Gå til innhold

Og der ble omikronvarianten av koronaviruset påvist i Norge

Såmmerfugl

Anbefalte innlegg

Veldig synd utvikling, dette med stadige nye mutasjoner. 

Dette viser at ingen vet hva viruset faktisk innebærer. Hvis du ikke har tatt vaksinen til nå, haster det heller ikke med å ta den.. Ikke minst er dette konsekvensen av den urettferdige vaksinepolitikken rike land fører.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler om politikerne og helsemyndighetene som vil ha best mulige «tall» for sitt land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ingen som lurte på om denne grekeren ville ta turen til Norge heller, det var bare ett spørsmål om når. Sikker vært her i uker også. Får bare krysse fingrene og håpe han er en "snill" en...  

Dette var nok ikke noe resultat av "urettferdig vaksinepolitikk" heller, men noe som er mer eller mindre umulig å unngå i lengden...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såmmerfugl skrev (53 minutter siden):

Ikke minst er dette konsekvensen av den urettferdige vaksinepolitikken rike land fører.

Ja. Det er tragisk. Her sitter vi i rike land og skal ha dose tre, mens i de landene mutasjonene oppstår er kun noen stakkarslige prosent fullvaksinert. 

Enten må vi stenge grensene fullstendig (utopisk!) eller innse at vi må hjelpe de som ikke har de samme økonomiske mulighetene enda mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såmmerfugl skrev (1 time siden):

Veldig synd utvikling, dette med stadige nye mutasjoner. 

Dette viser at ingen vet hva viruset faktisk innebærer. Hvis du ikke har tatt vaksinen til nå, haster det heller ikke med å ta den.. Ikke minst er dette konsekvensen av den urettferdige vaksinepolitikken rike land fører.

Følger deg ikke helt. Mye tyder på at omicron ikk er spesielt farlig.

De to tilfellene på Gardermoen har kun hatt milde symptomer.......

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så knall dette her: 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RraAmr/smitteutbrudd-i-oslo-hoey-sannsynlighet-for-at-det-er-omikronvarianten

30–40 personer er smittet med coronaviruset i bydel Frogner i Oslo etter et arrangement forrige uke.

– Vi har et pågående utbrudd hvor det er høy sannsynlighet for at det er omikrovarianten. Vi har gjort en foreløpig screening som FHI mener at gir en høy sannsynlig for at det omikronviruset, sier Ravol. 

Utbruddet er knyttet til én reisende som kom fra Sør Afrika forrige uke. 

Vedkommende har fulgt smittevernreglene, men testet seg igjen etter mye omtale av omikron i mediene, sier Ravol. 

Personen var på et jobbarrangement før helgen med ca 100 personer. Her ble 30–40 personer smittet.

Han ene, han er sikkert kjempepopulær nå  8D532FD7-CEC9-4CA0-BADA-70CAB598B9F3.gif.a47697256ab9dfad90726644902edd69.gif

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mwanafunzi skrev (38 minutter siden):

mens i de landene mutasjonene oppstår er kun noen stakkarslige prosent fullvaksinert. 

Ser at Kina donerer 1 milliard doser til Afrika. Det bør jo bidra. Så er spørsmålet om dagens vaksine uansett fungerer mot Omikron. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og tulleinnlegg. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At virus muterer, er da helt normalt.

Det som ikke er normalt, er det vanvittige hysteriet rundt dette. Hvorfor lages det ikke like mye oppstyr hver gang influensavirusene, eller et av de andre koronavirusene, muterer?

Selvfølgelig har mutasjonen kommet til Norge. Er det virkelig noen som innbiller seg at den kunne stenges ute til evig tid? Og ville det i det hele tatt vært bra? Tenk på historier fra tidligere tider der oppdagelsesreisende tok med seg sykdommer til en befolkning uten immunitet og en stor del av denne urbefolkningen døde. Er det ikke da like greit å begynne å opparbeide seg immunitet mens man fortsatt kan forventes å ha kryssimmunitet fra de andre variantene?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (Akkurat nå):

Det som ikke er normalt, er det vanvittige hysteriet rundt dette. Hvorfor lages det ikke like mye oppstyr hver gang influensavirusene, eller et av de andre koronavirusene, muterer?

Enig, godt poeng! Virker som nesten alle hiver seg med i en slags massesuggesjon! 😱

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Peanut said:

Han ene, han er sikkert kjempepopulær nå  8D532FD7-CEC9-4CA0-BADA-70CAB598B9F3.gif.a47697256ab9dfad90726644902edd69.gif

Hovedansvaret har ordfører i Oslo, Raymond "DET GJØR VI IKKE" Johansen. Det er han som nekter å ta forholdsregler og insisterer på at f.eks. julebord skal gå som normalt.

Endret av Fakta?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Enda en tulling said:

Hvor mange ganger har du spurt om og fått svar på det til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta? skrev (1 minutt siden):

Hvor mange ganger har du spurt om og fått svar på det til nå?

Par-tre ganger kanskje. Men aldri fått noe svar, det jeg har fått med meg iallfall. Så da må jeg jo fortsette å spørre.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye snakk om at vi burde gitt tredje dose til Afrika, men jeg ser ingen forklare hvordan det ville vært mulig med MRNA-vaksinene som krever så mye dypfrysning og tilgang på en slik logistikk som er stor mangelvare på det kontinentet.  Det ville heller ikke hjulpet mer enn en liten dråpe om Norges doser gikk dit.

Tredjedosen her i landet er kun en halv pfizer dose og den redder både liv og sykehusplasser akkurat nå. Det som ser ut som den største urettferdigheten er at Afrika har vært hindret i å starte egen vaksineproduksjon av både produsentene og vestlige land. 

Omikron ville kommet hit uansett. Men det hadde vært smart å finne mer ut om den før den får spre seg vilt i landet og generelt dempe hastigheten på covidspredningen vi har nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg helt nummen når det gjelder koronanyheter. I to år nå har jeg hørt mutasjon ditt og datt. Det skremmer meg ikke lengre. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humle Brumle skrev (12 minutter siden):

Føler meg helt nummen når det gjelder koronanyheter. I to år nå har jeg hørt mutasjon ditt og datt. Det skremmer meg ikke lengre. 

Samme her, det preller av nøyaktig på samme måte som de forrige mutantene som skulle skremme skiten ut av alle.

https://en.wikipedia.org/wiki/Variants_of_SARS-CoV-2#Delta_(lineage_B.1.617.2)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (1 time siden):

Det er jo så knall dette her: 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RraAmr/smitteutbrudd-i-oslo-hoey-sannsynlighet-for-at-det-er-omikronvarianten

Ja, herregud! Er det mulig?? Og hvordan er det mulig å komme rett fra Sør-Afrika til julebord i disse tider? Jeg orker ikke!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...