Gå til innhold

Barnebidrag, har jeg gått glipp av mye her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 50deling og jeg har visst at jeg kan kreve han for det, men har valgt å være grei. Men nå er er det så mye greier der, at jeg ikke orker å være grei lengre. Så jeg gikk inn på kalkulatoren og sjekket, og der står det at jeg skal ha 4900 i mnd, kan det virkelig stemme?

Anonymkode: ccd96...d75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvis du har lagt inn alle opplysninger så. Søk via nav så kan de ta seg av resten. 

Anonymkode: 71865...38b

Skrevet

Hva har du og han i lønn?

Anonymkode: b9432...42d

Skrevet

Ja, det stemmer nok dersom det er store forskjeller i inntekten deres.

Anonymkode: bd480...83e

Skrevet

Søkte på de greiene der og det viste 3900. Jeg fikk 750 etter eks sendte inn papirer. 

Anonymkode: 3543f...359

Skrevet

Hva har dette med mye greier å gjøre med bidrag? Jeg er i utgangspunktet i mot å kreve den andre for bidrag når dere har 50/50. Mye fordi den ene ofte velger å arbeide mindre, og da mener jeg det er feil at den andre skal betale for det. Dere har ungene like mye begge to. Jeg tviler på at summen kan bli så høy. 

Anonymkode: 6b461...7b7

• Liker 1
Skrevet

har barnet gått glipp av mye her*

Anonymkode: d6710...12a

• Liker 2
Skrevet

Tanken med bidrag er for at det skal komme barnet til gode. Dersom barnet opplever store forskjeller hos mor og far skal bidraget hjelpe med å gjøre denne forskjellen mindre. Hvis barnet den ene uka bare må spise first Price og gå på tur i skogen, imens den andre uka får gå på restaurant og dyre fritidsaktiviteter er tanken at bidraget skal redusere forskjeller.

Vi har 50/50 og eks betaler 4200kr pr mnd. Han har ca 1 mill i lønn og jeg ca 460000. 

Anbefaler å søke via nav.

Anonymkode: fc05a...ee0

• Liker 2
Skrevet

Hårreisende at den ene parten skal betale den andre om begge har barna like mye! 

Anonymkode: 42f2c...8f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...