AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #1 Skrevet 1. desember 2021 Ja nå sitter jeg er å sipper og er lei meg. Jeg skal være alene på julaften. min kjæreste lurte på om jeg ville komme til han på kvelden, men han skal jo feire med familie, og jeg vil at han skal kose seg og ikke stresse med å komme hjem til seg selv på kvelden for å treffe meg. Kanskje noen kan komme med noen lyspunkt? har mye fint som skjer i livet mitt ellers. fin ny kjæreste, ny bolig i 2022 og har et herlig barn og kan kjøpe ( nesten ) det jeg vil til barnet og meg selv om jeg vil kose meg litt ekstra. Jeg har fått psyken på plass i år og så treffer dette meg noe så innmari. Jeg skal være alene. Jeg har ikke grått sånn før når jeg var alene. Anonymkode: 635de...f8d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #2 Skrevet 1. desember 2021 Jeg har hatt en samboer i alle år før og har ofte vært hos hans familie. Der var det ikke særlig koselig å være. mye sinte steminger og irritasjon og en følelse av å ikke være ønsket. det er deilig å være alene i sammenligning men allikevel gråter jeg nå. Har familie men de bor 8-9 timer unna, blir snøkaos og mulig vanskelig å komme seg dit i vinter. Anonymkode: 635de...f8d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #3 Skrevet 1. desember 2021 Jeg skjønner at du har det kjipt. ❤️ Det som er positivt er jo at du kan lage akkurat den julen du vil ha, og den vil være fullstendig fri for dårlig stemning og prestasjonspress. 😊🎄 Anonymkode: f052a...dba 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #4 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner at du har det kjipt. ❤️ Det som er positivt er jo at du kan lage akkurat den julen du vil ha, og den vil være fullstendig fri for dårlig stemning og prestasjonspress. 😊🎄 Anonymkode: f052a...dba Ja, men jeg føler plutselig så mye skam rundt det å ikke ha noen å være med. Anonymkode: 635de...f8d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja nå sitter jeg er å sipper og er lei meg. Jeg skal være alene på julaften. min kjæreste lurte på om jeg ville komme til han på kvelden, men han skal jo feire med familie, og jeg vil at han skal kose seg og ikke stresse med å komme hjem til seg selv på kvelden for å treffe meg. Kanskje noen kan komme med noen lyspunkt? har mye fint som skjer i livet mitt ellers. fin ny kjæreste, ny bolig i 2022 og har et herlig barn og kan kjøpe ( nesten ) det jeg vil til barnet og meg selv om jeg vil kose meg litt ekstra. Jeg har fått psyken på plass i år og så treffer dette meg noe så innmari. Jeg skal være alene. Jeg har ikke grått sånn før når jeg var alene. Anonymkode: 635de...f8d Hvorfor kan du ikke bli med kjæresten din? Anonymkode: 654f9...da5 13
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 Gjør det så mye da? Har vært alene mange julaftener og nyttårsaftener og tar det bare som en hvilken som helst annen fridag, ser tv i pysj og legger meg tidlig. Tenker ikke på hva andre gjør men koser meg i fred og ro for meg selv Anonymkode: 4d455...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor kan du ikke bli med kjæresten din? Anonymkode: 654f9...da5 Ja jeg tenkte på det, hvorfor ikke. Jeg vet ikke. Jeg vil bare ikke at han skal stresse på julaften men kose seg med sin familie. Anonymkode: 635de...f8d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Gjør det så mye da? Har vært alene mange julaftener og nyttårsaftener og tar det bare som en hvilken som helst annen fridag, ser tv i pysj og legger meg tidlig. Tenker ikke på hva andre gjør men koser meg i fred og ro for meg selv Anonymkode: 4d455...b5a vanligvis gjør det meg ikke noe, men i dag var visst en litt følsom dag, hehe. Anonymkode: 635de...f8d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja nå sitter jeg er å sipper og er lei meg. Jeg skal være alene på julaften. min kjæreste lurte på om jeg ville komme til han på kvelden, men han skal jo feire med familie, og jeg vil at han skal kose seg og ikke stresse med å komme hjem til seg selv på kvelden for å treffe meg. Kanskje noen kan komme med noen lyspunkt? har mye fint som skjer i livet mitt ellers. fin ny kjæreste, ny bolig i 2022 og har et herlig barn og kan kjøpe ( nesten ) det jeg vil til barnet og meg selv om jeg vil kose meg litt ekstra. Jeg har fått psyken på plass i år og så treffer dette meg noe så innmari. Jeg skal være alene. Jeg har ikke grått sånn før når jeg var alene. Anonymkode: 635de...f8d Må du være alene, da? Du sier jo at du har både kjæreste og barn - det er jo kanskje da fremtidsrettet å lage en ordning med barnets far der dere alle feirer sammen, hvert år? Så kan kjæresten og familien hans og barnefars eventuelle nye familie bli med på dette felleslaget, etter hvert. Å drive å dele på barn i selveste jula er skikkelig rart. Slå dere sammen, hele gjengen. Anonymkode: 05884...774
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 Er forholdet så nytt at det er uaktuelt å feire julaften sammen med han og hans familie ? Har du ingen slektninger i nærheten ? Far, mor , søsken, tanter og onkler? Hvis det ikke var noen åpning for å kunne feire med noen, så hadde jeg meldt meg frivillig til å hjelpe til med å assistere de som arrangerer jul for enslige og eller vanskeligstilte Anonymkode: cc0dc...308
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må du være alene, da? Du sier jo at du har både kjæreste og barn - det er jo kanskje da fremtidsrettet å lage en ordning med barnets far der dere alle feirer sammen, hvert år? Så kan kjæresten og familien hans og barnefars eventuelle nye familie bli med på dette felleslaget, etter hvert. Å drive å dele på barn i selveste jula er skikkelig rart. Slå dere sammen, hele gjengen. Anonymkode: 05884...774 Det har jeg prøvd, men det er så vanskelig synes jeg. Det er så mye kjipe stemninger i den familien at jeg ikke orker. Eksen er også veldig selvopptatt og jeg har blitt veldig dårlig behandlet. Det er ikke koselig. Jeg orker ikke utsette meg selv for det mer. det er også en p-syk dame som plager meg i den familien, orker ikke det på julaften. Anonymkode: 635de...f8d 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er forholdet så nytt at det er uaktuelt å feire julaften sammen med han og hans familie ? Har du ingen slektninger i nærheten ? Far, mor , søsken, tanter og onkler? Hvis det ikke var noen åpning for å kunne feire med noen, så hadde jeg meldt meg frivillig til å hjelpe til med å assistere de som arrangerer jul for enslige og eller vanskeligstilte Anonymkode: cc0dc...308 ja det er helt nytt, men veldig fint. kjenner ikke hans familie. Har litt slekt i nærheten men de inviterer ikke og sier de har "sine egne" å tenke på. orker ikke. hehe. Anonymkode: 635de...f8d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis det ikke var noen åpning for å kunne feire med noen, så hadde jeg meldt meg frivillig til å hjelpe til med å assistere de som arrangerer jul for enslige og eller vanskeligstilte Det er jo en tanke men vet ikke om jeg helt passer til det. eller jeg gjør kanskje det, men. Da tror jeg at jeg heller må prøve å tenke litt positivt, ta meg sammen og ikke liksom være lei meg. Anonymkode: 635de...f8d 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo en tanke men vet ikke om jeg helt passer til det. eller jeg gjør kanskje det, men. Da tror jeg at jeg heller må prøve å tenke litt positivt, ta meg sammen og ikke liksom være lei meg. Anonymkode: 635de...f8d Det er sunt å føle seg lei seg. Komme gjennom det. Og så letter det litt? Anonymkode: 49485...51c 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 Du må få tid til å sørge litt, om du synes det er trist, og så må du se på løsninger. Hva vil du helst, når ting er som de er? Kanskje vil du prøve å bli litt kjent med familien til kjæresten og så være der på julaften? Kanskje kan du få en fin kveld alene? Hjemme eller på en leid hytte med boblebad? Kanskje du skal høre med folk du kjenner om noen vil feire sammen med deg? (Ikke tenk på det som at noen skal forbarme seg over deg, legg ut en post på fb om at du ikke skal hjem til familien og derfor vil benytte anledningen til å feire litt annerledes, med andre folk og tradisjoner, utvide horisonten litt) Kanskje vil du finne en organisasjon som trenger frivillige til å jobbe i julen? Anonymkode: d7934...ed2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #16 Skrevet 1. