Gå til innhold

Vil ikke på julebord med jobben!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var tiden inne igjen. Julebordsesong. Sjef sendte mail igår med dato, og jeg vil ikke være med. Rett og slett fordi jeg ser mine kollegaer 5/7 dager i uka og gidder ikke å bruke fritiden min på dem i tillegg.. en fredag ettermiddag er jeg sliten etter jobb og vil hjem, ikke være ytterligere med kollegaer.

Jeg drikker ikke, jeg er introvert, og har ingenting til felles med mine kollegaer. I tillegg er de fleste 20 år eldre enn meg.  Sa til min nærmeste leder at jeg desverre ikke kunne komme, og hun ble sur og sa at de forventer at jeg kommer. Altså hva er det med folk? Kan ikke voksne mennesker bestemme hva de selv skal bruke tiden på uten at andre furter? Hvorfor må gi en forklaring, annet enn at jeg ikke kommer?

Anonymkode: 05ff6...d0f

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg søker opp hvilken konsert etc som går den datoen og sier at jeg har billetter og derfor ikke kan komme

Anonymkode: 8a9cc...010

• Liker 14
Skrevet

Stå på ditt. Bli hjemme. Ikke utdyp. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg søker opp hvilken konsert etc som går den datoen og sier at jeg har billetter og derfor ikke kan komme

Anonymkode: 8a9cc...010

Haha lurt! Men egt synes jeg det er frekt av dem å spørre hborfor jeg ikke kommer osv. hvorfor må man finne på ting eller komme med unnskyldninger. Vil jeg ikke så vil jeg ikke, punktum. Men da blir det dårlig stemning også er jeg skurken

ts

• Liker 5
Skrevet

Godt voksne mennesker som ikke kan godta at andre har andre interesser og ønsker enn dem selv.. 🙄 Stå på ditt. Du burde ikke måtte komme med en unnskyldning, men om det er lettere for deg så støtter jeg forslaget over. Si du har billetter til noe, eller planer med familie som bor langt vekke.. Noe du ikke kan avlyse for julebord.

• Liker 6
Skrevet

D hadde jeg svart at det er greit, hvis du pålegger meg å komme så skal jeg stille jeg, men da kommer jeg til å skrive timer for det. Fritiden min kan du nemlig ikke bestemme over. 

Anonymkode: d6b66...03b

• Liker 12
Skrevet

Synes julebord i helger er en uting. Som du sier, man ser kollegaer 5 dager i uken allerede, helgen kan man bruke på annet. Og jeg er en av dem som synes julebord er hyggelig, men helst på en torsdag…

Anonymkode: fb860...23b

• Liker 3
Skrevet

Jeg later som jeg gleder meg og alt. Sen melder jeg meg syk... hater julebord 😂

Anonymkode: e1ad0...bc1

• Liker 4
Skrevet

De på jobben som ikke kunne/ville være med på julebordet, ble spurt om hvorfor fordi vi rett og slett bryr oss, og synes det er leit de ikke kunne være med.

Om svaret hadde vært "en annen avtale", så hadde det selvsagt vært helt greit, men poenget er at det er bare å vise interesse for kollegaen, og et ønske om å være sammen.

Anonymkode: 3ecec...92b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De på jobben som ikke kunne/ville være med på julebordet, ble spurt om hvorfor fordi vi rett og slett bryr oss, og synes det er leit de ikke kunne være med.

Om svaret hadde vært "en annen avtale", så hadde det selvsagt vært helt greit, men poenget er at det er bare å vise interesse for kollegaen, og et ønske om å være sammen.

Anonymkode: 3ecec...92b

Men når jeg sier at jeg ikke kommer så trenger man ikke å grave i hvorfor for det er helt irrelevant.. om jeg er opptatt eller ikke gidder

ts

• Liker 4
Skrevet

Mine kolleger vet etter hvert at jeg aldri drar på julebord. Bedre det enn å dikte opp en ny unnskyldning hvert år. Da risikerer man i verste fall at de vil flytte julebordet til en dag som passer for deg.

Anonymkode: 1ae1e...531

• Liker 2
Skrevet

Er så enig. Møter opp på julebord et og annet år, spiser god mat og skravler litt før jeg går hjem etter et par tre timer. Bare for å ikke virke altfor sær. Men jeg har som deg mer enn nok omgang med kolleger i løpet av en arbeidsuke. 

Anonymkode: 33290...8b4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Haha lurt! Men egt synes jeg det er frekt av dem å spørre hborfor jeg ikke kommer osv. hvorfor må man finne på ting eller komme med unnskyldninger. Vil jeg ikke så vil jeg ikke, punktum. Men da blir det dårlig stemning også er jeg skurken

ts

Så drit nå i hva de mener. Nei er nei. Jeg er 40 pg hal aldri hvert på et julebord nettopp fordi jeg vil bruke den dagen med min familie.

Anonymkode: e3d35...04f

• Liker 1
Skrevet

Om noen fortsetter å si at du "må" komme, ville jeg bare sagt at jeg har en avtale den dagen som ble bestemt for lenge siden. Avtalen kan dessverre ikke flyttes. 

Så får de bare spekulere i vei. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne aldri hatt en jobb med kollegaer som jeg likte så lite at jeg ikke orket å delta i sosiale sammenkomster utenfor arbeidstid, det høres nitrist ut.

• Liker 6
Skrevet

Det virker som julebord, firmafest, bryllup, 40-årsdager og lignende det verste som kan skje en del mennesker. 

Greit nok at man ikke kan tvinges til å delta på noe av det. Men det er viktige arrangementer alt sammen i sosiale sammenheng. Uten sosiale treffpunkter som dette går man glipp av mye.

Når det gjelder julebord, er det ikke oppmøteplikt så lenge det ikke er i arbeidstiden. Men dersom det er en liten bedrift, viser man ganske klart at man ikke er interessert om man ikke deltar.

• Liker 3
Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Det virker som julebord, firmafest, bryllup, 40-årsdager og lignende det verste som kan skje en del mennesker. 

Greit nok at man ikke kan tvinges til å delta på noe av det. Men det er viktige arrangementer alt sammen i sosiale sammenheng. Uten sosiale treffpunkter som dette går man glipp av mye.

Når det gjelder julebord, er det ikke oppmøteplikt så lenge det ikke er i arbeidstiden. Men dersom det er en liten bedrift, viser man ganske klart at man ikke er interessert om man ikke deltar.

Man går jo ikke glipp av noe om man ikke liker det. Jeg syntes det var gøy da jeg var yngre, nå er jeg fornøyd med de nære vennene mine, mann og treningskompiser.

Anonymkode: defdc...748

• Liker 2
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

ts

Du må nok øve deg på å tåle å stå i reaksjonen som kommer når du sier nei til ting og setter grenser. Sjefen skal selvfølgelig prøve å inkludere alle og må dermed forsøke å overtale deg litt. Det greier du fint.

Anonymkode: b6bd8...103

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Synes julebord i helger er en uting. Som du sier, man ser kollegaer 5 dager i uken allerede, helgen kan man bruke på annet. Og jeg er en av dem som synes julebord er hyggelig, men helst på en torsdag…

Anonymkode: fb860...23b

Jeg har heldigvis gode og gøyale kolleger, så om jeg er sosial med dem eller andre venner, er like kjekt. Er ikke lei dem 😊

Anonymkode: 6db50...a8e

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (3 timer siden):

Enig i dette! 

Anonymkode: 6db50...a8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...