Lizza88 Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Nå har jeg bodd i ei leilighet i 3 år. Fikk aldri kontrakt der, huseier lovde meg kontrakt om jeg flyttet i en annen leilighet i samme bygget. Leiligheten er dobbelt så mindre og jeg betaler like mye 8500 plus strøm. Har jeg noen rettighetet? Visst jeg sier att husleia ikke blir betalt innen kontrakta er på bordet, har han lov da å kaste meg ut på gata på dagen?
Hareena Skrevet 4. desember 2021 #2 Skrevet 4. desember 2021 (endret) Du må ikke finne på å holde tilbake husleie. I slike situasjoner anbefaler jeg ubemidlede kvinner å ta kontakt med JURK, juridisk rådgivning for kvinner. Tilbudet er gratis. Der vil du få råd om hva du kan gjøre i denne situasjonen og hva de eventuelt kan hjelpe deg med. https://foreninger.uio.no/jurk/ Hvis du krever kontrakt, har du rett på det, ellers er det brudd på husleielovens §1-4. (Når/hvis du henvender deg, husk at det ikke heter «dobbelt så mindre», men halvparten så stor.) Endret 4. desember 2021 av Hareena 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #3 Skrevet 31. desember 2021 Dobbelt så mindre...😅😂. Halvparten så stor er vel kanskje mer riktig å si. Anonymkode: ce5f6...9fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå