AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Eller bare til barnet du er fadder til? Anonymkode: 9ae0d...280
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 I hvilken sammenheng? Julegave du tenkte på? Jeg gir bare til fadderbarnet. Anonymkode: 48361...ab5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 Til søsken også. Om man er fadder til et barn regner jeg med at man faktisk har kontakt med barnets familie og tilbringer tid sammen, da blir det rart å bare gi til ett barn synes jeg. Anonymkode: a101b...d8f 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 Jeg har bare gitt til fadderbarnet. Men husker selv at jeg syntes det var blodig urettferdig da jeg var liten, at jeg kun hadde familie som fadre, som gav like gaver til meg og mine søsken, mens mine søsken hadde venner av familien som fadre, som gav kun dem gave.. Anonymkode: e5207...791
Brunello Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 Har også gitt til søsken. Vi har akkurat det samme forholdet til de som fadderbarna. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 Jeg er fadder til to. I det ene tilfellet gir jeg kun til fadderbarnet. Har dessverre ingen kontakt med den familien utover at jeg sender gaver til bursdag og jul. Den andre jeg er fadder til er lillebroren min. Gir selvfølgelig gave til alle søsknene mine, men litt ekstra til ham. I min familie er det mest vanlig at tanter og onkler er faddere, og de gir også litt ekstra til fadderbarna. Anonymkode: 49723...412
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 Til jul mente jeg ja🎄 Anonymkode: 9ae0d...280
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 jeg hadde faddere som bare ga meg gave. Mine søsken hadde faddere som ga gaver til alle. Dette var tanter/onkler, så de ga selvfølgelig likt til alle. Anonymkode: bb97c...6e9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 Kontakt med familien: søsken får gave. Ingen kontakt: ingen får gave. Kun kontakt med fadderbarn: fadderbarn får gave. Kontakt med fadderbarn og søsken: søsken får gave. Kontakt med søsken, men ikke fadderbarn: søsken og fadderbarn får gave. Anonymkode: 5439f...50a 1
Hedda-78 Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 Jeg gir ikke gave til fadderbarn. Rettere sagt, jeg gir ikke gave til fadderbarn som jeg ikke uansett ville ha gitt til hvis de ikke var fadderbarn. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 Gir til både fadderjenta mi og broren hennes. Jeg og moren er nære venninner, å bror har alltid fått julegaver fra oss. Anonymkode: faab6...9e6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 Det kommer vel an på hvor tett kontakt man har med familien. Anonymkode: 7425f...2ca
H a n n e Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 Jeg er fadder til 5 barn. 3 er tantebarn (alle i samme familie), 1 er søskenbarnet mitt å hun har 2 søsken og så er det barnet til ei venninne som har 1 søsken. Alle får gaver til jul. Når det gjelder bursdager er det kun de jeg er fadder til som får. Har god kontakt med alle sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Eller bare til barnet du er fadder til? Anonymkode: 9ae0d...280 Jeg hadde aldri latt de andre barna stå igjen på sidelinjen så selv om jeg ikke var NØDT så hadde jeg kjøpt til alle om jeg først kjøpte til en. Om så de andre får en rimeligere gave. Anonymkode: 5de4b...13a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 Hva hvis man ikke har kontakt med fadderbarnet da. Angrer så fælt på det faddergreiene. Er det å gi\fåmgaver som er hele poenget? Jeg har gitt, men føler den gaven kunne jeg heller gitt til noen andre. Anonymkode: ec3b5...e2e
Heln Skrevet 2. desember 2021 #16 Skrevet 2. desember 2021 Jeg gir til alle, men mest til fadderbarna. Stopper å gi dem alle når de konfirmerer seg, da jeg sa ja til å være fadder på alt for mange og ungeflokken å gi gaver til ble enorm..
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #17 Skrevet 2. desember 2021 Det kommer an på realsjonen til familien og de andre barna tenker jeg. har man mye kontakt med alle så gir man til alle. Selv er jeg bare fadder til tankebarn, så da får alle barna naturligvis gave. Mine egne barn derimot har faddere som er litt mer venner/perifer familie osv. Yngste får faktisk kun gave fra 1 av 4 faddere... Så jeg tenker at når man er fadder så er et minimum å PRØVE å holde kontakt og vise at man bryr seg litt om barnet i det minste... (jeg har gitt opp de to relasjonene der som jeg kan påvirke, etter å ha prøve i megne år). Gave er ikke så viktig, men det er trist når de ikke bryr seg i det heletatt. Anonymkode: fabce...88b
Perleugla Skrevet 2. desember 2021 #18 Skrevet 2. desember 2021 Vi er faddere til tre barn utenfor nær familie. De er alle barn av nære venner av oss. Vi er like mye sammen med alle barna og gir like mye til alle barn i disse familiene. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #19 Skrevet 18. april 2022 Ser at det er delte meninger om dette, men blir litt oppgitt over at mange her mener at man må gi gi til søsken av fadderbarna, gitt at man har kontakt med familien. Selvfølgelig har man kontakt med familien når man blir spurt om å være fadder?! Jeg skal bli fadderbarn nå til nr. 3 til en venninne, jeg har kun gitt barselgave til de andre barna, og når jeg har blitt invitert i bursdagen til barna (har vel bare skjedd en gang) og aldri til jul. Nå som jeg skal bli fadder til nr. 3, kommer dette barnet til å få bursdagegave og julegave. Men jeg kan ikke plutselig begynne å gi julegave til de to andre til jul også? Jeg har gitt julegave til moren/familien fra før. Jeg tenker jeg forsetter å gi moren en gave som hele familien har nytte av, og en egen gave til fadderbarnet. Jeg ble heller ikke invitert i dåpen til de andre barna, og tenker da at det er naturlig at jeg heller ikke gir de en personlig gave. Dette gavehysteriet må ta slutt. Jeg har stor familie og jeg kjenner jeg nå vegrer meg for å ta meg på dette fadderansvaret pga. forvetninger til gave. Det er helt tullete at visst man sier ja til å bli fadder så må man automatisk begynne å gi gaver til alle barna. Kan legge til at jeg selv er vokst opp med tre søsken og på julaften fikk vi kun gave fra egne faddere, og ikke hverandres faddere. Unntaket var faddere som var i egen familie. Men faktisk var det sånn at det til og med kun var jeg som fikk gave fra min tante og onkel siden de bodde i utlandet og ikke kunne sende en haug med gaver i posten. Jeg har aldri stusset spesielt over det. Anonymkode: 1e0af...86d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå