Gå til innhold

Er svært skuffet over vår tafatte regjering

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Media melder om pågående Omikron-utbrudd i Oslo med 30-40 smittede. Andre land går i lockdown og stenger grenser.

Raymond: Det viktigste er å drikke øl på julebordet!

Arvtakeren til Bent Høie, som er så anyonym at jeg ikke husker navnet: Vennligst ikke kall meg koronaminister!

Gahr Støre himself: Er ikke i media, er opptatt med ludo på hytta.

Stemningen i regjeringen minner om Europa i 1939. Apati råder.

Kjære Bent og Erna: Dere er sårt savnet!

Endret av lupisnor
  • Liker 40
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lupisnor skrev (2 minutter siden):

Media melder om pågående Omikron-utbrudd i Oslo med 30-40 smittede. Andre land går i lockdown og stenger grenser.

Raymond: Det viktigste er å drikke øl på julebordet!

Arvtakeren til Bent Høie, som er så anyonym at jeg ikke husker navnet: Vennligst ikke kall meg koronaminister!

Gahr Støre himself: Er ikke i media, er opptatt med ludo på hytta.

Stemningen i regjeringen minner om Europa i 1939. Apati råder.

Kjære Bent og Erna: Dere er sårt savnet!

Helt åpenbart at du er en av de som KUN opptatt av å kritisere andre partier. Bare fortsett med det.

• Liker 15
Skrevet
cmd skrev (Akkurat nå):

Helt åpenbart at du er en av de som KUN opptatt av å kritisere andre partier. Bare fortsett med det.

Har overhodet ingen tilknytning til Høyre, hvis du skulle tro det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Erna er fjerna.

Høie har køya.

Deal.

Endret av Entern
  • Liker 5
Skrevet
lupisnor skrev (1 minutt siden):

Har overhodet ingen tilknytning til Høyre, hvis du skulle tro det.

Det er skjerpet innreise regler. Hvert kommune vurderer sterkt om hva som skal gjøres. 

Forventer du å se helseminister på tv nesten hver uke med noe tiltak?

• Liker 5
Skrevet
cmd skrev (1 minutt siden):

Det er skjerpet innreise regler. Hvert kommune vurderer sterkt om hva som skal gjøres. 

Forventer du å se helseminister på tv nesten hver uke med noe tiltak?

Men det er noe med hva som kommuniseres ut også! I min kommune er det svært høye smittetall og ordførerne har bedt regjeringen ta grep nasjonalt! Her er det påbud med munnbind (hvis du ikke kan holde avstand), men det hjelper ikke når ministre i flertall høylytt proklamerer at nå må alle på julebord,,, ;😉

• Liker 10
Skrevet

Kjempeskuffet over den nye regjeringen! En ny helseminister som egentlig ikke vil være coronaminister, og en vinglete statsminister som i fjor kritiserte Erna for ikke å gjøre nok med beredskapen... Kan vi få de gamle tilbake takk?

Det er tydeligvis kjempeforskjell på skal og bør i denne pandemien, og noen må tydeligvis komme på banen å fortelle folk hva de skal gjøre. Helsevesenet etterlyser det, og kommunene etterlyser det.

• Liker 23
Skrevet
Pås skrev (5 minutter siden):

Men det er noe med hva som kommuniseres ut også! I min kommune er det svært høye smittetall og ordførerne har bedt regjeringen ta grep nasjonalt! Her er det påbud med munnbind (hvis du ikke kan holde avstand), men det hjelper ikke når ministre i flertall høylytt proklamerer at nå må alle på julebord,,, ;😉

Hvis du tenker litt tilbake i tid (når Corona kom), ble det åpent når det var påske, sommer, vinter ferie og når disse feriene var over, utbruddet var så STOR. Jeg husker ennå aug. i år hvor ille var det på alle skoler i Oslo og Akershus.

Det samme her også. ENHVER folk MÅ ta ansvar. Helseminister bør ikke si du skal ha på munnbind. Du må selv tenke og bestemme at det å gå med munnbind er bra for deg selv (selv om det ikke er påbud).

Jeg går med munnbind når jeg reiser med kollektiv eller når det er mange folk på kjøpesenter.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er overhodet ikke en Høyre-velger. Jeg var glad for regjeringsskiftet og støttet det fullt ut. Støre derimot, har jeg aldri trodd kom til å bli en god statsminister. Han er en tafatt dott som ikke burde vært leder v noe som helst. Måten de håndterer situasjonen på nå (og strømprisene for så vidt), viser bare at jeg hadde rett i at han ikke var egnet. 

• Liker 13
Skrevet

Helt enig 🙌🏻
Er man nærkontakt til en smittet er det ikke en gang krav om å teste seg, med mindre man bor sammen med den smittede eller har symptomer. Man kan jo bare gjette på hvor mange folk rekker å smitte før de evt. får symptomer når det er null krav om noe som helst. Og da må man møte på jobb og sende barna i barnehage/på skolen osv., for man har jo ikke gyldig fravær. Man kan jo ta en selvtest (dersom man har en for hånden), men heller ikke dette er det krav om og her er nok feilkildene store når det gjelder å utføre testen korrekt. 

Også lurer de på hvorfor smitten sprer seg som ild i tørt gress? 🤷‍♀️

• Liker 7
Skrevet

FHI og regjeringen gjør en elendig jobb. Oppgaven deres er å ta vare på det norske folk. Det er rett og slett en skandaløs smittevernhåndtering. Det er garantert store mørketall. De har heller ikke innført munnbindpåbud nasjonalt som legeforeningen har krevd. Ikke har de innført meteren heller. Man kan ikke overlate det til kommunene da mange ikke viser vilje til å gjøre noe med smitten ( feks Raymond/byrådet i Oslo, han er jo bare opptatt av julebord og at man ikke må avlyse) .Man tester også alt for lite i Norge. Danmark tester mye mer. Helseminister Kjerkol ser bare komisk ut når hun blir intervjuet, det eneste hun nesten sier er at de henter inn info, det virker ikke som hun skjønner noen ting. Men nå har de også elendige rådgivere i FHI som stadig vekk tabber seg ut/estimerer feil/ og viser veldig lite vilje til å gjøre noe med smitten i Norge. Vi får bare håpe det ikke blir full nedstenging etterhvert pga deres elendige innsats mot smitten..

• Liker 11
Skrevet

Himmel, klarer ikke dere som er så redde å ta noe initiativ selv? Må hver detalj i livene deres beordres fra høyeste hold?

Pussig forresten at Høyre jo engang var partiet som var svært opptatt av "det private initiativ"....

• Liker 14
Skrevet
Enda en tulling skrev (Akkurat nå):

Himmel, klarer ikke dere som er så redde å ta noe initiativ selv? Må hver detalj i livene deres beordres fra høyeste hold?

Pussig forresten at Høyre jo engang var partiet som var svært opptatt av "det private initiativ"....

Jepp, man skulle jo tro voksne folk var i stand til å foreta egne valg i slike saker, og se an situasjonen selv.

• Liker 7
Skrevet (endret)
Enda en tulling skrev (7 minutter siden):

Det er snakk om å skjønne alvoret i smittesituasjonen man er i. Folk som er i mot tiltak burde kanskje oppdatere seg litt og bli mer fornuftig... 

Endret av NorthernLight
  • Liker 7
Skrevet

Fear is the mindkiller.

---Frank Herbert

• Liker 3
Skrevet
Entern skrev (3 minutter siden):

Jepp, man skulle jo tro voksne folk var i stand til å foreta egne valg i slike saker, og se an situasjonen selv.

Jeg tar egne, veloverveide valg hver dag, men kan dessverre ikke ta valg for de jeg deler buss med! Når jeg da bruket at vanlig munnbind beskytter jeg dem bedre enn jeg beskytter meg selv!

• Liker 7
Skrevet

Skal vi stenge ned samfunnet resten av livet?

• Liker 10
Skrevet

Nå var det den borgerlige regjeringen som åpnet alt igjen, nesten på en gang, før de gikk av. Minner mest om en "skittpakke" til den nye regjeringen, som da må ta stilling til om man skal lukke ned alt igjen. 

• Liker 8
Skrevet
Kågebruker skrev (1 minutt siden):

Skal vi stenge ned samfunnet resten av livet?

Mange mener visst at det er løsningen.

Jaja, lange køer overalt, forbud mot alt mulig og generell nød og fattigdom fungerte jo fint i 40-50 år i Øst-Europa...

• Liker 9
  • Opprett ny...