Gå til innhold

fikk sms om å vaksinere meg av søster

gira97

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, gira97 said:

men min gamle mor skal passe disse smittebombene som går i skole og barnehage . 

Ungene har ikke muligheten til å vaksinere seg og redusere risiko. Handler om å bidra der man kan. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjenferdet skrev (1 time siden):

Sånn sett enig, men nå hindrer ikke vaksinen smitte da. Så hun kan fortsatt smitte og bli smittet, selv med vaksine. 

Det er fortsatt det viktigste for å hindre smitte. Særlig om vedkommende er nyvaksinert.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gira97 skrev (4 timer siden):

supert, for jeg gidder ikke selskaper  . Har rosacea. NÅ har jeg en god grunn for å slippe. 

Rosacea er jo levelig det.

Selv har jeg psoriasis og vitiligo og psoriasis artritt, tok vaksinen for det.
Hadde ingen uutholdelige problemer bortsett fra at armen var vondt første dagene. Tatt Astra og Pfizer og skal ta dose 3 nå i desember (helsevesen).

Endret av kvinne35+
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gira97 skrev (4 timer siden):

to av gjestene er ikke vaksinert, de er jo små barn og de er mye større smittebomber som går i barnehage ! 

Ja men nå har jo ikke de små der noe valg heller da så selv om de ikke får vaksinen så betyr jo ikke det at andre skal bidra til at de skal bli nærkontakter til mulige smittekilder.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (5 timer siden):

Det er ufint å blande seg inn i andres valg av medisinske behandlinger. 

Overhodet ikke dersom vedkommende har planer om å komme hjem for å feire jul med familien. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaila skrev (6 timer siden):

Det er ganske vanlig i familier at man maser om det om dagen ja. Kjenner en som ikke fikk komme hjem til jul i for fordi han ikke var vaksinert, men man velger jo selv selvfølgelig. 

Da valgte de andre for han/ henne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thaila skrev (6 timer siden):

Det er ganske vanlig i familier at man maser om det om dagen ja. Kjenner en som ikke fikk komme hjem til jul i for fordi han ikke var vaksinert, men man velger jo selv selvfølgelig. 

Hårreisende. I vår storfamilie er det ikke er tena. De samme som alltid blir bedt og noen er vaksinert og noen ikke. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (6 timer siden):

Det er ufint å blande seg inn i andres valg av medisinske behandlinger. 

Helt enig, om det gjelder egen helse, og kun egen helse. Hvis du og jeg derimot skal møtes for å ha sex, er det helt innafor at jeg spør om, og krever at du skal ha blitt behandlet for Klamydiaen. Og hvis jeg skal i juleselskap, er det helt innafor om det spørres om, og kreves at jeg er vaksinert. Begge deler innebærer en økt risiko for andre menneskers helse. Vaksinerte kan også smitte, sier du? Javisst, men dette er diskutert og forklart Gud vet hvor mange steder nå, så akkurat den kan vi droppe her. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkrevd skrev (4 minutter siden):

Helt enig, om det gjelder egen helse, og kun egen helse. Hvis du og jeg derimot skal møtes for å ha sex, er det helt innafor at jeg spør om, og krever at du skal ha blitt behandlet for Klamydiaen. Og hvis jeg skal i juleselskap, er det helt innafor om det spørres om, og kreves at jeg er vaksinert. Begge deler innebærer en økt risiko for andre menneskers helse. Vaksinerte kan også smitte, sier du? Javisst, men dette er diskutert og forklart Gud vet hvor mange steder nå, så akkurat den kan vi droppe her. 

Så da er det ikke så farlig å bli smittet av en vaksinert? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, gira97 said:

om jeg skulle bli syk av vaksinen har de ingen vikarer å sette inn akkurat nå, så et veldig dumt tidspunkt. 

Hva om du blir smittet og syk av korona?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (1 minutt siden):

Så da er det ikke så farlig å bli smittet av en vaksinert? 

Men prøv nå av og til å søke informasjon fra f.eks mennesker som er i faget, som sitter på all tilgjengelig informasjon, som analyserer og informerer, og ikke en rørlegger eller blomsterhandler på Kvinneguiden. 

Hvis du heller tror på rørleggeren, så fatter jeg ikke hvorfor. Hvis du troller, så fatter jeg virkelig ikke hvorfor🤷‍♂️

FHI: – Det vi i dag vet med sikkerhet, er at vaksinasjon beskytter mot å bli syk med symptomer, både mild og alvorlig sykdom. De få som er vaksinert og får infeksjon vil også generelt sett ha lavere virusmengde enn andre, og vil være syk kortere tid enn dem som ikke er vaksinert. Dette betyr at sjansen for at de smitter videre er langt mindre enn for dem som ikke er vaksinert.

