Gå til innhold

Viser mange menn generelt forelskelse på en mindre tydelig måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg er forelsket i hverandre. Eller, det er det jeg liker å innbille meg i alle fall.

Jeg er veldig emosjonell og følsom, og liker å vise hvor forelsket jeg er gjennom å fortelle han hvor fin jeg synes han er, hvor mye jeg savner han, kysser han mye, er alltid tilgjengelig for sex når han ønsker det, vil kose med han, gå tur hånd i hånd, har fine samtaler på telefonen, lager mat sammen og har (etter mitt syn) romantiske middager sammen.

Men, merker at kjæresten er litt mer tilbakelent når det gjelder følelser. Kan hende det har med alderen å gjøre? Han er 60, jeg er 40.

Han sier han er forelska i meg, og han var faktisk den som brukte de ordene først (to år siden), og jeg merker jo at han liker meg. Han sier også at han elsker meg, og at jeg ikke trenger å føle meg usikker.

Vi kan f.eks. gå en tur sammen, og mange ganger i løpet av turen, selv om det er en kort tur, tar jeg initiativ til å kysse han flere ganger, vil se på han, føler at jeg bare svever av lykke nesten. Likevel, sjelden at han tar initiativ til sånne spontane kyss i hverdagen. Det er vel 90% på mitt initiativ.

Han er en veldig kjekk mann, og han har hatt flere kjærester før meg som også har vært forelska. Han er bare en sånn mann som mange kvinner faller for, er mitt inntrykk. Derfor tenker jeg at han kanskje er blitt blasert? At han er så vant til kvinner som er gale etter han, og så bare tar han det med ro og venter til det verste går litt over, kommer ned på hans nivå?

Vi har massevis av magiske, romantiske øyeblikk sammen, så klager ikke, men lurer på dette med å vise følelser i form av kjærtegn i hverdagen, ta initiativ til det, og snakke om følelser - som jeg elsker å gjøre, men merker at han ikke er like ivrig.

Kan det i verste fall hende at han ikke er forelska i meg, at han bare sier det for å gjøre meg glad? Eller klarer menn rett og slett å være mer avslappet og ikke så "på" selv om de er forelsket? Spesielt menn som er en del eldre enn partneren sin? At den "unge" parten er mer ivrig? Eller er det uavhengig av alder?

Anonymkode: ef478...85e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt inntrykk av det jeg leser på KG, som nok ikke er representativt for befolkningen ellers, er at det er utrolig mange klengete og masete kvinner. Det virker som de forventer kyss, klapp og klem, uendelige antall meldinger i ymse kanaler pluss flerfoldige telefonsamtaler i tillegg og stadige bekreftelser på sin verdi. De fleste virker nok yngre enn deg, men ja, med fare for å generalisere tror jeg menn jevn over er mer tilbakelent når det gjelder slike uttrykk. Det betyr ikke at de ikke har følelser, men mange forelskede kvinner ville kanskje vært tjent med å roe litt ned? 

Anonymkode: 78650...94e

• Liker 6
Skrevet

Absolutt ikke.

Men nå er jeg ikke en sånn klengete dame som brukeren over skriver om.

Men jeg tror for din del at det handler om at han er så pass mye eldre enn deg, at han føler det ikke passer seg at han er den som klenger. Pluss at han er gammel nok til å vite at det å klenge ikke er noe damer egentlig liker (selv om de av og til tror de gjør det).

Anonymkode: 3a981...2ab

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke det egentlig. Det går på personlighet. 

Kjæresten min er veldig kosete, og jeg tror heller ikke det bare handler om forelskelse, han genuint liker kos og jeg har aldri opplevde en mann så glad i å kysse. Selv om flere menn har vært forelska i meg. Vi er nok heldige som begge setter kroppskontakt så høyt. Vi er forøvrig ikke unge noen av oss.

Anonymkode: bb2c0...39c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke.

Men nå er jeg ikke en sånn klengete dame som brukeren over skriver om.

Men jeg tror for din del at det handler om at han er så pass mye eldre enn deg, at han føler det ikke passer seg at han er den som klenger. Pluss at han er gammel nok til å vite at det å klenge ikke er noe damer egentlig liker (selv om de av og til tror de gjør det).

Han sa tidlig i forholdet, at han ikke ville virke for ivrig i starten da vi ble kjent. Han ville ikke være en "gammel gris" mot yngre kvinner som han sa. For han er virkelig ikke en som går etter kvinner mye yngre enn seg selv, jeg er den første kjæresten hans som har vært mer enn fem år yngre enn han.

