Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æææ, er dette normalt? Hvordan fjerner man det? Det er noen mørke hår. Å barbere over leppene blir jo ikke bra for da blir det stubber som på leggene.  Jeg vil ikke ha bart i en alder av 35 år!

Anonymkode: f1fe9...128

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig, jeg bruker voks for å fjerne.

Anonymkode: 5e5e2...abe

Skrevet

Du er jo dum hvis du fjerner det, da blir barten større og synligere. Og du må fjerne den oftere og oftere. Når du da er 60-70 år og ikke orker å fjerne den lengre, ser det jævlig ut. 

Alle kvinner har dún-bart, men veldig synlig har ikke de fleste. Bortsett fra de som har vokset den siden tidlig alder. Kanskje du har for mye testosteron i kroppen, det er en vanlig årsak når man gror bart og skjegg 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Æææ, er dette normalt? Hvordan fjerner man det? Det er noen mørke hår. Å barbere over leppene blir jo ikke bra for da blir det stubber som på leggene.  Jeg vil ikke ha bart i en alder av 35 år!

Anonymkode: f1fe9...128

Profesjonell laser er nok det beste alternativet, det er den mest permanente løsningen. Du trenger kanskje maks en behandling i året, etter at du har gjennomført behandlingen. 

NB, dette er ikke korrekt som noen sier her at "barten" blir større hvis du fjerner den! Men, dersom du velger å barbere, kan den fremstå mer synlig når den gror ut igjen fordi hårene er tykke (siden du kuttet de med høvelen!) 

Endret av LeneXCII
  • Liker 3
Skrevet
LeneXCII skrev (47 minutter siden):

Profesjonell laser er nok det beste alternativet, det er den mest permanente løsningen. Du trenger kanskje maks en behandling i året, etter at du har gjennomført behandlingen. 

NB, dette er ikke korrekt som noen sier her at "barten" blir større hvis du fjerner den! Men, dersom du velger å barbere, kan den fremstå mer synlig når den gror ut igjen fordi hårene er tykke (siden du kuttet de med høvelen!) 

Jeg napper mine mørke hår over leppen, men det som er at de vokser fort. Angrer på at jeg begynte å nappe, leste her inne at det beste er å nappe.

Anonymkode: f0b8f...e1f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg napper mine mørke hår over leppen, men det som er at de vokser fort. Angrer på at jeg begynte å nappe, leste her inne at det beste er å nappe.

Anonymkode: f0b8f...e1f

Laser er nok best, evt elektrolyse men det er vel ikke så vanlig lenger etter at laser har blitt vanlig. 

Skrevet

Tråden er ryddet for tull. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
15 hours ago, LeneXCII said:

Laser er nok best, evt elektrolyse men det er vel ikke så vanlig lenger etter at laser har blitt vanlig. 

Laser fungerer bare på sorte hår, vil man ha bort de lyse så er det bare elektrolyse som gjelder.

Selv har jeg hatt noen runder med laser og kan absolutt anbefale det.

Skrevet

https://www.kicks.no/kicks-beauty/hudpleie/kroppspleie/harfjerning/hair-remover-tool?gclid=EAIaIQobChMI4P7dvorF9AIVjI1oCR0FfwuuEAQYASABEgIXcfD_BwE

Synes denne er veldig effektiv 🤷‍♀️

Har IPL også, men den bruker jeg ikke i ansiktet. 

Anonymkode: 29141...bf1

• Liker 1
Skrevet

Hårene blir ikke mørkere eller tykkere av å fjerne. Hormoner påvirker hårvekst. 
Jeg anbefaler å fjerne med voks eller threading. Laser vil ikke fungere på lyse hår. Dersom du barberer vil hårene føles stivere siden de kuttes rett av og du vil mest sannsynlig føle at du må gjøre det nesten daglig, det er derfor bedre med en metode som napper ut.

• Liker 1
Skrevet
wandagirl skrev (5 timer siden):

Jeg anbefaler å fjerne med voks eller threading. Laser vil ikke fungere på lyse hår

TS presiserer at det er snakk om mørke hår.. Da vil laser sannsynligvis fungere veldig bra og være det mest permanente bortsett fra kanskje elektrolyse. 

Skrevet

Bare slapp av du. I følge KG kan du umulig tape markedsverdi av å bli eldre med bart for du kan ikke sette verdi på et menneske. Alle menn vil fortsatt ha deg samme hvor gammel og bartete du blir.

Anonymkode: fcfde...a0a

• Liker 1
Skrevet
LeneXCII skrev (14 timer siden):

TS presiserer at det er snakk om mørke hår.. Da vil laser sannsynligvis fungere veldig bra og være det mest permanente bortsett fra kanskje elektrolyse. 

Jeg leste noen mørke hår, og svarte ut fra det :) om TS har mørke hår er jo de alternativene sannsynlig den beste løsningen på sikt, men litt dyrt og vil bli skuffet over resultatet om det ikke er snakk om alt håret på overleppa. 
:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...