Gå til innhold

Usikker på om forholdet mitt kan fungere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og typen har vært sammen i 6 måneder. Helt siden september har han hatt lite tid til meg, fordi han nå er masterstudent og jobber utrolig hardt. Han er ekstremt ambisiøs og har store drømmer, og har sagt rett ut at han ikke har så mye tid, men at det er meg han prioriterer når han først kan møte noen. 

Og når vi først møtes, så er fokuset hans 100% på meg. Han gir meg masse kjærlighet, forteller meg hvor vakker og søt jeg er, og hvor mye jeg betyr for ham. Jeg vet at han genuint bryr seg om meg, men synes likevel det er utrolig vanskelig at vi kun møtes én gang i uken eller én gang annenhver uke. Det er ikke alltid sånn, men spesielt nå under eksamensperioden så har han veldig lite tid.

Jeg på den andre siden har ingenting å gjøre, og masse fritid. Har fri annenhver uke, og ingen hobbyer som jeg holder på med i fritiden. Det blir altså veldig mye tid hvor jeg savner ham og vil være med ham.

Spørsmålet mitt er da: kan dette forholdet faktisk fungere i lengden? Har dere isåfall noen tips eller råd til hvordan det kan fungere? 

Anonymkode: 7d940...c5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få deg en hobby? 

Anonymkode: 7d631...464

• Liker 10
Skrevet

Han er vel ikke masterstudent i evig tid? Han vil jo selvfølgelig prioritere skolen dersom han er veldig ambisiøs. Du må nesten selv kjenne på om dette er noe du kan leve med mens han studerer. 

Anonymkode: 52c3d...fb3

• Liker 6
Skrevet

Dette er jo mest sannsynlig en midlertidig periode med tanke på at det er mye nå før eksamen. Etter jul kanskje han vil ha mer tid til å treffes. Og så kommer det til å svinge litt opp og ned. Spør du meg så høres han ut som en flott fyr. 

Du burde for din egen skyld tenke på hva som gjør deg lykkelig (som ikke har noe med han å gjøre). 
Kan du ikke prøve deg på noe som kan bli en hobby? Jeg vet ikke med deg, men jeg er veldig kreativ som person og har masse hobbyer: musikk, sang, låtskriving, male, tegne, sy! Meld deg på dansing, treningssenter, klatring, matlagningskurs eller noe? Planlegg en reise? Begynn å bake? Lage mat? Det finnes uendelig mye å gjøre. 
Eller finn en serie som du koser deg med skikkelig selv og ha litt spa-dag med deg selv iblant med ansiktsmaske og farging av bryn osv.
Og planlegg ting med venner, finn på mye gøy med andre. 

Om du gjør det slutt så vil du jo i hvert fall trenge å ta tak i dette uansett tenker jeg? 

Om du bare blir sittende å vente på han blir det en ganske negativ ting for begge dere. 

Anonymkode: 47055...bab

• Liker 7
Skrevet

Få deg en hobby og/eller ekstrajobb.

Kjæresten min jobber mye, han jobber turnus, har nylig kjøpt dyr leilighet og har bare tid ca 1 gang i uka, så jeg har begynt i et ambisiøst kor, trener mye, tar deltidsstudier og jobber en god del i helgene selv i tillegg til ukesjobb. Det er bra for min mestringsfølelse og jeg tjener mer penger. Jeg koser meg i eget selskap med god mat og hjemmespa. Akkurat nå er jeg på vei til noen folk med ei varm kake i veska. Etterpå skal jeg hjem og rydde huset og studere, og glede meg til han kommer på besøk i morgen.

Anonymkode: 56d02...383

• Liker 5
Skrevet

Han vil ikke ha kjæreste. Han vil ha såkalt Søndag kjæreste, en han kan pule og leke kjæreste med når det passer seg. Ikke kast bort de beste årene av livet ditt på det 

Anonymkode: cbb95...7e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han vil ikke ha kjæreste. Han vil ha såkalt Søndag kjæreste, en han kan pule og leke kjæreste med når det passer seg. Ikke kast bort de beste årene av livet ditt på det 

Anonymkode: cbb95...7e9

Tøys.

Her er det åpenbart hun som må få seg et liv.

Hun kaster bort mye mer tid på å drive dank og være sammen med menn som også driver dank.

Anonymkode: 02b8a...6f1

• Liker 7
Skrevet

Tar han seg ikke lesefri heller i noen helger? Siden september?

Skrevet

Jeg tror det skaper mye frustrasjon når man har så ulikt behov når det kommer til å se hverandre. Så enten må du godta det, eller så må du finne deg noen som har samme behov som deg selv.

Anonymkode: eef00...bbc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tøys.

Her er det åpenbart hun som må få seg et liv.

Hun kaster bort mye mer tid på å drive dank og være sammen med menn som også driver dank.

Anonymkode: 02b8a...6f1

Dette 👆👆 føler dette ofte er et «jenteproblem» . At de blir gående å vente / tvinne / savne typen som er ambisiøs og fremtidsrettet . Fyll opp de ledige ukene med ulike aktiviteter , hobby , trening etc . Det er ikke hans ansvar å aktivisere / være tilgjengelig for deg ( fordi du kjeder deg) . Tenker at det er minst like stor sjans for at han går lei av deg , som du av han . Du må forsøke å snu bordet ( bli mer opptatt selv ) . Evnt høres ikke dette forholdet givende ut for noen av dere . 

• Liker 4
Skrevet

Nja, det får være opp til deg, tenker jeg. Du må finne ut hva som er viktig for deg; han i livet ditt èn gang hver 14. dag og kanskje mer etter hvert, eller en kjæreste som alltid er tilgjengelig. En hobby vil holde deg opptatt men vil ikke gi deg kjærlighet når du trenger det, en arm rundt deg når du har det som verst eller noen å le med når du ønsker å dele gleden din. Er han der for de stundene?

• Liker 1
Skrevet

Møttes dere ofte før studie hans startet?
Om dere bor nærme hverandre, så er det sjeldent å ses ned til annen hver uke. Ambisiøs jo, men det er forhåpentlig du også. Han må jo spise, trene - kan dere ikke gjøre det sammen? Det rare er at han ikke vil prioritere å se deg oftere.

Anonymkode: d233b...fc7

Skrevet

Jeg greide fint å ta en mastergrad med et liv ved siden av, og jeg vet jeg ikke er den eneste fordi jeg kjenner en hel del som har tatt prestisjeutdannelser selv om de har hatt kjæreste eller samboer, så jeg hadde nok forventet at det var mulig å sette av et par kvelder i uka altså. Det er én ting at man gjerne er veldig opptatt siste mnd før innlevering av masteroppgaven, men det er noe ganske annet å studere nærmest hver eneste våkne time i flere år. 

Anonymkode: c1abb...f08

Skrevet

Han vil jo ikke være student for alltid, men samtidig bortprioriterer han deg jo. En grad kan ha ta når som helst, det finnes kun en versjon av deg.

Anonymkode: 1e82b...7f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2021 den 18.15):

Jeg og typen har vært sammen i 6 måneder. Helt siden september har han hatt lite tid til meg, fordi han nå er masterstudent og jobber utrolig hardt. Han er ekstremt ambisiøs og har store drømmer, og har sagt rett ut at han ikke har så mye tid, men at det er meg han prioriterer når han først kan møte noen. 

Og når vi først møtes, så er fokuset hans 100% på meg. Han gir meg masse kjærlighet, forteller meg hvor vakker og søt jeg er, og hvor mye jeg betyr for ham. Jeg vet at han genuint bryr seg om meg, men synes likevel det er utrolig vanskelig at vi kun møtes én gang i uken eller én gang annenhver uke. Det er ikke alltid sånn, men spesielt nå under eksamensperioden så har han veldig lite tid.

Jeg på den andre siden har ingenting å gjøre, og masse fritid. Har fri annenhver uke, og ingen hobbyer som jeg holder på med i fritiden. Det blir altså veldig mye tid hvor jeg savner ham og vil være med ham.

Spørsmålet mitt er da: kan dette forholdet faktisk fungere i lengden? Har dere isåfall noen tips eller råd til hvordan det kan fungere? 

Midt i en masterperiode har man minimalt med tid til andre ting. Så enten må du smøre deg med tålmodighet eller så må du gå videre.... 

Anonymkode: fa3f1...8ed

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 1.12.2021 den 18.15):

Han studerer vel ikke master for alltid? 😊 

Venninner av meg uten hobbyer får ofte barn tidligere og barna blir en slags hobby. Er han ambisiøs kommer han nok allltid til å være det, men du blir også travlere med jobb og barn så det går nok fint. 

Han sier han bruker sin ledige tid på deg, det er fint. Hva med at du får deg flere venner og hobbyer? 😊

Endret av Emma_123
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han vil jo ikke være student for alltid, men samtidig bortprioriterer han deg jo. En grad kan ha ta når som helst, det finnes kun en versjon av deg.

Anonymkode: 1e82b...7f6

For å være ærlig syns jeg å møtes 1 gang i uka når en er masterstudent og ikke bor i lag er bra. Jeg klarte max 1 gang i uken selv da jeg var det. Jobbet kveld og antar han også jobber. 

Og masteren er bare for en periode. 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Typen min er akkurat som deg. Vi møtes kun en gang i uka også og alt du har nevnt. Jeg har ingen problem med forholdet vårt, siden jeg har fulltidsjobb ;) Problemet med ditt forhold, er at du har for mye fritid. Så fyll ut fritiden din med mer jobb og hobbyer. 

Anonymkode: 0ef95...3bb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Typen min er akkurat som deg. Vi møtes kun en gang i uka også og alt du har nevnt. Jeg har ingen problem med forholdet vårt, siden jeg har fulltidsjobb ;) Problemet med ditt forhold, er at du har for mye fritid. Så fyll ut fritiden din med mer jobb og hobbyer. 

som din* skulle det stå

Skrevet

Dere passer gjerne ikke helt sammen, da.

Noen trenger bare ikke treffe kjæresten så ofte, jeg er litt sånn. Det holder med en gang i uka, jeg har mye annet jeg må gjøre, jobber mye, trenger, har mange venner og ikke minst så trenger jeg alenetid. Jeg har også hatt kjærester som har vært like. Men dere er ikke det, da blir det problematisk. Den eneste måten dette kan fungere på, er at du finner på mer å gjøre sånn at du ikke sitter og bare savner han. 

For øvrig så hadde jeg mye mer fritid da jeg tok master enn da jeg fikk jobb! Du skriver han er ekstremt ambisiøs og har store drømmer, da tror jeg ikke dette er bare en liten periode som noen her sier, ambisiøse mennesker pleier også ofte å jobbe mye, og arbeidslivet er gjerne enda mer hektisk og krevende enn studier. 

Anonymkode: 4078e...7d9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...