Og vær nå grei å ikke begynn å gnage på at det står at man er beskyttet, hvorfor ligger det da vaksinerte på sykehus? For å komme med den teskjeen til de som trenger det: Beskyttelse betyr ikke garanti. Er du ute på skateboard med knebeskyttere, kan du fortsatt skade kneet, men vi kan vel være enige i at antall kneskader er lavere blant de som faller med knebeskyttere enn uten? 

Konklusjon: Jo flere som er vaksinert, jo færre blir smittet. Enkelt (for de fleste).

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påkrevd skrev (2 minutter siden):

Men prøv nå av og til å søke informasjon fra f.eks mennesker som er i faget, som sitter på all tilgjengelig informasjon, som analyserer og informerer, og ikke en rørlegger eller blomsterhandler på Kvinneguiden. 

Hvis du heller tror på rørleggeren, så fatter jeg ikke hvorfor. Hvis du troller, så fatter jeg virkelig ikke hvorfor🤷‍♂️

FHI: – Det vi i dag vet med sikkerhet, er at vaksinasjon beskytter mot å bli syk med symptomer, både mild og alvorlig sykdom. De få som er vaksinert og får infeksjon vil også generelt sett ha lavere virusmengde enn andre, og vil være syk kortere tid enn dem som ikke er vaksinert. Dette betyr at sjansen for at de smitter videre er langt mindre enn for dem som ikke er vaksinert.

Og vær nå grei å ikke begynn å gnage på at det står at man er beskyttet, hvorfor ligger det da vaksinerte på sykehus? For å komme med den teskjeen til de som trenger det: Beskyttelse betyr ikke garanti. Er du ute på skateboard med knebeskyttere, kan du fortsatt skade kneet, men vi kan vel være enige i at antall kneskader er lavere blant de som faller med knebeskyttere enn uten? 

Konklusjon: Jo flere som er vaksinert, jo færre blir smittet. Enkelt (for de fleste).

Hvorfor så spydig? Så om en vaksinert har mindre sjanse til å spre smitte videre så er det ok at de ikke bruker smittevernsutstyr? 

Skulle ikke vaksinen nettopp beskytte for alvorlig sykdom? Sykehusene er ikke sånn de var for 10 år siden, de legger deg ikke inn hvis du ikke er veldig syk, men her var det vel vaksinen skulle beskytte deg? En annen ting er alle bivirkninger som er meldt, hva  med de kvinner som nå har mistet/ fått uregelmessig menstruasjon? Hva vet vi hva fremtiden bringer for de? Skal jeg satse på at dette går bra for min 12 åring? Og nei jeg hører ikke på hverken YouTube eller rørlegger som du nevner. Sitter faktisk med toppkarakter i biologi og smittevern er mitt felt. Men, her er det altfor mange ubesvarte spørsmål rundt disse nye vaksinene. Med ditt innlegg viser du godt hvordan samfunnet blir delt i to, hvorfor angriper vi ikke heller myndighetene som har nedbemannet helsevesenet over flere år?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne det, i tilfelle noen ikke har fått det med seg, for å smitte andre må man være smittet selv!

Ta en test før familiesamlinger, alle mann, så slipper man at smitte er et tema. Problem løst 😁

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (1 time siden):

Hvorfor så spydig? Så om en vaksinert har mindre sjanse til å spre smitte videre så er det ok at de ikke bruker smittevernsutstyr? 

Skulle ikke vaksinen nettopp beskytte for alvorlig sykdom? Sykehusene er ikke sånn de var for 10 år siden, de legger deg ikke inn hvis du ikke er veldig syk, men her var det vel vaksinen skulle beskytte deg? En annen ting er alle bivirkninger som er meldt, hva  med de kvinner som nå har mistet/ fått uregelmessig menstruasjon? Hva vet vi hva fremtiden bringer for de? Skal jeg satse på at dette går bra for min 12 åring? Og nei jeg hører ikke på hverken YouTube eller rørlegger som du nevner. Sitter faktisk med toppkarakter i biologi og smittevern er mitt felt. Men, her er det altfor mange ubesvarte spørsmål rundt disse nye vaksinene. Med ditt innlegg viser du godt hvordan samfunnet blir delt i to, hvorfor angriper vi ikke heller myndighetene som har nedbemannet helsevesenet over flere år?

Smittevernutstyr har ikke jeg nevnt med et eneste ord, så hold meg utenfor påstander rundt det. 

Atter en gang: Beskyttelse betyr ikke, altså ikke en garanti mot å bli syk. Dette vet du, med toppkarakterer i biologi og ekspert på smittevern. Hvis ikke, blir jeg oppriktig bekymret. Men beskyttelse er til stor hjelp, derav eksempelet med knebeskyttere. Når flere og flere blir vaksinert, vil det åpenbart også bli flere vaksinerte sykehuspasienter. Vaksineres 100% av befolkningen i morgen, vil snart 100% av de innlagte være vaksinert. 

Når det gjelder menstruasjonsforstyrrelser, så har over 2,1 millioner kvinner fått vaksine. Det er meldt inn 1200 (ca) tilfeller av menstruasjonsfortyrrelser. De fleste forbigående. Ingen studier kan dokumentere nedsatt fertilitet i forbindelse med vaksine. I tillegg skal man huske på at menstruasjonsforstyrrelser oppleves av flere kvinner, hver dag, helt uavhengig av Covid eller vaksiner. At noen kan få varige forstyrrelser kan ikke utelukkes, men det som derimot er helt sikkert er at et bredt spekter av senkomplikasjoner etter Covid er veldig godt dokumentert, blant annet mensforstyrrelser, ironisk nok. Rart ikke frykten for det er mer enn brøkdelen så stor som frykten for vaksinen. 4 av de 9 personene jeg kjenner som ble smittet før vaksinen kom sliter fortsatt. Dvs. 3 av dem sliter, den fjerde slapper altfor godt (og altfor tidlig) av på en kirkegård. Alder på de fire: 38-77. Nå vet jeg godt at de jeg kjenner er langt ifra å være en vitenskapelig studie, men at denne frykten ikke er like reell som vaksinefrykt hos noen, er meg et mysterium.

Nedbemanning av helsevesenet kan vi være enige om er en uting, og det har jeg slått et slag for både her og der, men akkurat denne tråden handler mer om vaksineskepsis som fenomen. 

Endret av Påkrevd
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, gira97 said:

når man tok vaksine trodde jeg man var beskyttet slik at man ikke kunne få dette viruset.

De som ikke har vaskinert seg kan blir smittet og syke.

trodde dette var vitsen med vaksine ??

Jo man kan få viruset, men er beskyttet mot alvorlig sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Anonymous 91 said:

Hjelper ikke vaksinere seg gitt. Blir da smittet å syke de også.

Insidens.PNG.9799fe1abd78e40876f3dfb40f24081c.PNG

Som FHI's insidenstall helt klart viser så smittes uvaksinerte i mye høyere grad enn vaksinerte. Du kan godt velge å ikke vaksinere deg, men jeg ville vært ganske lei meg om jeg brakte smitte inn i familien om jeg hadde eldre personer der, fordi jeg ikke ville ha vondt i armen i en dag.

Rent statistisk har du 4 ganger høyere mulighet for å smitte og bli smittet når du ikke er vaksinert.

Endret av Anonio
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Anonio skrev (1 time siden):

Insidens.PNG.9799fe1abd78e40876f3dfb40f24081c.PNG

Som FHI's insidenstall helt klart viser så smittes uvaksinerte i mye høyere grad enn vaksinerte. Du kan godt velge å ikke vaksinere deg, men jeg ville vært ganske lei meg om jeg brakte smitte inn i familien om jeg hadde eldre personer der, fordi jeg ikke ville ha vondt i armen i en dag.

Rent statistisk har du 4 ganger høyere mulighet for å smitte og bli smittet når du ikke er vaksinert.

Kan ikke vaksinere meg jeg. Og er også dritt lei av folk som skal bestemme om andre skal vaksineres eller ikke. 

Vet om flere vaksinerte som er blitt syke og smittet. Så nei, den vaksina skal aldri inn i min kropp.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonymous 91 said:

Kan ikke vaksinere meg jeg. Og er også dritt lei av folk som skal bestemme om andre skal vaksineres eller ikke. 

Vet om flere vaksinerte som er blitt syke og smittet. Så nei, den vaksina skal aldri inn i min kropp.

Om du har medisinsk grunnlag for det, er vel heller ikke det argumentet her. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (6 minutter siden):

Om du har medisinsk grunnlag for det, er vel heller ikke det argumentet her. 

Jeg har lov å ytre min mening om det uansett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det samme, bedt søsken om å vaksinere seg. Og jeg tok ikke nei for et svar, greide å overtale. Er ikke aktuelt å komme uvaksinert i mitt hus. Jeg vil at alle skal bruke de virkemiddel som finns for å unngå smitte og sykdom. 

Jada, jeg vet at vaksine ikke er 100 % men da har man gjort det man KAN for å beskytte seg. Det er det det handler om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...