Men dette var noe han bekymret seg over tidlig i forholdet, vi går snart inn i vårt tredje år som par, så håper ikke at alderen gjør at han tenker han ikke kan kysse meg spontant i hverdagen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men dette var noe han bekymret seg over tidlig i forholdet, vi går snart inn i vårt tredje år som par, så håper ikke at alderen gjør at han tenker han ikke kan kysse meg spontant i hverdagen

Kanskje en rar ting å spørre eksene om, men jeg tipper at han aldri har vært av det kosete slaget. 

Anonymkode: 5dcaf...61b

Skrevet

Tror ikke disse tingene nødvendigvis henger sammen, hvis han viser med handling at han elsker deg - noe det virker som du gjør. Jeg er en ung kvinne, forresten, og min eks var slik du var. Ekstremt glad i kos, intime øyeblikk, romantikk, kos og liknende. Han viste kjærlighet gjennom det. Jeg er mer tilbaketrukken, og viser det heller med handlinger, opplevelser. Hvis jeg gikk tur med han, var det bare for meg veldig slitsomt hvis han hele tiden ville holde meg i henda, kysse meg og slikt. Har sånn sett aldri vært klengete og kosete, det blir litt for mye for meg. Er til tider glad i å ha min intimsone. 

Med det sagt så tror jeg det er veldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Slike ting er veldig forskjellig fra person til person, ikke fra kjønn til kjønn. Det er mitt inntrykk, hvertfall. 

Anonymkode: ae34a...4c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke disse tingene nødvendigvis henger sammen, hvis han viser med handling at han elsker deg - noe det virker som du gjør. Jeg er en ung kvinne, forresten, og min eks var slik du var. Ekstremt glad i kos, intime øyeblikk, romantikk, kos og liknende. Han viste kjærlighet gjennom det. Jeg er mer tilbaketrukken, og viser det heller med handlinger, opplevelser. Hvis jeg gikk tur med han, var det bare for meg veldig slitsomt hvis han hele tiden ville holde meg i henda, kysse meg og slikt. Har sånn sett aldri vært klengete og kosete, det blir litt for mye for meg. Er til tider glad i å ha min intimsone. 

Med det sagt så tror jeg det er veldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Slike ting er veldig forskjellig fra person til person, ikke fra kjønn til kjønn. Det er mitt inntrykk, hvertfall. 

skulle selvfølgelig stå "han" her ...

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje en rar ting å spørre eksene om, men jeg tipper at han aldri har vært av det kosete slaget. 

Anonymkode: 5dcaf...61b

Altså, vi koser masse. Men det er som regel f.eks. i senga, eller i sofaen, i dusjen, sånne situasjoner hvor det er "normalt" å ha me kroppskontakt. Det er uansett som regel jeg som tar initiativ til kos, kyss og holde hender. Nei, vil ikke snakke med eksene. 🥴

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slitsomt hvis man hele tiden skal kysse mens man går tur ja, jeg er heldigvis ikke så ekstrem. Måten du beskriver deg selv, minner meg om meg selv da jeg datet og var sammen med menn jeg ikke likte så godt. Da ville jeg ha så lite fysisk kontakt som mulig, generelt er jeg en person om ikke liker kos og fysisk kontakt.

Ble veldig overrasket over meg selv da jeg møtte kjæresten min, fordi han har fått meg til å bli en koseperson - pga. den intense forelskelsen. Klarer ikke få nok, men prøver å begrense meg iblant så han får puste. Han sier han synes det er søtt, men likevel så savner jeg litt mer initativ til kos fra han iblant.

Vokste opp i en familie hvor fysisk kontakt stort sett begrenset seg til en enkel klem på bursdager og til jul, spesielle anledninger, så jeg er/var virkelig ikke en person som har kost masse i livet. Kanskje kjæresten dekker et lenge undertrykket behov, aner ikke. Elsker i alle fall å kose og ta på han.

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Tror ikke det egentlig. Det går på personlighet. 

Kjæresten min er veldig kosete, og jeg tror heller ikke det bare handler om forelskelse, han genuint liker kos og jeg har aldri opplevde en mann så glad i å kysse. Selv om flere menn har vært forelska i meg. Vi er nok heldige som begge setter kroppskontakt så høyt. Vi er forøvrig ikke unge noen av oss.

Anonymkode: bb2c0...39c

Helt enig. 

Det går mer på personlighet enn på kjønn. 

Anonymkode: 1c4b8...1de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Han sa tidlig i forholdet, at han ikke ville virke for ivrig i starten da vi ble kjent. Han ville ikke være en "gammel gris" mot yngre kvinner som han sa. For han er virkelig ikke en som går etter kvinner mye yngre enn seg selv, jeg er den første kjæresten hans som har vært mer enn fem år yngre enn han.

Men dette var noe han bekymret seg over tidlig i forholdet, vi går snart inn i vårt tredje år som par, så håper ikke at alderen gjør at han tenker han ikke kan kysse meg spontant i hverdagen.

Ja, jeg tror det er dette, og at det har satt seg som en vane.

(Du skal ikke spørre eksene, nei. Herrejesus så gale folk er her inne 😳)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det i verste fall hende at han ikke er forelska i meg, at han bare sier det for å gjøre meg glad?

Ja fullt mulig. Min erfaring er at menn som virkelig er forelska viser det like mye som typisk kvinner som er forelska, men at mange menn later som de er forelska for å få sex og omsorg uten å være forelska eller like følelsesmessig investert. Siden du er 20 år yngre enn han ser han deg nok mer som et catch og en pokal enn noen han virkelig har valgt ut av ekte kjærlighet 

Anonymkode: 60c32...82e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja fullt mulig. Min erfaring er at menn som virkelig er forelska viser det like mye som typisk kvinner som er forelska, men at mange menn later som de er forelska for å få sex og omsorg uten å være forelska eller like følelsesmessig investert. Siden du er 20 år yngre enn han ser han deg nok mer som et catch og en pokal enn noen han virkelig har valgt ut av ekte kjærlighet 

Pfffffft.

For noe tull.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette synes jeg er stygt og fordomsfullt sagt. For alt du vet kan jeg være stygg som et uår, og slett ingen catch.

Uansett, ekte kjærlighet har ingen aldersgrense.

• Liker 4
Skrevet

Så dere kysser ect i "vanlige situasjoner", han bare vil ikke kysse masse på tur og sånn? 

Her er nok han den normale, og du, ærlig talt, rimelig klengete 😛

• Liker 2
Skrevet

Menn er konkrete. Kvinner er abstrakte, diffuse og subtile. Problemet er at kvinner tror menn tenker og gjør som de selv. Så når en mann ikke agererer på samme vis eller viser følelser på samme måte så tror dere at det er noe galt med han. 

Om en mann sier han er glad i deg så er han glad i deg, og er han sammen med deg så vil han være sammen med deg. Er jo daglig tråder her med kvinner som lurer på xyz betyr og om mannen dems liker dem. Helt bortkasta tenking.

Anonymkode: 94ca1...3a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dette synes jeg er stygt og fordomsfullt sagt. For alt du vet kan jeg være stygg som et uår, og slett ingen catch.

Uansett, ekte kjærlighet har ingen aldersgrense.

Hvorfor spør du om innspill her når du ikke vil høre annet enn at han naturligvis må være like forelsket som deg? Det må han nemlig ikke og sjansen er stor for at han ikke er det, menn lyver for å få sex og omsorg sånn er det bare 

• Liker 3
Skrevet

Har opplevd at de har vist forelskelse på samme måte som meg. ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Leste engang for maaange år siden at menn klenger litt mer på kvinnene i starten av forholdet, og så dabber det av (spesielt når dem er blitt samboere eller blitt gift). Mens kvinner igjen kan klenge litt mer etter dem er blitt gift.

Jeg er fortsatt gift med samme mann som jeg har vært sammen med i over tjue år. Han kan fortsatt klenge litt på meg ute blant folk. Sånn typisk visst jeg står foran han opp ei rulletrapp og han står bak meg, så kan skjult klapse meg på rumpa. Jeg setter veldig pris på at han kan vise sin kjærlighet ovenfor meg fortsatt ute blant folk 🥰, men vi kysser ikke offentlig. Det blir litt for kleint. Vi kan gå turer i sammen og småflørte med hverandre på turene og kafebesøkene fortsatt

Han er den type mann som fortsatt kan overraske meg med blomster. Og nå i desember fikk jeg en veldig dyr julekalender. Han er kanskje litt flinkere enn meg og vise kjærlighet 

Anonymkode: d3352...d65

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...