Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått ny jobb, men ikke startet ennå. Er bedt med på julebord.

Synes det er litt kleint å stille uten å ha møtt flere enn de som intervjuet meg, men samtidig kanskje bra for å bli lett kjent. 

Erfaringer? Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 9f9e9...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått! Jeg skal også begynne i ny jobb og skulle ønske jeg ble bedt med på julebord! 😂

Men altså, gjør det du har lyst til, ikke overanalyser. Passer tidspunktet og du har lyst, så gå! Har du egentlig ikke lyst lar du være. 

Skrevet

Jeg har reist på jobbreise med nyjobb to ganger før jeg faktisk har begynt da. Det har vært helt fint, men da har det jo vært langt færre å forholde seg til enn på julebord. :)

Skrevet

Jeg ville stilt på julebordet, super anledning å møte kollegene uformelt☺️

Anonymkode: 33301...eea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Har fått ny jobb, men ikke startet ennå. Er bedt med på julebord.

Synes det er litt kleint å stille uten å ha møtt flere enn de som intervjuet meg, men samtidig kanskje bra for å bli lett kjent. 

Erfaringer? Hva ville dere gjort?

Jeg ville definitivt stilt på julebordet i en slik situasjon. Antakelig vil dine kolleger ta seg litt av deg. Du trenger ikke bli lenge; det viktigste er å vise seg og hilse på. Det kan ha stor betydning for å komme lettere inn i miljøet på din nye arbeidsplass, å takke nei vil ha motsatt effekt.

• Liker 2
Skrevet

Introvert med litt sosial angst her.. jeg hadde gått med mindre jeg kunne funnet på en veldig god løgn eller annen ting å gjøre den kvelden. 

Anonymkode: 84ecc...45c

• Liker 1
Skrevet

Jeg var med på sommerfest før jeg begynte i ny jobb. Litt kleint var det, men veldig glad jeg ble med. Ble betrygget i at det var et godt valg å begynne i den bedriften. 

Anonymkode: 264cb...109

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var med på sommerfest før jeg begynte i ny jobb. Litt kleint var det, men veldig glad jeg ble med. Ble betrygget i at det var et godt valg å begynne i den bedriften. 

Anonymkode: 264cb...109

Samme her 😁

Ble ansatt, skulle begynne om en måneds tid, og så ble jeg invitert med på sommerfesten uka etter (før jeg hadde fått kontrakt eller noe). 

Var redd det skulle bli litt kleint, men var bare hyggelig, og en super måte å møte kollegaer på. Da var det plutselig noen kjente fjes når jeg kom på kontoret første gang, og mye lettere å prate med folk. 

Skrevet

Takker for alle svar! Jeg tror jeg blir med nå 😄

ts

• Liker 3
Skrevet

De vil synes det er utrolig positivt at du stiller opp! Det er nok ikke kvelden for rav-fylla og danse toppløs på bordet, men forsøk å gjøre et kort og hyggelig inntrykk. Det vil være en fordel for deg når du begynner, også slipper du at alle prater internt om noe i månedsvis om noe du ikke var tilstedet på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takker for alle svar! Jeg tror jeg blir med nå 😄

ts

Henger meg på det de fleste skriver. Bli med. Super anledning til å møte nye kollegaer i en uformell setting.

Skrevet

NB! Hold deg rimelig edru!

Anonymkode: 7ca9d...af1

Skrevet

Jeg dro rett på seminat hotell en langhelg før jeg hadde begynt og hadde møtt noen. Var grei start det.

Anonymkode: 58d9c...2cc

Skrevet

Ja jeg henger meg med, og enig, holder meg til ett, maks to glass og reiser hjem tidlig. Viktig å gjøre et godt inntrykk!

ts

Skrevet

Jeg ville absolutt deltatt!! Men ja, ikke drikk mer en 2-3 glass vin, og dra hjem før kl 1. Tror ikke det å dra hjem kl. 22 heller vil gi et veldig godt inntrykk.

Anonymkode: 809b8...498

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...