gira97 Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 fikk mld av søsteren min : Hei. Har du tatt vaksinen nå ? Du må gjøre det til jul. Ble litt satt ut av meldingen og svarte ikke. Skal vel ha noen juleselskaper . Men jeg vil ikke gjøre det nå i tillfelle jeg blir syk. .. Kan man blande seg sånn oppi andre private liv ? Jeg føler at hun alltid skal kritisere meg på noe vis. Har ikke så tett forhold egentlig og hun har besøkt meg en gang i min nye leilighet de 4 årene jeg har vært her. Er alltid på besøk hos andre venninner.... 5
Populært innlegg Example Skrevet 1. desember 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 1. desember 2021 Det er vel helt fair at hun ønsker det. Dersom dere har eldre foreldre som skal delta på de samme juleselskapene bør dere gjøre det dere kan for å hindre at de blir smittet. 67
Tone83 Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 Snakker ikke du om private ting med din egen søster? Hvorfor kan du ikke bli syk nå? Dumt å vente til etter du er smittet. 29
Humle Brumle Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 Det er jo søsteren din så det er jo ikke som om en fremmed hadde bedt deg gjøre det. Det er fortsatt du som bestemmer men det er ikke sikkert alle er enig i beslutningen du har tatt og er bekymra for at du skal bli alvorlig syk eller smitte andre. 9
Lou Salome Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 Det er jo hennes private liv du blander deg i hvis du møter opp uvaksinert i juleselskaper. Du har bare en snau uke på deg å gjøre det nå. Litt stiv arm en dag er ikke noen grunn til å la være. 49
Blondiemamma Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 Jeg hadde ikke brydd meg om hva min søster mente, spesielt om dere ikke har noe nært forhold. Du får spørre henne hva hun mener med meldingen. 9
LeneXCII Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 Det er ufint å blande seg inn i andres valg av medisinske behandlinger. 23
NenehGoji Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 Tone83 skrev (5 minutter siden): Snakker ikke du om private ting med din egen søster? Ikke alle har supernære forhold til sine søsken. 8
Rumle Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 Av måten hun spør på høres det jo ut som om du har sagt til henne før at du skal ta den?
Milky Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 Da hadde jeg svart «nei det må jeg ikke.» er ditt valg hva du velger å gjøre. Men hvis selskapet er hos henne så kan hun jo nekte deg å komme da 12
Tøvftta Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 Nei, hun kan ikke blande seg inn i ditt liv. Om det er for at du skal til hun i selskap og hun krever det får du bare gi faen i å dra. 6
infectedsopp Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 (endret) Du må ingenting. Ditt valg. Hun kan ikke kreve noe eller blande seg. Dessverre har samfunnet blitt sånn at det er helt "normalt" å kreve å få innsyn i andres helseopplysninger. Men du har ingen plikt til å dele. Hadde bare latt vær å dratt om det var et krav og jeg ikke ønsket den. Endret 1. desember 2021 av infectedsopp 14
gira97 Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #13 Skrevet 1. desember 2021 jeg har lyst å være alene i julen, så da har jeg en god unnskyldning for å holde meg hjemme. Skal bli godt . om jeg skulle bli syk av vaksinen har de ingen vikarer å sette inn akkurat nå, så et veldig dumt tidspunkt. 5
Thaila Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 Det er ganske vanlig i familier at man maser om det om dagen ja. Kjenner en som ikke fikk komme hjem til jul i for fordi han ikke var vaksinert, men man velger jo selv selvfølgelig.
Festlig Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 Du får holde deg hjemme da. Skjønner godt at hun vil forholde seg til vaksinerte gjester 22
gira97 Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #16 Skrevet 1. desember 2021 to av gjestene er ikke vaksinert, de er jo små barn og de er mye større smittebomber som går i barnehage ! 5
Festlig Skrevet 1. desember 2021 #17 Skrevet 1. desember 2021 Thaila skrev (19 minutter siden): Det er ganske vanlig i familier at man maser om det om dagen ja. Kjenner en som ikke fikk komme hjem til jul i for fordi han ikke var vaksinert, men man velger jo selv selvfølgelig. Jaja, en får ta konsekvensene når en ikke vil vaksinere seg. Det er frivillig å vaksinere seg, og det er frivillig å ta i mot uvaksinerte gjester. Det kan jo være at noen der hjemme er spesielt utsatt ang smitte 14
Anonymous 91 Skrevet 1. desember 2021 #18 Skrevet 1. desember 2021 Hjelper ikke vaksinere seg gitt. Blir da smittet å syke de også. 10
NorthernLight Skrevet 1. desember 2021 #19 Skrevet 1. desember 2021 LeneXCII skrev (33 minutter siden): Det er ufint å blande seg inn i andres valg av medisinske behandlinger. Det er absolutt ikke ufint av en søster å be søsteren vaksinere seg hvis man feks skal ha juleselskap med foreldre, besteforeldre osv. Jeg skjønner godt hvis en familie ikke vil ha en som ikke gidder å vaksinere seg på juleselskap. (unntak hvis man har en medisinsk grunn til å ikke vaksinere seg) 20
gira97 Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #20 Skrevet 1. desember 2021 når man tok vaksine trodde jeg man var beskyttet slik at man ikke kunne få dette viruset. De som ikke har vaskinert seg kan blir smittet og syke. trodde dette var vitsen med vaksine ?? 9
Anbefalte innlegg