Gå til innhold

Sex gjør deg lykkelig? Hvorfor blir ikke jeg lykkelig da

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior
Skrevet

Det sies at sex gjør folk lykkelig og i godt humør. Vel det stemmer ikke for min del mer. Sex er alltid godt og gir nytelse, men lykkelig? Nei. Har ikke følt meg lykkelig en hel dag på ca 2 år. Uansett hvor mye sex det blir. Kan av og til være glad en liten stund etterpå men det er kortvarig. Føler bare tristhet, sinne og deppa nesten hele dagene. Hvorfor hjelper ikke sex mer å gjøre meg lykkelig. Ble mer lykkelig før, men nå? Nei. Ingenting gjør meg lykkelig en hel dag eller flere mer.

Blir du lykkelig av sex? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare tull. Det er individuelt hva som gjør folk lykkelige. Noen blir heller ulykkelige av sex. 

Anonymkode: 73acb...db4

• Liker 8
Skrevet

Sex har aldri gjort meg lykkelig, kun tilfredsstilt i et par minutter, og så sover jeg bedre om det skjer på kvelden like før sovetid.

Anonymkode: ec8c4...f7d

• Liker 3
Skrevet

Man kan ikke belage hele livets humør på én enkelt ting. Sex alene kan aldri gjøre et menneske lykkelig, akuratt som penger alene heller ikke gjør noen lykkelig. Det er mange aspekter av livet som bidrar til lykke og til depresjon, og du høres såpass deprimert ut at jeg håper du oppsøker hjelp og får kartlagt hva du kan gjøre for å få det bedre i livet ditt :)

Anonymkode: a7302...9d3

• Liker 4
Skrevet

Slutt å stress så mye over corona så blir du mer lykkelig

Anonymkode: ad130...5ae

• Liker 3
Skrevet

Aldri hørt noen si at de blir lykkelige av sex men. 

• Liker 2
Skrevet

Blir alltid i godt humør.. 

Anonymkode: b6a8a...b82

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Slutt å stress så mye over corona så blir du mer lykkelig

Anonymkode: ad130...5ae

Lettere sagt enn gjort.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Blir alltid i godt humør.. 

Anonymkode: b6a8a...b82

Da er du heldig. Blir også i godt humør av og til etterpå, men det vare så kort. 

Skrevet
Warrior skrev (7 timer siden):

Det sies at sex gjør folk lykkelig og i godt humør. Vel det stemmer ikke for min del mer. Sex er alltid godt og gir nytelse, men lykkelig? Nei. Har ikke følt meg lykkelig en hel dag på ca 2 år. Uansett hvor mye sex det blir. Kan av og til være glad en liten stund etterpå men det er kortvarig. Føler bare tristhet, sinne og deppa nesten hele dagene. Hvorfor hjelper ikke sex mer å gjøre meg lykkelig. Ble mer lykkelig før, men nå? Nei. Ingenting gjør meg lykkelig en hel dag eller flere mer.

Blir du lykkelig av sex? 

Ja. Som suicidal, er det stort sett kun sex som gir noen positiv forsterkning i livet.

Jeg kan ha noe stabiliserende effekt av medikamenter, og alkohol er den «medisinen» som fungerer bedt og mest stabilt, men sex er det eneste som GIR noe. 

Men jeg mistenker det er noe alvorlig galt med meg, for jeg har aldri møtt noen som opplever sex på samme måte som meg.

Anonymkode: e4c71...764

Skrevet

Regner med TS er en kvinne. Rydd opp i den mentale bagasjen om du vil bli «lykkelig».

Anonymkode: 7e503...fd3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Regner med TS er en kvinne. Rydd opp i den mentale bagasjen om du vil bli «lykkelig».

Anonymkode: 7e503...fd3

Hvorfor regne med at TS er kvinne? Hvorfor råde til å rydde opp i mental bagasje (bare?) hvis h*n er kvinne?  

• Liker 3
Skrevet

Er det andre ting i livet som kan gjøre deg lykkelig, eller er du bare nedstemt for tiden? Elsker du den du har sex med og føler en sterkere tilknytning etter sex? Hvis du sier nei til en av disse tror jeg ikke betingelsene for å bli lykkelig etter sex er oppfylt. 

Anonymkode: cc2b1...376

Skrevet

Har du sex med noen du elsker da? Det blir jeg lykkelig av. Men ikke bare av å ha sex med noen random.

Anonymkode: c4738...395

Skrevet
Warrior skrev (På 1.12.2021 den 13.57):

Blir du lykkelig av sex? 

Tror man blir lykkeligere av vanlig liv, dvs ha en jobb man bidrar på, kjæreste man er glad i og barn. 

Skrevet

Men hva er egentlig lykke? 

Vi hyper ting så veldig for tiden..det har blitt et kappløp om å være den lykkeligste i hele verden. 
Man er ikke lykkelig mer enn noen øyeblikk om gangen i livet - og det er helt normalt og greit. Jeg tror mange forveksler lykke med tilfredshet..

Jeg tror jeg kan telle på èn hånd de gangene jeg har følt ren lykke..og jeg er veldig fornøyd med livet mitt (forutenom min ptsd til tider). 

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 14.36):

Har du sex med noen du elsker da? Det blir jeg lykkelig av. Men ikke bare av å ha sex med noen random.

Anonymkode: c4738...395

Nei er ikke i noe seriøst forhold nå, så elsker ikke de jeg har sex med. 

Skrevet

Det handler mer om at problemer med sex i parforholdet kan skape ulykkelighet. 

Skrevet

Det er vel vitenskaplig dokumentert at det som gjør flest mennesker lykkelig er penger. Det å få barn gir en sterkere lykke, men den avtar raskere, penger gir vedvarende lykke. Sex gir også lykke for en del, men langt færre enn penger. Det ideelle er må jo da være mange penger og en "trophy wife".

Jeg har faktisk gjort et halvhjertet forsøk på å finne igjen den forskningsrapporten som beskrev det, men uten hell. Dere får enten ta meg på ordet, eller avvise påstanden min som udokumentert vås.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...