Gå til innhold

Hvor lenge brukte du ammeinnlegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å investere i noen par gode ullinnlegg, men de er ganske dyre. Bruker engangs nå, og lurer på hvor lenge man er nødt til å bruke ammeinnlegg, for å se når det lønner seg både økonomisk og mtp. miljø å kutte ut engangs :) så hvor lenge måtte du bruke innlegg?

Anonymkode: 78de4...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte masse engangs og kun brukt såvidt en gang. Orker ikke at de buler ut og puppene blir rare når innlegget blir most i tøyet. Har ikke hatt behov for det heller. Lekker jeg så tørker jeg bare med stelleklut eller så har jeg på meg ullbh fra Cubus. Funker fett. 

Anonymkode: fbc40...6b8

Skrevet

Jeg brukte det hele ammeperioden sist. Husk at ullinnlegg må vaskes jevnlig for å unngå mastitt og trøske. Bare obs obs 🙂 

Anonymkode: b8911...464

• Liker 1
Skrevet

Jeg lakk lite/ingenting i starten, men trengte absolutt ammeinnlegg da melkeproduksjonen var på topp, selv om jeg ammet mye og ikke hadde noe overproduksjon. Det skal ikke så mange dråper til før det går gjennom BH-en. Jeg kjøpte ammeinnlegg av bambus: https://www.farmasiet.no/catalog/mor-og-barn/amming-og-pumping/naturebond-amme-innlegg-i-bambus-mblonder-5-par,5029699

Anonymkode: b52c1...99d

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjøpte masse engangs og kun brukt såvidt en gang. Orker ikke at de buler ut og puppene blir rare når innlegget blir most i tøyet. Har ikke hatt behov for det heller. Lekker jeg så tørker jeg bare med stelleklut eller så har jeg på meg ullbh fra Cubus. Funker fett. 

Anonymkode: fbc40...6b8

Lurt med ullundertøy fra cubus, har sett at de har sånne sportsbh’er i merinoull, er det de du tenker på? Har ikke sett noen ammebh’er? Hvordan er det isåfall å amme med dem? :) Ts

Skrevet

Brukt under hele ammeperioden da utdrivningen kommer i begge brystene samtidig.

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Lurt med ullundertøy fra cubus, har sett at de har sånne sportsbh’er i merinoull, er det de du tenker på? Har ikke sett noen ammebh’er? Hvordan er det isåfall å amme med dem? :) Ts

Lindex har amme-bh i ull 🙂

Anonymkode: 9574b...8f6

Skrevet

Trengte de egentlig aldri for lekkasjer, men brukte engangs med store mengder Bepanthen mot såre brystvorter. Hadde noen i ull og noen flergangs, men de ble omtrent aldri brukt.

Skrevet

Brukte ullinnlegg hele ammeperioden sist, 11 mnd. Men har alltid andre innlegg inni, så bruker ullinnleggene som beskyttelse mot kulde. Har bambusinnlegg jeg bruker inni, eller engangsinnlegg om alle andre er til vask. Her kommer utdrivningen på begge bryst samtidig, selv etter 3 mnd, så må bruke det for å unngå våt ammebh.

Skrevet

Jeg lakk aldri, så engangsinnleggene brukte jeg kun de første dagene. Jeg kjøpte to par ullinnlegg som jeg brukte for å inngå brystbetennelse fordi det var vinter. Men sluttet vel egentlig med det rundt 3-4 mnd alder.

Anonymkode: f30a5...172

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker engangs ammeinnlegg hver dag, fordi utdrivninga kommer på begge to når jeg ammer. Ellers veldig praktisk når man må behandle for sopp, må da skifte ofte. Kjøpte tre sett i ull, de har jeg ikke brukt i det hele tatt. Fikk baby i mars.

Anonymkode: fa8b3...7cd

Skrevet

Måtte bruke engangsinnlegg i ca 3 mnd siden det lakk, jenta mi er nå litt over 4 mnd og bruker kun ullinnlegg nå når vi er ute på trilletur. 

Skrevet

Jeg brukte ammeinnlegg til jeg sluttet å lekke melk, ca 9mnd. Jeg hadde ganske mye lekkasjer, og kunne lekke gjennom ullinnlegg de første 6 mnd, bare jeg hørte barnegråt.

Anonymkode: 7a6e9...163

Skrevet

Sluttet å lekke veldig tidlig, men bruker Lillelam ullinnlegg pga kulda. Har to par som jeg bytter på. Aldri brukt engangs pga miljø og jeg syns de er ubehagelige.

Anonymkode: 8d1f1...aa8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...