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja nå sitter jeg er å sipper og er lei meg. Jeg skal være alene på julaften. min kjæreste lurte på om jeg ville komme til han på kvelden, men han skal jo feire med familie, og jeg vil at han skal kose seg og ikke stresse med å komme hjem til seg selv på kvelden for å treffe meg. Anonymkode: 635de...f8d Hvorfor kan du ikke feire med ham og hans familie? Julaften blir vel ikke retroaktivt ødelagt hvis dere senere gjør slutt. Anonymkode: d5500...c75 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #17 Skrevet 1. desember 2021 Tenk på det som en unik opplevelse? Jeg har alltid hatt masete familie og masse stress. Jeg er svært glad i de men de maser og tjaser hele desember og til langt ut i januar. Blir gørrlei. Ville aldri sagt til de at jeg ikke vil feire med de (Bor med familiemedlem uansett) så det blir liksom bare slik....men innimellom drømmer jeg om å få bare sitte og kose meg uten noen andre. Lag det koselig for deg selv, pynt og gjør alt akkurat slik du ønsker det. Spis det du føler for. Kos deg foran TV med juleprogrammer. Feir degselv på en måte i jula. Tenk på så godt du har det. Og husk at noen innimellom er litt sjalu på din jul. Og så hjelper det å lese de der juletrådene på KG om hvor stress og mas det er med jul og familien😂 Anonymkode: 6e25f...4d7 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #18 Skrevet 1. desember 2021 Når det gjelder julaften, tenker folk så mye feil. Jula skal være inkluderende, men vi ekskluderer alle som ikke er nær familie. Å feire jul på arrangement for de som er vanskeligstilte eller alene er fint. Du kan hjelpe til. Da er Du opptatt, du får glede mange, og du får se hvor heldig du selv er. De vil også glede deg. Har du to armer å ben, og kan snakke, så passer du til det. Alt som kreves er å være hyggelig. Kanskje du til og med opplever en glede ved å bidra, som du vil ønske å videreføre til dine barn en gang.Vi må endre litt på egen tankegang i forhold til denne høytiden. Anonymkode: 0ebce...b4a 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #19 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja jeg tenkte på det, hvorfor ikke. Jeg vet ikke. Jeg vil bare ikke at han skal stresse på julaften men kose seg med sin familie. Anonymkode: 635de...f8d Hvorfor er det stress å ha deg med? pleier han å bli stresset når du er med han? Jeg var med kjæresten min på jul andre året vårt sammen, og det var jo bare koselig. Skal sies at svigerfamilien er alle tiders, det har jo litt å si. Jeg syns du bør si at du er litt lei deg for å feire alene, og se hvordan han reagerer. Hadde tenkt mitt om han bare lot deg sitte alene... Anonymkode: 18145...f17 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #20 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, men jeg føler plutselig så mye skam rundt det å ikke ha noen å være med. Anonymkode: 635de...f8d AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja jeg tenkte på det, hvorfor ikke. Jeg vet ikke. Jeg vil bare ikke at han skal stresse på julaften men kose seg med sin familie. Anonymkode: 635de...f8d Du har jo noen å være med, men du velger å ikke være det og heller grave deg ned i martyrrollen fordi du tror du tar hensyn til ham ved det. Kanskje han egentlig helst gjerne vil være med deg? Anonymkode: 32a60...2c2 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå