Gjest meya84 Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 Noen syns trøndere er fryktelig morsomme, å ler seg halvt ihjel bare noen åper munnen Selv syns jeg dialekta til arne brimi er veldig morsom hva syns dere? Å hvilken dialekt går dere på nervene? (selv orker jeg ikke høre på en fra stavanger mer enn et min)
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #2 Skrevet 11. oktober 2005 Mo I Rana-dialekten er morsom (den dialekten Idol-Sandra, f.eks., prater). Den mest irriterende dialekten - eller mest irriterende trekk med dialekt, må jeg vel si - er de strupe-r'ene i kombinasjon med en eller annen østlandsdialekt som f.eks. Sossen Krogh bruker. Noen som vet hvor det er de strupe-r'ene kommer fra, forresten? Bærumenserne hevder hardnakket at det ikke er de som er ansvarlige for dem, men jeg har mine mistanker..
Arkana Skrevet 11. oktober 2005 #3 Skrevet 11. oktober 2005 Jeg synes Stavanger-dialekten både er morsom og sjarmerende på en gang. Samboeren min er fra Stavanger, og jeg blir aldri lei av å høre på den. Synes folk fra Lyngdal snakker litt irriterende. Og Oslo-dialektene mangler fullstendig sjarm.
Trampe Skrevet 11. oktober 2005 #4 Skrevet 11. oktober 2005 Mo I Rana-dialekten er morsom (den dialekten Idol-Sandra, f.eks., prater). *kremt* Den dialekten er Mosjøen-dialekten, ikke Mo I Rana-dialekten. Ganske stor forskjell der jah Jeg synes også Arne Brimi snakker morsomt. Sjarlottlauk jah Irriterende dialekter? Oslo-dialektene er ikke særlig fine synes jeg. Men jeg er fascinert av Arendal-dialektene...har ei i klassen min som er derfra. Herlig å høre på!
Gjest Kålungen Skrevet 11. oktober 2005 #5 Skrevet 11. oktober 2005 Uff, Arne Brimi dialekta er helt forferdelig syns jeg. Jeg syns trønder, stavanger, bergen og sørlandsdialekter er fine jeg.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #6 Skrevet 11. oktober 2005 Oppdaling er visst veeeldig artig..har jeg fått høre..
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #7 Skrevet 11. oktober 2005 Og høyrøstede sunnmøringer,fra Ålesund,er helt pyton
Gjest Dum Perignon Skrevet 11. oktober 2005 #8 Skrevet 11. oktober 2005 Bare jeg slipper å høre r'ene til Per Mathias Høgmo er jeg stort sett rimelig fornøyd.
Gjest Violetta Skrevet 11. oktober 2005 #9 Skrevet 11. oktober 2005 Morsom dialekt? Vet ikke hel. Irriterende dialekt? Har ikke alle dialekter en avart som er litt "finere" enn andre? I hvert fall har både Oslo, Stavanger og Bergen det. Og det er utrolig irriterende å høre på. Spesielt om det ikke er sånn man alltid har snakket, men at det er tillært.
Ciara Skrevet 11. oktober 2005 #10 Skrevet 11. oktober 2005 Liker best nordnorsk slik det snakkes i den nordligste delen av Nordland (altså ikke Idol-Sandra-dialekt - er forøvrig helt enig i at de snakker finere i Mo i Rana, Tone! ). Har familie der.
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #11 Skrevet 11. oktober 2005 Syns indre telemark-dialekt er stilig jeg! Er også svak for bergensdialekt og norlendinger. Stavangerdialekten er den som jeg liker minst.
Gjest Catwoman Skrevet 11. oktober 2005 #12 Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Toten dialekt kan være ganske morsom. Stavanger dialekta er en av de peneste vi har i Norge, og endel Bergensk kan være fint. Liker også pen Oslo dialekt jeg da. Østfold dialekta er ikke pen, og Grenlandsdialekta (som jo har endel til felles med Østfold dialekta) syns jeg var grusom da jeg flyttet hit (har hørt at den visstnok skal være kåret til Norges styggeste dialekt ) men jeg har jeg blitt så vant til den at nå er igrunn OK. Endret 11. oktober 2005 av Catwoman
Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2005 #13 Skrevet 11. oktober 2005 Synes Trøderdialekten er morsom. Bergens- og Stavangerdialekten kan være helt pyton synes jeg. Men det kommer an på personen. Noen har en utrolig irriterende lyd over seg, mens andre igjen har det ikke. Hvet ikke hvorfor :klø: Sansynligvis noen lokale dialekter som jeg ikke oppfatter på annen måte en slitsom/ikke slitsom.
Gjest Gulltopp Skrevet 11. oktober 2005 #14 Skrevet 11. oktober 2005 Grenlandsdialekta (som jo har endel til felles med Østfold dialekta) syns jeg var grusom da jeg flyttet hit (har hørt at den visstnok skal være kåret til Norges styggeste dialekt ) men jeg har jeg blitt så vant til den at nå er igrunn OK. Det skulle ikke forundre meg om den virkelig hadde vunnet en slik kåring, for den er til å få gnagsår i ørene av...
Gjest meya84 Skrevet 11. oktober 2005 #15 Skrevet 11. oktober 2005 Gjest som skrev oppdaling er kult: Vet du hva det sier når en oppdaling kaster en stein i granasjøen? Det sier Plaaa-aask!! Hehe..ble litt intern den der kanskje, men oppdal er nabo-kommunen min. Er du fra oppdal så tok du nok den
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #17 Skrevet 11. oktober 2005 Toten dialekt kan være ganske morsom. ← Je ær totning- å je talar dialækt Selv synes jeg Møre-dialekten er fin. Både nord- og sunnmøre. Morsom dialekt :klø: Valdres kanskje og Østfold-dialekt!
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #18 Skrevet 12. oktober 2005 For å ikke irritere på meg familien må jeg vel si at Mosjøen/Vefsn dialekten er pen. Arne Brimis dialekt er sjarmerende. Irriterende dialekt..... Enkelte nyanser av trønder dialekten er forferdelig irriterende, spesielt om det tar en halv time å få ut ei setning. Ellers så synes jeg ikke Sunnmørsdialekt er spesielt pen.
Gjest Dilla Skrevet 12. oktober 2005 #19 Skrevet 12. oktober 2005 Synes Oslo-dialekten er den fineste. Den mest irriterende er brautende nord-norsk, alla Oluf........ Er heller ikke noe glad i de "bondske" dialektene som totning osv.
Nilma Skrevet 12. oktober 2005 #20 Skrevet 12. oktober 2005 Liker best nordnorsk slik det snakkes i den nordligste delen av Nordland← Takk, takk! Og til alle dere som snakker om "Arne Brimi-dialekten", den heter altså gudbrandsdøl. Akkurat den varianten han snakker er ikke så fin, men i andre deler av Gudbrandsdalen har de en nydelig dialekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå