal i hvertfall ha halslue i barnehagen så lenge hun går der, så får vi se ved skolestart hva som blir mest praktisk da. De er jo langt fra like mye ute som barnehagebarn da.... Anonymkode: fa050...8e9 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 Her er eldste 5 år og går siste året i barnehage, og har ikke brukt balaclava på et par år. Yngste er 3 og har heller ikke brukt det hittil i år. Anonymkode: 741f0...850
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Håper aldri🤣 altså med en unge som kronisk ikke har kontroll på tingene sine, så er det en stor fordel med skjerf og lue i ett. Han er 4, 5 nå og jeg ser jo at det blir vanskeligere og vanskeligere å finne størrelsen. Anonymkode: d6afe...6d2 Har ikke Kivat opp til typ 10 år i str? Anonymkode: fa050...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min personlige mening er at de bør slutte når de kommer på skole. Hva synes du? Anonymkode: a3024...ac3 Øh. Har du bodd på et sted med vinter på -20 noengang? Anonymkode: 0a9e3...938 13
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 Skal si det til mannen på 44 år, at han er for gammel nå Anonymkode: 3d701...974 24 1
AprilLudgate Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 Tenker på det som babyplagg. Min sluttet omtrent ved 4 år? Så ble det trendy for voksne da, og skal innrømme det frister 🙈🤭🙈 4
Vera Vinge Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 (endret) Tja, kanskje dette endrer seg nå som det har blitt mote for voksne, men jeg er vant til at barna slutter å ville bruke det når de begynner på skolen. Så lenge de har gode luer og løs hals i ull, opplever jeg at de har vært gode og varme i mange minus. Men når vi snakker om påkledning på skolebarn, ser jeg utrolig mye rart. Barn i småskolen som løper rundt i minusgrader med åpen boblejakke uten hals og lue og bare en kortermet bomullstskjorte under. Foreldre bør jo lære barna sine grunnleggende påkledning når vi bor i et så kaldt land. Jeg syns det gjelder såpass mange, at man ikke bare kan skylde på et og annet vimsete barn heller, har jeg tenkt. Endret 1. desember 2021 av Vera Vinge 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #16 Skrevet 1. desember 2021 Barneskolen her. Mi nektet fra høst/vinter i 1.kl. Da var hun 6 år:) Anonymkode: 666c8...299
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #17 Skrevet 1. desember 2021 Men på 2,5 år synes tydeligvis det var nok nå 🙈 blir regelrett manisk når jeg prøver å ta det på. Helst skulle jeg sett at han brukte det noen år til, så jeg fortsetter å prøve. Anonymkode: 21578...748
Rosa Dartle Skrevet 1. desember 2021 #18 Skrevet 1. desember 2021 Vi har en på 5 som virkelig trenger det, for alt av luer faller av. Ser at det ikke er så mange på barnets alder som bruker det, men noen gjør det. Tenker at når man er i barnehage, så er det viktigste at de et praktisk og varmt kledd, og da kommer mote i andre rekke for å si det sånn.. Altså synes jeg ikke de er for store for det før de har roet ned leken, slik at de har kontroll på lua, og det skjer ikke i barnehagen i alle fall 😊 Der er det heldigvis skogsturer og herjing dagen lang, og da er balaclava gull 👌 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #19 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke Kivat opp til typ 10 år i str? Anonymkode: fa050...8e9 Mulig. Vi har sverget til Huttelihut til nå… Anonymkode: d6afe...6d2 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #20 Skrevet 1. desember 2021 Min på 5,5 nekter denne vinteren for første gang. Synes det er synd, for er veldig praktisk og de ser jo så søte ut. Men siden hun er såpass stor, har jeg godtatt det. Hadde ikke godtatt det i fjor, for luer glir lettere opp over ørene, og hals er lett å glemme å ta på i barnehagen. Men i år har hun mer kontroll selv. Anonymkode: 72cb5...2ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå