AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #21 Skrevet 2. desember 2021 3 hours ago, MarteMari said: Jeg kunne aldri hatt en jobb med kollegaer som jeg likte så lite at jeg ikke orket å delta i sosiale sammenkomster utenfor arbeidstid, det høres nitrist ut. Det er ikke nødvendigvis det at man ikke liker kollegene sine, men at man også har et liv utenfor jobben med folk man ønsker å treffe og ting man trenger å få gjort. Anonymkode: a1524...12c 3
Daria Skrevet 2. desember 2021 #22 Skrevet 2. desember 2021 Brunello skrev (3 timer siden): Greit nok at man ikke kan tvinges til å delta på noe av det. Men det er viktige arrangementer alt sammen i sosiale sammenheng. Uten sosiale treffpunkter som dette går man glipp av mye. Det jeg hadde gått glipp av om jeg hadde droppet julebordet den ene gangen jeg ga det en sjanse, var først og fremst å se en kollega jeg fram til da hadde respekt for, stå med litt for mye innabords allerede under middagen og fortelle voldtekstvitser som damenes tale. Jeg skulle gjerne ha gått glipp av både det og en del annen oppførsel jeg har sett fra kollegaer i såkalt festlig lag... Jeg jobber heldigvis et sted hvor jeg slipper å forklare og forsvare hvorfor jeg ikke skal på julebord, men hadde jeg trengt en unnskyldning i år ville jeg bare sagt korona... 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #23 Skrevet 2. desember 2021 du trenger ikke oppgi noen grunn. Bare feks: "Jeg har dessverre ikke anleding til å komme" Anonymkode: 90f65...a10
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #24 Skrevet 2. desember 2021 Jeg har funnet på at både svoger og svigermor har bursdag i desember, så "dessverre" krasjer det alltid med en av disse feiringene 😄 Anonymkode: defdc...748 1
Vera Skrevet 2. desember 2021 #25 Skrevet 2. desember 2021 Så lenge arrangementet ikke er obligatorisk - dvs lønnet, eller man får avspasering, står man selvsagt fritt til å ikke delta. Sjefen (eller noen andre) har heller ingenting med hvorfor man ikke ønsker å delta. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #26 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12/1/2021 den 16.56): Da var tiden inne igjen. Julebordsesong. Sjef sendte mail igår med dato, og jeg vil ikke være med. Rett og slett fordi jeg ser mine kollegaer 5/7 dager i uka og gidder ikke å bruke fritiden min på dem i tillegg.. en fredag ettermiddag er jeg sliten etter jobb og vil hjem, ikke være ytterligere med kollegaer. Jeg drikker ikke, jeg er introvert, og har ingenting til felles med mine kollegaer. I tillegg er de fleste 20 år eldre enn meg. Sa til min nærmeste leder at jeg desverre ikke kunne komme, og hun ble sur og sa at de forventer at jeg kommer. Altså hva er det med folk? Kan ikke voksne mennesker bestemme hva de selv skal bruke tiden på uten at andre furter? Hvorfor må gi en forklaring, annet enn at jeg ikke kommer? Anonymkode: 05ff6...d0f Vi går ikke. Det er så mye utroskap, fyllatull, dritings og alt over styr. Mange drittunger og gamle griser. Nei takk! Folk får si hva de vil men vi står på vårt. Flere ganger etterpå at folk sier at vi kan være glad vi ikke gikk. Anonymkode: ea5cb...068
Lønnesirup01 Skrevet 2. desember 2021 #27 Skrevet 2. desember 2021 Nå har jo du og mange andre fått en gavepakke, og julebordet blir sannsynligvis avlyst. Så kan dere snakke positivt om nedstenging, og vi kan late som vi har en faktabasert koronadebatt. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #28 Skrevet 2. desember 2021 Da sier du bare at du skal på venninnejulebord denne dagen, det er avtalt for lenge siden og du er en av de som har planlagt julebordet og satt datoen. Så da kan du dessverre ikke. Jeg har full forståelse for at noen ikke har et behov for å tilbringe enda mer tid med kollegaer de ser 5 dager i uken, i en hektisk hverdag. Her har jeg konstant dårlig samvittighet pga. alle vennene jeg burde hatt tid til å treffe, venner av barna jeg burde hatt tid til å ha med hjem fra barnehagen osv. Og da kommer faktisk kollegaene, som jeg alt ser hver bidige ukedag, sist i rekken. Anonymkode: 72a28...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #29 Skrevet 2. desember 2021 Dere er jo så høflige. Kjenner at jeg gir mer og mer faen med årene. Jobben hadde landsdekkende fest nettopp, flere tusen inviterte og ingenting kunne fristet mindre enn å reise til Bergen en hel helg for å drikke med masse folk jeg ikke kjenner. Joda, kjenner de jeg jobber med, men jeg er en sånn særing som ikke liker smaken av alkohol og alltid ender opp med å enten sovne eller miste taleevnen. For om jeg drikker, er det ikke for kosen, det er for å bli full nok til å tørre å snakke med folk jeg ikke kjenner. Det er en hårfin balanse mellom småfull og morsom og "er blind og klarer ikke å gå" for meg. 🤣 Da er valget enkelt, for det er ikke det inntrykket jeg vil gi sjefen til sjefen til sjefen. Som forøvring spurte i etterkant hvorfor jeg ikke var på festen. "Fordi jeg er sosialt tilbakestående" var svaret. Gidder ikke gjøre ting for å please folk jeg ikke har noen vennskapelig relasjon til lenger. Heldigvis vet folk dette om meg og har godtatt at jeg er sær. Sånn er det bare. Det er mitt liv. Anonymkode: 3c773...894 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå